2017-03-06, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av msthlm37
Tror du missförstår mig delvis, jag menar nog mera att ni främlingsfientliga invandringsmotståndare redan är "fucked for life".

20-25% av hela Sveriges befolkning består av första, andra och tredje generations invandrare nu, vad ska ni göra? Ingen idé att du går och drömmer om massutvisningar för det kommer aldrig någonsin att ske. Sådana som du är enbart i majoritet här på FB.

Själv trivs jag mycket bra i Sverige även om jag självklart ser att vi har problem att lösa, inklusive integrationsproblematik.
kom till norrland och jaga fisringar med icakort hahaha.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Är man medlöpare så är man ganska korkad. Det brinner redan för fullt och det kastas sten, det rånas och mördas.

Jo ni är "djupt bekymrade". TS är "skrämd". Vad tror ni inte att valda delar av den svenska ursprungsbefolkningen som inte vill veta av mera invandring känner då och kan ha känt i 20 år? Ta det lite lugnt med kraftuttrycken, menar jag.

Och du RC med ditt idiot-sosseri. Har du problem med högerpolitik ska du inte ha med dina äckliga djävla sossar att göra för se de skiter rätt bra i dig med.

Jo men det är fortfarande en hanterbar mängd människor som står för detta om man gör rätt och vidtar kraftfulla åtgärder.

Vi kommer i alla fall inte kunna lösa det här genom att ytterligare splittra upp den delen av befolkningen som enbart vill vårt land väl och leva sitt liv i lugn och ro, det hoppas jag i alla fall du håller med om.

Och att "skicka hem" några människor vill inte ens SD så det kommer det aldrig bli tal om.

Kvar återstår då bara socialdemokrati och att försöka få över så många som möjligt att välja rätt väg i livet.

Att göra livet i förorten svårare även för dom som jobbar och sköter sig, skapa låglönejobb så folk måste ha två anställningar för att försörja sig osv osv, som kommer vara högerns nästa steg, kommer så klart bara öka på splittringarna och motsättningarna i samhället och det kommer i allra högsta grad drabba många av dom svenskar som inte har råd att stängsla in sig i Stocksund.

Det är du som är en medlöpare, till det globala storkapitalet och du springer den lilla klicken av ekonomisk elits ärende, men du begriper det inte bara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av professorpuss
SE FETAT och hur skall detta gå till med den enorma kvantiteten som kommer, man skall göra en utredning sedan skall de utbildas och i vassa fall korrigeras/konverteras till västerländsk synsätt.
Och de flesta vill det inte
Så kära världshumanist vad kommer det kosta svenskarna i form av sämre skyddsnät, högre brottslighet, tolkar etc.
och har du några tipps på hur det skall gå till rent logistiskt.
tacksam för svar

Sverige måste sluta upp vara så mjäkiga mot kriminella element samt självklart även mot terrorism och extremism.

Polisen måste ges kraftigt ökade resurser, befogenheter och vissa straffskalor måste ökas betydligt. Sverige måste på något sätt börja jobba mot en nollvision.

Jag har aldrig hävdat att det inte skulle finnas problem i Sverige också.

Finns det något land på vår jord utan problem?
Citera
Medlem
Citat:
Jaja, du försöker provocera mig och lyckats väl till en viss del. Bara för att jag inte är invandrings eller främlingsfientlig så betyder inte det att jag på något sätt skulle vara mot Sverige, tvärtom. Nej, jag är inte nationalist, åtminstone ej i dess negativa bemärkelse men patriot kan jag säkert kalla mig, bäst att läsa på definitionerna. ;-)

Motsatsen att Sverige likt Japan inte skulle ta emot nästan några invandrare alls och att befolkningen så småningom kraftigt börjar minska från år till år pga hög medelålder är inte heller så smart sett till ett lands utveckling. Jag vill att Sverige ska bli ett framgångsrikt, stort, internationellt och välmående land, multikultur har jag inte något emot heller även om man självklart aktivt ska stävja varje from av extrimism. Sverige tycker jag mer och mer utmärker sig som det absolut största och ledande landet i Norden, en bra start? Vi har blivit ett internationellt land, ja, det tar en tid att vänja sig vid men så är det.
Du har rätt Sverige utmärker sig, våra nordiska grannländer ser med en blandning av skräck och skadeglädje på vad som händer med Sverige.

Åker du utomlands och säger du är svensk så beklagar folk sorgen (det är sant, det är så, jag har upplevt det i England och Tjeckien)

Vi är inte bara kända i Norden och Europa, hela världen talar nu om Sveriges havererade invadrings och integrations politik. Sverige har blivit känt hurra, men värre är att vi ärr kända för våldtäkter, bilbränder och gangstermord.

Du är djävligt naiv om du tror att Sverige kan stävja muslims extremism, när sådana som du och dina gelikar HELT ENKELT INTE BEGRIPER att islamisterna har tagit ett järngrepp om Sverige och det till stor del med hjälp av skattepengar. Ni är nyttiga idioter.
Citera
2017-03-06, 14:41
Medlem
Citat:
Jag håller självklart med om att man ska slå så hårt mot fundamentalism och extremism som bara det går men detta handlar inte om det.

Dessutom vill jag ha en polis med ökade resurser och tuffare straffskalor, vi måste få kontroll över de kriminella elementen och sluta upp med allt daltande.

Det här handlar om att invandrarna och flyktningarna har börjat smutskastas på bred front och felaktigt anklagas för både det ena och andra, oerhört äckligt det hela, rent avskyvärt.
Landsmän borde städa upp bland sina landsmän,, det finns en massa invandrare som vet vilka som är ett problem, delegera arbetsuppgifterna
Citera
2017-03-06, 14:43
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Jag håller självklart med om att man ska slå så hårt mot fundamentalism och extremism som bara det går men detta handlar inte om det.

Tänk om ljuset går upp för dig en vacker dag och du kan se någorlunda objektivt på dina idéer. Då kommer du nog inse att det är du som är både fundamentalisten och extremisten.

Det är den vi nu försöker bekämpa.
Citera
2017-03-06, 14:44
Medlem
Citat:
Det som sker nu är mycket skrämmande, smutskastning av våra invandrare och flyktingar på bred front, oerhört äckligt och detta är jag starkt emot.

Ok, så du menar att det stora problemet är att man är kritisk mot sådana som beter sig illa och inte att någon beter sig illa.
Citera
2017-03-06, 14:46
Medlem
Citat:

Dessutom vill jag ha en polis med ökade resurser och tuffare straffskalor, vi måste få kontroll över de kriminella elementen och sluta upp med allt daltande.

Det här handlar om att invandrarna och flyktningarna har börjat smutskastas på bred front och felaktigt anklagas för både det ena och andra, oerhört äckligt det hela, rent avskyvärt.

Det är jargonen här på flashback, inte IRL. Men det är ganksa hårda ord mot batikhäxor och feministfitor oxå, det får man leva med Du verkar sakna humor.
Citera
2017-03-06, 14:46
Medlem
Citat:
Sverige måste sluta upp vara så mjäkiga mot kriminella element samt självklart även mot terrorism och extremism.

Polisen måste ges kraftigt ökade resurser, befogenheter och vissa straffskalor måste ökas betydligt. Sverige måste på något sätt börja jobba mot en nollvision.

Jag har aldrig hävdat att det inte skulle finnas problem i Sverige också.

Finns det något land på vår jord utan problem?
Vet du hur en polisstat är uppbyggd? Vill du leva i en(jaja redan försent tack mångkulturen)
Du har ingen aning om hur mycket alla kulturberikare kostar in Toto för dom siffrorna är antingen mörkade, felaktiga dvs ren hjärntvätt eller resultatet av en idiot
Citera
2017-03-06, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Vad fick dig att starta denna tråd en måndag vid lunch?

Okej om du fick nog en fredag kväll. Eller en lördag kväll. Men måndag vid lunch? Känns så Svensson.

Nån särskild händelse eller?

Orsaken är att jag tycker att allt det här smutskastandet mot invandrarna och flyktingarna nått en helt bisarr nivå, helt sjukt, ofattbart och mycket skrämmande.

Just att det gått såpass långt att även gemene man/kvinna börjar prata skit om invandrarna då blir jag mörkrädd.
Citera
Medlem
72mms avatar
Citat:
Det ni SDare samt övriga högerextrema står för...
Slutade läsa redan här. Gör om, gör rätt.

För det första, har man inte ens en uppfattning om vad som är vänster och höger får man nog läsa på lite. För det andra så är gruppen "SDare" nu så stor och brokig att den inte enkelt låter sig generaliseras över. Det är lite samma misstag som "vi högerextrema" gör när vi pratar om "vänstern".
Citera
Medlem
kakburks avatar
Invällarna är överrepresenterade i kriminalitet. De bränner, upploppar, rånar, skövlar, våldtar, ställer till med kaos på våra skolor.
De är överrepresenterade i samhällsproblem, är en ekonomisk katastrof, kommer aldrig att nå upp till godkänd sysselsättningsgrad. Deras närvaro i landet devalverar humankapitalet med irreversibelt resultat.

Också är det de som påtalar problemet som är skurkarna....
Jag blir så trött. TS, skäms du inte över dig själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in