Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-06, 16:30
  #313
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valtieri
Uppfattade Ts avsikter var att totalt isolera sig från allt vad samhälle innebär, det här kan lika gärna vara en trolltåd men underhållande iaf!

Men jakt är ju självklart om man är seriöst inställd på att leva eremitliv i skogen, du kan ju dra in pengar på kött, päls, eget hantverk m.m för att köpa förnödenheter.
Helt isolerad och självförsörjande vet jag inte om någon i dagens samhälle klarar av.

Man kan ju utöva tjuvjakt förstås, men för att jaga måste man nog ha lite övning i att skjuta, fällor hade jag gjort annars, fångstgropar kanske? I värsta fall får man leva på små djur. En sådan fälla för små djur i en låda kunde jag göra när jag var fem år.

Men man måste nog vara bra långt upp i landet och många mil från befolkning på alla sätt. Inte lätt att hitta en plats i Sverige där skogsägare t.ex. inte har minsta koll på vad som sker på deras mark. Andras jakthundar kan lätt hitta en också. (en hund måste man väl ha med sig?) Plocka bär och svamp, torka in, äta de där vidriga lavarna på träden och granskott på våren. Fiska.

Jo, jag hade klarat mig ett tag. Men just jakten med skjutvapen och att ingen hittar en efter ett visst antal månader kan nog bli svårt.
Citera
2017-03-06, 16:33
  #314
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woodsmoke
Det är som sagt väsentlig skillnad på att dra ut och campa en period och att göra en "fuck off, I gonna go rambo".


Ser att vi tänker lite lika. Men detta fungerar ju bara typ april-oktober i rätt del av landet, eller i Skåne och Danmark i bästa fall. Tror på att bygga en stuga annars eller en ordentlig koja/kåta. Men då syns man ju ännu mer.
Citera
2017-03-06, 16:51
  #315
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Ser att vi tänker lite lika. Men detta fungerar ju bara typ april-oktober i rätt del av landet, eller i Skåne och Danmark i bästa fall. Tror på att bygga en stuga annars eller en ordentlig koja/kåta. Men då syns man ju ännu mer.

Ja, man ska inte underskatta betydelsen av vald plats. Det avgör allt.
Du kan klara dig uppåt i landet med men är du inte skyddad från fukt och kyla är det svårt.
Citera
2017-03-06, 17:21
  #316
Medlem
monogamis avatar
låter som en bra plan, funderar själv på göra detta.
Citera
2017-03-06, 17:32
  #317
Medlem
Hyddan92s avatar
[quote=GeorgT|60082464]
Citat:
Ursprungligen postat av Hyddan92
Är han död?[/QUOTE

Psykiskt död ja och nästintill fysiskt också. Är intagen och får omvårdnad men det lär dröja innan han blir utsläppt. Ligger i sängen och svamlar om vittra o sjunger mors lilla olla blandannat.

Hur vet du det? Känner du honom?
Citera
2017-03-06, 17:35
  #318
Medlem
Jag bor i Kanada och kanner igen installnigen lite.
Troll eller ej, sa ar fragestallningen intressant!

Jag ar ofta ute i skogen sjalv i 4-5 dagar och jagar, fiskar etc. bland vargar och grizzlys.
Det viktigaste ar smagrejer som gor det lattare.

En sadan enkel grej som att packa ned en ihopvikt vattentat "nodfilt" som man kan spanna ut som regnskydd gor all skillnad. Flint for att gora upp eld i nodfall, annars ar tandstickor bra mycket enklare.

En bra yxa och kniv ar ett maste. Ett hagelgevar fungerar som skydd mot vilt, och aven for jakt av kanin, fagel etc. Kan ingenting om svenska jaktregler far jag erkanna
Underbar kansla att skjuta en kanin, fla den och steka den pa kvallen over open eld!

Det finns mycket bra losingar for matlagning. "Solo" ar ett marke som gor bra effetiva faltkok.
De ar som en kaffekopp stora, falls upp. Kan anvandas med sprit eller traflisor. Kokar latt vatten eller steker mat. Finns kit med stekpanna och halvlitersvattenkanna.De tar valdigt lite plats.
Koka vatten som skall drickas, och tillaga all mat val. Man vill inte bli magsjuk i bushen haha..

Det viktigaste ar att halla sig torr och varm.
Sedan att leva resten av livet i skogen tror jag blir lite tufft. Det ar kallt, blott och smutsigt.
Underbart nagon vecka, sedan blir det jobbigt.

Skulle verkligen uppmana folk att gora samma experiment, man vaxer enormt mycket som manniska och ser hur dalig man faktiskt ar pa att klara sig utan alla lyxvaror...
Citera
2017-03-06, 19:40
  #319
Medlem
enklistras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mytologi
Tråkigt att TS är död nu då

Hur vet du detta? Visst att ts meddelanden slutade abrupt men har du några andra källor?
Citera
2017-03-06, 20:16
  #320
Medlem
Ludermassignegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Hur ska du förvara porren så den inte blir förstörd av all fukt och väta? Det finns väl förslutbara plastfickor att köpa på t.ex. Claes Olsson men jag vet inte hur pass effektiva de egentligen är?

Det här var nog det bästa tipset du fått i hela tråden. Om fukt eller regn skulle förstöra dina porrtidningar kommer du inte hålla ut länge när kylan, mörkret och ensamheten hugger in. Du kan inte heller då förlita dig på att du kommer hitta porr som andra gömt undan i skogen, utan plastfickorna från Clas Ohlsson är att föredra.

Det kan även vara bra att dela upp porren så du inte lägger alla tidningar i en och samma plastficka ifall olyckan skulle vara framme eller om du skulle glömma att försluta plastfickan.
Citera
2017-03-06, 20:18
  #321
Medlem
mytologis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enklistra
Hur vet du detta? Visst att ts meddelanden slutade abrupt men har du några andra källor?

Nej jag bara antog. Det eller så är han hemma och slickar såren och skäms för mycket för att skriva mer.
Citera
2017-03-06, 20:18
  #322
Medlem
Ludermassignegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasquit


Kul med en riktig skogsmurvel i tråden. Räcker en porrtidning för 4-5 dagar i skogen eller har du med dig flera när du är ute så länge?
Citera
2017-03-06, 20:40
  #323
Avstängd
TripZones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Vet du hur man gör upp en eld? Nu menar jag inte med tändvätska och telefonkatalogen, utan vad gör du om det precis har fallit stora mängder snö och du inte har något torrt att antända?


Man har väl reserver, eller menar du ett scenario där han först simmar över en flod, fullt beklädd blir blöt och sen faller det snö?

OnT: Jag tycker du ska hitta en Magicbus! Önskar dig all flyt du kan få.
Citera
2017-03-06, 22:35
  #324
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monogami
låter som en bra plan, funderar själv på göra detta.

Jag tycker att du ska gå till polisen och lätta dit hjärta, dom knackar mest troligt på när som helst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback