2017-03-06, 21:10
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
De hade ju inget förhållande, hon hade ju börjat ett nytt liv nästgårds, i Sundsvall?

Man vet väl inte om mordet är begått av någon med bristande impulskontroll. Det ser ut att vara gjort i raseri, men det kan ju vara en person som burit på det raseriet i något decennium, som kanske haft lust att be Eva flaxa med sitt skinn på näsan dit pepparn växer för att säkert hålla snoken torr men aldrig gjort det. Kan man då tala om bristande impulskontroll?

Inte? han var väl hennes pojkvän, eller ljög han?
Å andra sidan så kvittar det, dom var väldigt nära vänner det räcker.

Om nu personen som bar på detta raseri hade haft ett uns av impulskontroll så hade han gjort som alla andra normala, psykiskt friska människor hade gjort, dvs. bett Eva att "flaxa med sitt skinn på näsan dit pepparn växer" i stället för att bestialiskt mörda henne med 11 djupa knivhugg.
Citera
2017-03-06, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
......

Att P-A J bodde drygt 28 år i samma port känns inte helt normalt utan snarare ängsligt och inskränkt. Först bodde han med sin mor i en lägenhet (efter att föräldrarna separerat -63) för att sedan "flytta hemifrån" vilket i P-A's fall innebar att han flyttade 1 meter, till dörren bredvid sin mor och barndomslägenheten till en 1:a där han sedan bodde fram tills ca -90, då han övertog sin avlidne fars gamla hus på Slaktargatan, ett stenkast bort och endast 2-3 minuters promenadväg från Björstagatan 18. Lägg sedan till att P-A började på posten som 17 åring 1973 och har sedan blivit kvar där, i år har han jobbat på samma ställe i 44 år. Det här sammantaget gör att jag utgår ifrån att P-A J är en extremt utpräglad rutin och vane människa och jag skulle inte bli det minsta förvånad om det skulle visa sig att han även har ett stort kontrollbehov.

Dina referensramar på att vara udda verkar just udda!
Hade han hatat sin morsa hade han flyttat till Ystad, men det var ju inte det han gjorde. Din beskrivning låter som en typisk norrlänning!!

Men du...apropå "utpräglad rutin och vanemänniska!???" hm!!!! ...det kan man ju vara på olika sätt...

Det här är ju bara fjanterier, jag vill ha reda på om han gillar att döda och tortera djur!!
Senast redigerad av Trapizo 2017-03-06 kl. 21:50.
Citera
2017-03-06, 22:15
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Dina referensramar på att vara udda verkar just udda!
Hade han hatat sin morsa hade han flyttat till Ystad, men det var ju inte det han gjorde. Din beskrivning låter som en typisk norrlänning!!

Men du...apropå "utpräglad rutin och vanemänniska!???" hm!!!! ...det kan man ju vara på olika sätt...

Det här är ju bara fjanterier, jag vill ha reda på om han gillar att döda och tortera djur!!

Det här är inte mina referensramar på att vara udda, jag delger endast lite av det jag vet om P-A J.

Ja givetvis, men i vissa fall kan det bli lite väl inskränkt, i negativ mening.

Jag vet inte om han gillar att döda och tortera djur, förmodligen inte. Men, jag skulle inte bli ett dugg förvånad om jag fick höra att han gjorde det i unga år, jag hade själv en barndomskompis som gjorde det och han utvecklades med tiden till en fullblodspsykopat.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-03-06 kl. 22:39.
Citera
2017-03-06, 22:44
Medlem
Citat:
Det här är inte mina referensramar på att vara udda, jag delger endast lite av det jag vet om P-A J.

Jag vet inte om han gillar att döda och tortera djur, förmodligen inte. Men, jag skulle inte bli ett dugg förvånad om jag fick höra att han gjorde det i sina unga år, jag hade en barndomskompis som gjorde det och han utvecklades med tiden till en fullblodspsykopat.

Precis..att det är ett monster som gjorde detta, som systern sa i TV, det är ju helt klart, men det här är verkligen något extra, någon som knivhugger ihjäl en tjej och hennes hund när hon är ute och rastar den...det är så ondskefullt så jag finner inga ord!! Hans eventuella sadism i barndomen är intressant..och då menar jag riktigt ordentligt sadistiska drag...inte främst för att han brukade be morsan tvätta hans kalsonger...men om det var han som verkligen sprang ut med en tveeggad 25-cm kniv för att mörda en tjej för en sån bagatell, och verkligen gjorde det, efter så lång betänktetid som han hade på sig...ja då fy fan!!.
Citera
2017-03-06, 22:51
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Fast om nu mamman hade plats över i tvättmaskinen är det ju inte så konstigt om hon kastade i sonens också för att fylla ut..man måste ju tänka på miljön..eller tvättade hon med tvättbräda? Tvingade han henne och hotade gömma hennes löständer om hon inte tvättade åt honom?? Men är detaljen om att det var morsan som tvättade hans kläder något som han skrutit om på fester eller, vem säger han det till? Förresten vet inte du om han gjorde morsan sin gentjänster, kanske klippte hennes näshår?

Nej verkligen inte, men hon bör ju ha reagerat när hon skulle tvätta hans nerblodade kläder.

Citat:
Det var väl bra för henne att få hjälp av sonen när hon behövde, hon hade ju kommit till åren... är det konstigare om han bott granne med någon annan kärring..någon måste han ju bo granne med, om det råkade vara morsan kvittar väl! Jag tycker det verkar konstigt att överhuvudtaget hänga upp sig på en sån detalj...hade han och hans morsa varit som Yngsjömörderskan och hennes son så hade det varit lite...hm...udda kanske!!! Jag tycker det är anmärkningsvärt att hänga upp sig på hur "udda" han var...det är ju lite som att håna systrarna Söderström, som hade haft honom i bekantskapskretsen, man blir inte vän med dom som inte har drag av en själv! Så då är ju frågan....??

I sådant fall borde hon ha skaffat hemtjänst och låtit sitt enda barn P-A fått leva ett eget liv, fri från att tvingas ta ansvar för sin mor.

Det räcker väl gott och väl om hans barndom och uppväxt kanske bidrog till att skapa en mördare?
Citera
2017-03-06, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marpet1
Utredningen hos polisen pågår och vi går tyvärr inte berätta något än så länge 😜
Vad gäller Annelie så är hon noga utredd men det är däremot inte P och vad gäller de alibin han uppgivit så finns det ju ingen av dom som styrker hans uppgifter i dagsläget. Så kan det bli när man inte håller sig till sanningen.
Citera
2017-03-06, 23:31
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Vad är det som får dig att tro att han gillade att tortera djur? Det fanns väl inget som tydde på några sadistiska inslag här. Är det inte mer troligt att handlade om personliga och/eller sexuella motiv?
Senast redigerad av Draifos 2017-03-06 kl. 23:37.
Citera
2017-03-06, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Vad är det som får dig att tro att han gillade att tortera djur? Det fanns väl inget som tydde på några sadistiska inslag här. Är det inte mer troligt att handlade om personliga och/eller sexuella motiv?
Kolla tråden han har hållit på med de här i princip ända från början. Jag tror han vill säga oss andra nåt, jag har inte förstått än vad men klurar på de.
Citera
2017-03-06, 23:40
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Inte? han var väl hennes pojkvän, eller ljög han?
Å andra sidan så kvittar det, dom var väldigt nära vänner det räcker.

Om nu personen som bar på detta raseri hade haft ett uns av impulskontroll så hade han gjort som alla andra normala, psykiskt friska människor hade gjort, dvs. bett Eva att "flaxa med sitt skinn på näsan dit pepparn växer" i stället för att bestialiskt mörda henne med 11 djupa knivhugg.

Du påstår ju än det ena och än det andra för att få teorin om honom som GM att passa.

Det beror väl på, om Evas åsikter om andras rent personliga angelägenher, låtsade intresse för någon i syfte att göra någon svartsjuk berodde på att hon hade någon personlighetsstörning, eller var "lite eljest" så kanske man ler lite översssende om man av någon anledning måste haft med henne att göra? Men visst jag håller principiellt med om att det vore bättre och väl mer civilserat att be henne fara och flyga men ändå lite tveksam på att det nödvändigtvis är någon som generellt har bristande impulskontroll.
Citera
2017-03-06, 23:44
Medlem
Citat:

Jag vet inte om han gillar att döda och tortera djur, förmodligen inte. Men, jag skulle inte bli ett dugg förvånad om jag fick höra att han gjorde det i unga år, jag hade själv en barndomskompis som gjorde det och han utvecklades med tiden till en fullblodspsykopat.

Men ditt redogörande av fakta var han bott exempelvis färgas starkt av dina åsikter, och ibland rena spekulationer där du justerar förutsättningar lite hit och dit. Och ibland förutsätter du det som du med teorin vill bevisa.
Citera
2017-03-06, 23:49
Medlem
Citat:
Nej verkligen inte, men hon bör ju ha reagerat när hon skulle tvätta hans nerblodade kläder.

I sådant fall borde hon ha skaffat hemtjänst och låtit sitt enda barn P-A fått leva ett eget liv, fri från att tvingas ta ansvar för sin mor.

Det räcker väl gott och väl om hans barndom och uppväxt kanske bidrog till att skapa en mördare?

Hon kanske aldrig har tvättat några nedblodade kläder från honom? Det är väl lite mycket att tycka att någon borde reagera på något som tänkbart inte hänt?

Är det moderns fel att Eva mördats? Att P traumatiserats över att ha bott granne med morsan?
Citera
2017-03-06, 23:50
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

Det är åtskilliga mördare som har varit djurplågare som barn, att barn avsiktligt plågar djur är en varningssignal, det är förmodligen därför som Trapizo undrar hur P-A var som barn och om han var djurplågare. Men eftersom han aldrig får något ordentligt svar på sin fråga så blir det att han hela tiden återkommer till det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in