Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-06, 11:06
  #301
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starxgvs
Om TS överlever hoppas jag att han själv skriver en bok om sina äventyr.

Om han dör hoppas jag att någon annan skriver en bok om honom som sedan filmatiseras så att andra kan bli inspirerade av TS och ge sig ut i skogen.

Blir en into the wild 2, dock blir det en kortfilm. 😂
Citera
2017-03-06, 12:22
  #302
Medlem
Dyker upp en sån här tråd varje år. Sedan avlutas uppdateringarna snabbt. Trist, hade hoppats på ett längre äventyr.

Hoppas du ger dig ut igen, denna gång lite mer förberedd.
Citera
2017-03-06, 13:20
  #303
Medlem
LucNNs avatar
Jag tar stafettpinnen! Jag flytter ut i morgon. I kväll hittar jag bra lägerplats. Jag har tält, ingen sovpåse, fast dundyna + någon sorts tyg som jag använder som underlag. Köper lite mat osv. Och en jävla stor kniv till skydd mot hemlösa och annat kräk. Och sen har jag skalskor. Kommer updatera då och då. Kan säga att jag gömmer mig nära civilisation. Räknar med att jag bryter ihop innan fredag. Fast det gör inget, då jag måste passa barn torsdag. Så, ja, vi får se. Hoppas att TS klarar sig, nu jävlar tar jag över vart han gav upp.

// Ps. jag är seriös och kommer ha bild-bevis från läger, mat och utrustning. Kommer ta kort varje dag tills jag bryter ihop. Som sagt räknar jag med att jag bryter torsdag, annars får jag ta en time-out över helgen ifall jag inte naturligt bryter. Sen kör jag på igen från tirsdag och fram.

/// Tack TS, tror att du startat en revolution.
Citera
2017-03-06, 13:22
  #304
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Jag tar stafettpinnen! Jag flytter ut i morgon. I kväll hittar jag bra lägerplats. Jag har tält, ingen sovpåse, fast dundyna + någon sorts tyg som jag använder som underlag. Köper lite mat osv. Och en jävla stor kniv till skydd mot hemlösa och annat kräk. Och sen har jag skalskor. Kommer updatera då och då. Kan säga att jag gömmer mig nära civilisation. Räknar med att jag bryter ihop innan fredag. Fast det gör inget, då jag måste passa barn torsdag. Så, ja, vi får se. Hoppas att TS klarar sig, nu jävlar tar jag över vart han gav upp.

// Ps. jag är seriös och kommer ha bild-bevis från läger, mat och utrustning. Kommer ta kort varje dag tills jag bryter ihop. Som sagt räknar jag med att jag bryter torsdag, annars får jag ta en time-out över helgen ifall jag inte naturligt bryter. Sen kör jag på igen från tirsdag och fram.

/// Tack TS, tror att du startat en revolution.
Härligt! Ser fram emot uppdateringar.
Citera
2017-03-06, 13:46
  #305
Avstängd
majduns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Jag tar stafettpinnen! Jag flytter ut i morgon. I kväll hittar jag bra lägerplats. Jag har tält, ingen sovpåse, fast dundyna + någon sorts tyg som jag använder som underlag. Köper lite mat osv. Och en jävla stor kniv till skydd mot hemlösa och annat kräk. Och sen har jag skalskor. Kommer updatera då och då. Kan säga att jag gömmer mig nära civilisation. Räknar med att jag bryter ihop innan fredag. Fast det gör inget, då jag måste passa barn torsdag. Så, ja, vi får se. Hoppas att TS klarar sig, nu jävlar tar jag över vart han gav upp.

// Ps. jag är seriös och kommer ha bild-bevis från läger, mat och utrustning. Kommer ta kort varje dag tills jag bryter ihop. Som sagt räknar jag med att jag bryter torsdag, annars får jag ta en time-out över helgen ifall jag inte naturligt bryter. Sen kör jag på igen från tirsdag och fram.

/// Tack TS, tror att du startat en revolution.
glöm inte att bygga nått som gör att du har 5cm luft mellan sovplats och marken , mycket granris innan liggunderlag och sovsäck , och sedan en rejäl eldstad , 1/2 meter stockar på veden snackar vi om här , när du fått en glödbädd så lägger du i några extra stora stenar som kommer att hålla värmen även när allt slocknat på morgonkvisten lycka till med ditt äventyr !!!
Citera
2017-03-06, 13:46
  #306
Medlem
kralgars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av willek
Blir en into the wild 2, dock blir det en kortfilm. 😂
Det var den bästa kommentaren
Citera
2017-03-06, 14:03
  #307
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Härligt! Ser fram emot uppdateringar.

Tyckte det var synd att ts tråd skulle dö och palla göra egen... bättre att köra ts-mode då eftersom folk redan fattar grejen. Men alltid gott att någon ser fram emot något!

Citat:
Ursprungligen postat av majdun
glöm inte att bygga nått som gör att du har 5cm luft mellan sovplats och marken , mycket granris innan liggunderlag och sovsäck , och sedan en rejäl eldstad , 1/2 meter stockar på veden snackar vi om här , när du fått en glödbädd så lägger du i några extra stora stenar som kommer att hålla värmen även när allt slocknat på morgonkvisten lycka till med ditt äventyr !!!

Tack för tipset. Kommer dock endast slænga lite græs för isolation. Kommer inte att tända eld. Istället kommer jag röka cigg. Håller mig inom 1.5 timmes radius från tobaksproviant så jag inte - likt ts - dör i kylan eller av bekvämlighetsabstinens.
Citera
2017-03-06, 14:08
  #308
Medlem
LucNNs avatar
Har jobb så i från 8 till 12 får jag palla mig till civilisationen. Kommer inte äta annat än "skogsmat" på jobbet. Sen har jag innan varit hemlös och bott i en skog i någon vecka under vintertid utan pengar eller redskap, så jag kan i allafall överleva på rawpower och lidande i någon vecka. Fast målet här är att ha min bopäl i naturen - fixa mat osv. samt sova - på ett sätt som skulle fungera på sikt. I ts ande kör vi acapella och improviserar. Vi får se hur det blir!

Edit: m.a.o. är jag lite sellout så robinson crusoeaspektet finns så klart inte i mitt projekt. Vem vet, blir kanske vildman till slut ändå.
__________________
Senast redigerad av LucNN 2017-03-06 kl. 14:11.
Citera
2017-03-06, 14:41
  #309
Medlem
Hax.Pains avatar
Jag har inte följt tråden, har ni pratat något om jakt? Det skulle väl teoretiskt vara möjligt att få en adress i en fjällkomun och då får man ju ett årskort för runt 800-1000kr ( vilket borde vara lätt att få ihop på att sälja några pälsar? Tankar kring det?
Citera
2017-03-06, 14:49
  #310
Medlem
Valtieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hax.Pain
Jag har inte följt tråden, har ni pratat något om jakt? Det skulle väl teoretiskt vara möjligt att få en adress i en fjällkomun och då får man ju ett årskort för runt 800-1000kr ( vilket borde vara lätt att få ihop på att sälja några pälsar? Tankar kring det?

Uppfattade Ts avsikter var att totalt isolera sig från allt vad samhälle innebär, det här kan lika gärna vara en trolltåd men underhållande iaf!

Men jakt är ju självklart om man är seriöst inställd på att leva eremitliv i skogen, du kan ju dra in pengar på kött, päls, eget hantverk m.m för att köpa förnödenheter.
Helt isolerad och självförsörjande vet jag inte om någon i dagens samhälle klarar av.
Citera
2017-03-06, 15:28
  #311
Medlem
Neonights avatar
Gick ungefär som jag väntade mig för TS. Man lär så länge man lever.
Citera
2017-03-06, 16:18
  #312
Medlem
mytologis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neonight
Gick ungefär som jag väntade mig för TS. Man lär så länge man lever.

Tråkigt att TS är död nu då.

Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Dettar uppenbarligen en trolltråd. Lås den.

Är inget regelbrott att trolla på Flashback, däremot ska man hålla sig till ämnet och ge fan i att leka moderator.

Till han som skulle ta över efter TS vill jag säga lycka till. Ska bli kul att följa!
Finns det några fler skäl till det än att det bara är en kul grej?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback