2017-03-07, 09:11
Medlem
keckoishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Fantastiskt att polisen går och hämtar bilderna som är viktigt utredningsmaterial och visar för Blanca utan vidare sådär.

Hoppas polisen misslyckas fullständigt och åker dit, bara för att spegla deras usla arbete.

Förresten, har de inte tagit de kroatiska namnen från kändisar. Vad heter man i Kroatien? Det finns en gammal fotbollsspelare som heter Davor Suker, så han får heta Davor. Vad finns det för kvinnliga namn? Vi har höjdhopperskan Blanca Vasic.

Hon hade väl falskleg som visade att hon hette Sofia, om jag minns rätt?
Citera
2017-03-07, 09:20
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keckoish
Hon hade väl falskleg som visade att hon hette Sofia, om jag minns rätt?

Därför skulle det vara okej för polisen att visa bilderna?

Hon hade förmodligen inte behövt gå till polisen för att få reda på offrets identitet. Det hade förmodligen stått i tidningen eller på Flashback rätt snabbt.
Citera
2017-03-07, 10:02
Medlem
keckoishs avatar
Citat:

Hon hade förmodligen inte behövt gå till polisen för att få reda på offrets identitet. Det hade förmodligen stått i tidningen eller på Flashback rätt snabbt.

Hon hade väl hört ett radioinslag om en omkommen person och blivit fundersam, om jag minns rätt. Inte lätt för medierna att identifiera offret, när inte ens poliserna har koll på vem det är de har hittat.
Citera
2017-03-07, 10:08
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:

Ah du är kränkt som moderator. Nej, du har såklart helt rätt. Det vimlar av orimligheter och konstigheter i serien. Jag fattar verkligen inte de hysteriska recensioner den fick i början (av folk som sett fem avsnitt) som pratade om hur fantastiskt vältvinnat manuset var. Jag ser bara ett platt manus, med fasansfull replikföring, dålig rytm och förmodad proffsiga skurkar, som beter sig som naiva amatörer. Förväntas Blanka bli arg nu? Hon bedrog Stefan med Christian, och talade om hur de blev ihop när hon var ung och dum, för att "han hade en pistol" Nu ska vi tro att hon är rasande på Christian för att han sköt honom?

Serien känns som en trabant, som tror att den är en Porsche.
Citera
2017-03-07, 10:11
Medlem
keckoishs avatar
Citat:

Ja, de ville ha hjälp att identifiera offret. Vilket de också fick.
Citera
2017-03-07, 10:13
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Ah du är kränkt som moderator. Nej, du har såklart helt rätt. Det vimlar av orimligheter och konstigheter i serien. Jag fattar verkligen inte de hysteriska recensioner den fick i början (av folk som sett fem avsnitt) som pratade om hur fantastiskt vältvinnat manuset var. Jag ser bara ett platt manus, med fasansfull replikföring, dålig rytm och förmodad proffsiga skurkar, som beter sig som naiva amatörer. Förväntas Blanka bli arg nu? Hon bedrog Stefan med Christian, och talade om hur de blev ihop när hon var ung och dum, för att "han hade en pistol" Nu ska vi tro att hon är rasande på Christian för att han sköt honom?

Jag tycker mest att poliserna agerar helknäppt. Varför avslöjar hon identiteten på sin infiltratör för sina kollegor? De riskerna hon tar hela tiden är häpnadsväckande klantiga. De borde ha blivit avslöjade för länge sedan.

Citat:
Ja, de ville ha hjälp att identifiera offret. Vilket de också fick.

Normalt skulle inte polisen visa upp de bilderna för henne. De skulle ha tagit mer personuppgifter om personen hon hittade på: ålder, längd, hårfärg, kännetecken, bostad osv och sedan kontrollerat mot offret.
Citera
2017-03-07, 10:14
Medlem
keckoishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira

Hon var inte rasande när hon bjöd Christian att resa bort med henne från allting. (Ser vi på samma serie?)
Citera
2017-03-07, 10:27
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Jag tycker mest att poliserna agerar helknäppt. Varför avslöjar hon identiteten på sin infiltratör för sina kollegor? De riskerna hon tar hela tiden är häpnadsväckande klantiga. De borde ha blivit avslöjade för länge sedan.

Det är ju inte för kollegorna. Det är bara för "det inre kabinettet" Tyvärr har inte den frasen nämnts på flera avsnitt nu. Ja det var ju inte alla konstigt att hon ringde Christian medan de hade mötet med ryssarna, och att han hade mobilen på. Att hon stövlar in där senare, är såklart också helt enligt protokollet.
Citera
2017-03-07, 10:53
Medlem
keckoishs avatar
Citat:

Normalt skulle inte polisen visa upp de bilderna för henne. De skulle ha tagit mer personuppgifter om personen hon hittade på: ålder, längd, hårfärg, kännetecken, bostad osv och sedan kontrollerat mot offret.

Polisen visar bilderna för någon som de tror heter Sofia och som tror sig kanske kunna identifiera offret som sin nya bekantskap Magnus Petterson, som inte har gått att nå för Sofia sedan de skiljdes åt på fyndplatsen. Tipset på att det är Stefan Vargic får de sedan anonymt av Blanca och hennes identitet går därför inte att kontrollera mot offrets.
Citera
2017-03-07, 10:59
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Polisen visar bilderna för någon som de tror heter Sofia och som tror sig kanske kunna identifiera offret som sin nya bekantskap Magnus Petterson, som inte har gått att nå för Sofia sedan de skiljdes åt på fyndplatsen. Tipset på att det är Stefan Vargic får de sedan anonymt av Blanca och hennes identitet går därför inte att kontrollera mot offrets.

Ja, men normalt skulle inte polisen visa upp utredningsmaterial för en random person, med en historia som inte kollas upp. De hade gått till väga på annat sätt. De hade tagit signalement på "Magnus Pettersson" och sedan kollat upp hennes tips. Det är faktiskt lite skrattretande.

De borde inte vara svårt för polisen att identifiera en yrkeskriminell gangster. Det är osannolikt att han inte har varit misstänkt för brott. Polisen borde känt till honom och kunnat identifierat honom utan tipset.

Det är och för sig väldigt kul att de säger till henne att han har flyttat till Kroatien, som om offret aldrig skulle hittats eller identifierats.
Senast redigerad av mishima 2017-03-07 kl. 11:11.
Citera
2017-03-07, 11:29
Medlem
keckoishs avatar
Citat:
Ja, men normalt skulle inte polisen visa upp utredningsmaterial för en random person, med en historia som inte kollas upp. De hade gått till väga på annat sätt. De hade tagit signalement på "Magnus Pettersson" och sedan kollat upp hennes tips. Det är faktiskt lite skrattretande.

De borde inte vara svårt för polisen att identifiera en yrkeskriminell gangster. Det är osannolikt att han inte har varit misstänkt för brott. Polisen borde känt till honom och kunnat identifierat honom utan tipset.

Hurså skulle en kvinna inte kunnat ha träffat en Magnus Pettersson vid en bar? Polisen är ju tacksamma för tips, så att det är klart att hon får se bilderna.

Då Blanca efter avslutat samtal förstör chippet i sin telefon, så blir det svårt att spåra tipset.
Citera
2017-03-07, 12:37
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Hon var inte rasande när hon bjöd Christian att resa bort med henne från allting. (Ser vi på samma serie?)

Det var väl innan hon fick veta att det var Christian som sköt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in