2017-03-07, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Det var väl innan hon fick veta att det var Christian som sköt?

Japp, det stämmer.
Citera
2017-03-07, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK4Life
Ja, lite synd när de gör sådant här i en serie. En serie måste ha minst en karaktär som likeable, annars tappar man intresset helt (resten får gärna vara svin), men i och med detta bryr jag mig inte om ifall C dör eller inte längre. Och det tar bort mycket av spänningen.

C tog ju över för att den unga killen skulle slippa. Och han hade ändå inte kunnat hindra att S blev skjuten. C mådde jättedåligt efter det, visar att han är mänsklig.
Citera
2017-03-07, 13:43
Medlem
trattfans avatar
Btw hur visste gubben att det var en snut som Stefan snackade med?
(Det kanske visades, men har glömt det isåfall)
Citera
2017-03-07, 13:45
Bannlyst
Den här serien har visserligen vissa brister men den är spännande ändå, och jag är imponerad över skådespelarinsatserna. Jag tycker Adam Pålsson är grym, han kan verkligen spela plågad och rädd. Maffiabossen (den homosexuella juggen) är också jättebra!

Vet någon om det kommer att komma en andra säsong?
Citera
2017-03-07, 13:45
Medlem
Bajsfacistens avatar
Något som också irriterar mig är denna stora centrala lägenheten som "inte ens polisen känner till" vilket polisgubben kunde fixa fram på några sekunder.

Är inte bostadsbristen total i Sthm, en dålig polisgubbe tror jag knappast kan fixa fram en lägenhet sådär enkelt. Den är helt enkelt för dyr på både den vita och svarta marknaden för att en polis ska kunna fixa fram den.
Citera
2017-03-07, 18:59
Medlem
Citat:
Btw hur visste gubben att det var en snut som Stefan snackade med?
(Det kanske visades, men har glömt det isåfall)

Tror inte det visades, det undrar jag också över.
Citera
2017-03-07, 20:33
Medlem
Vi har ju sett detta i svenska serier på senare år. Undermåliga produktioner, som ett fåtal (av oss) tar sig tid att reflektera över, ibland. Övriga tittare är så blasé att de inte bryr sig om logiska missar -- eftersom det bara är underhållning. Mello, krimi, Trump. Små grisarna är lustiga att se...

Det kokas soppa på en spik och alla ser att kejsaren är naken, men nu är i stort sett alla så avtrubbade att det bara får fortgå eftersom allt på skärmen är underhållning. Man ska inte ta allt så allvarligt, då blir tillvaron det trist. Huxley och Orwell var rätt kul också!

Men jag retar mig på att en hel del kompetenta yrkesmänniskor i den här produktionen är så pengakåta att de bara låter allt gå åt helvete for a few dollars more. Ingen nämnd ingen glömd har för evigt tappat mitt förtroende.

Goltuppen (1991)
Citera
2017-03-07, 21:43
Avstängd
Citat:
Det var väl innan hon fick veta att det var Christian som sköt?

Jag uppfattar det inte som att det var Christian som sköt, han sköt bredvid och sprang iväg.
Citera
2017-03-07, 21:44
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Jag uppfattar det inte som att det var Christian som sköt, han sköt bredvid och sprang iväg.
Så trodde jag, men senare sa Christian att han skjutit.

Men visst, det kan finnas en sådan lösning ändå.
Citera
2017-03-08, 12:17
Medlem
keckoishs avatar
[quote=mishima|60092286]Ja, men normalt skulle inte polisen visa upp utredningsmaterial för en random person, med en historia som inte kollas upp. De hade gått till väga på annat sätt. De hade tagit signalement på "Magnus Pettersson" och sedan kollat upp hennes tips. Det är faktiskt lite skrattretande.

Låt säga att 35 personer stämmer in på signalementet man med mörkt huvudhår samt vid namn Magnus Pettersson, ca 30 år. Ska polisen kolla upp samtliga och förhöra dem om de har träffat en Sofia, för att höra om hennes historia stämmer? När de alla svarar nej, ska de då misstänka och lägga spaning på den här kvinnan Sofia?

Tror inte att polisen jobbar så, även om det väl varit önskvärt.
Citera
2017-03-08, 13:17
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keckoish

Låt säga att 35 personer stämmer in på signalementet man med mörkt huvudhår samt vid namn Magnus Pettersson, ca 30 år. Ska polisen kolla upp samtliga och förhöra dem om de har träffat en Sofia, för att höra om hennes historia stämmer? När de alla svarar nej, ska de då misstänka och lägga spaning på den här kvinnan Sofia?

Tror inte att polisen jobbar så, även om det väl varit önskvärt.

Nej, varför skulle de göra det? De skulle ta signalementet och matchat det mot offret. Skulle det stämma skulle de gå vidare och förhöra Blanca för vidare upplysningar om personen och platsen, som då kanske skulle vara den sista personen som sett offret vid liv.

En anmärkningsvärd grej till med händelsen är att hon säger att hon skildes från honom på platsen där kroppen hittades. Direkt där haltar hennes historia eftersom polisen snabbt borde kunna dra slutsatsen att mordplatsen inte är densamma som fyndplatsen.
Citera
2017-03-08, 15:21
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Fantastiskt att polisen går och hämtar bilderna som är viktigt utredningsmaterial och visar för Blanca utan vidare sådär.

Hoppas polisen misslyckas fullständigt och åker dit, bara för att spegla deras usla arbete.

Förresten, har de inte tagit de kroatiska namnen från kändisar. Vad heter man i Kroatien? Det finns en gammal fotbollsspelare som heter Davor Suker, så han får heta Davor. Vad finns det för kvinnliga namn? Vi har höjdhopperskan Blanca Vasic.
Hon heter BlanKa VLasic, men ja, du har poäng där .

Men de har helt missat med "Jovan" som ska vara oxå släkt. Jovan är Serbisk namn, och ingen kroat skulle heta så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in