2017-02-03, 10:27
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frisim
Du pungar ut 400kr för något som i praktiken inte kommer hjälpa dig alls.

Proteinpulver är billigt protein som är smidigt att ta med sig, köp om du behöver.
Sen är kreatin inte helt fel, det gör ju faktiskt något för dig,
Senast jag läste på var både EAA och BCAA i blåsväder, då det igen bara är något som kostar pengar som i praktiken bara ger en försumbar effekt. Rätta mig om jag har fel.

Man kommer väldigt långt på bra mat, proteinpulver och kreatin.

EAA är ett bättre alternativ än BCAA, när det gäller muskeluppbyggnad. Fullvärdigt protein från mat/pulver innehåller alla EAA som behövs för muskeluppbyggnad, och då är det inget man behöver lägga pengar på.
Citera
2017-02-03, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyroexpert
http://www.gymgrossisten.com/testo-up-200-caps

Hur är något sådant tillsammans med proteinpulver?

Kan kanske funka om man börjar bli äldre och får lägre testosteron. För en ung viril man i sin fullaste prakt tror jag inte det gör nån skillnad. Men jag ska inte säga att det inte gör det.
Men kan säga att den enda T-boostern som jag själv märkt gjort skillnad va Jungle Warfare, men den blev sen dopingklassad och borttagen.
Citera
2017-02-13, 18:04
Medlem
Köpte hem lite skit från GymGrossisten, öppnar burkarna nu och ser till min fårvåning att min "B-vitamin complex" till skillnad från dom andra som har typ "SEALED FOR YOUR PROTECTION" - har ett stort jävla lager BOMULL liggandes under locket istället.

WTF???

Dels känns det så FRUKTANSVÄRT b att man bara inte har en jävla papperslapp eller nåt som man INTE KAN SÄTTA PÅ IGEN och dels 2 så känns det ohygieniskt. Har en människojävel stått o tryckt ner bomull i burken?

Eller är det helt andra piller nu? Antagligen är det ju helt lugnt men blir seriöst sjukt förvånad att man kan sälja nåt idag på det sättet, är inte alls foliehatt eller så. Är förfan bomullsbitar i burken nu liksom... what the hell man? Ngåon som känner igen?

Dessa är det: http://www.gymgrossisten.com/vitamin-b-complex-100-caps
Citera
2017-02-13, 18:38
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
Köpte hem lite skit från GymGrossisten, öppnar burkarna nu och ser till min fårvåning att min "B-vitamin complex" till skillnad från dom andra som har typ "SEALED FOR YOUR PROTECTION" - har ett stort jävla lager BOMULL liggandes under locket istället.

WTF???

Dels känns det så FRUKTANSVÄRT b att man bara inte har en jävla papperslapp eller nåt som man INTE KAN SÄTTA PÅ IGEN och dels 2 så känns det ohygieniskt. Har en människojävel stått o tryckt ner bomull i burken?

Eller är det helt andra piller nu? Antagligen är det ju helt lugnt men blir seriöst sjukt förvånad att man kan sälja nåt idag på det sättet, är inte alls foliehatt eller så. Är förfan bomullsbitar i burken nu liksom... what the hell man? Ngåon som känner igen?

Ta några djupa andetag. Äter du någorlunda normalt får du i dig tillräckligt med B-vitaminer, det är ovanligt att man har brist på dom.
Citera
2017-02-13, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Ta några djupa andetag. Äter du någorlunda normalt får du i dig tillräckligt med B-vitaminer, det är ovanligt att man har brist på dom.
Nu har jag ju köpt b vitamin..?

Helt fel kommentar dude...
Citera
2017-02-13, 19:02
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:

WTF???

Vad är det för fel på dig? Det är helt normalt att det är bomull i burkarna, det är till för att det skall ligga stilla under frakten så inte tabletterna blir porösa. Självklart en maskin som tryckt ner dessa.
Citera
2017-02-13, 19:14
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Nu har jag ju köpt b vitamin..?

Helt fel kommentar dude...

Ja. Och jag skrev att det är ett onödigt inköp, eftersom man via en normal kosthållning får i sig tillräckligt med vitaminer.
Citera
2017-02-22, 15:36
Medlem
Augmenteds avatar
Jag försöker jämföra dessa två fiskoljorna.

Möllers Tran Torskleverolja
http://www.apotea.se/m%C3%B6llers-tran-torskleverolja-250-ml

ArcticMed Omega-3 Premium
http://www.bodystore.com/omega-3-premium-300-ml

Jag har alltid kört på Möllers Tran, och vad jag ser är innehållet snarlikt. Jag har hört massa gott om Omega-3 Premium, men vad jag ser är bara den overpriced som fan?
Citera
2017-02-22, 15:53
Medlem
Är ris att föredra före pasta om man vill öka i vikt?
Senast redigerad av kaffekaffekaffe 2017-02-22 kl. 16:11.
Citera
2017-02-23, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekaffekaffe
Är ris att föredra före pasta om man vill öka i vikt?

Du får titta på kalorier per 100g till att börja med. Sen jämföra volym. Då vet du vad du föredrar att äta för att nå ditt mål av kalorier du satt. För du har väl satt en ribba för hur många kalorier du ska äta per dag?
Citera
2017-03-07, 12:38
Medlem
Topppis avatar
Piller/pulver vs riktig mat, bryr sig kroppen?

Man får ju höra hela tiden att riktig mat är det bästa, det argumenterar jag inte emot. Men, bryr sig verkligen kroppen? alltså kroppen kan väl inte känna skillnad på ett piller eller pulver vs riktig mat, näringsämne som näringsämne tänker jag..?

Så argumentet att äta riktig mat är det verkligen sant för kroppen? bara nyfiken!
Citera
2017-03-07, 13:49
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Topppi
Piller/pulver vs riktig mat, bryr sig kroppen?

Man får ju höra hela tiden att riktig mat är det bästa, det argumenterar jag inte emot. Men, bryr sig verkligen kroppen? alltså kroppen kan väl inte känna skillnad på ett piller eller pulver vs riktig mat, näringsämne som näringsämne tänker jag..?

Så argumentet att äta riktig mat är det verkligen sant för kroppen? bara nyfiken!

Om man t.ex. jämför proteinpulver med motsvarande mängd protein från kött så innehåller ju köttet en massa näringsämnen som man får på köpet så att säga. Vad gäller multitabletter o.d. så är det faktiskt så att kroppen ofta har svårare att ta upp näringsämnena jämfört med "naturliga" sådana i maten, t.ex. tas järnet i kött upp lättare än det i tabletter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in