2017-03-06, 14:32
Medlem
Assimilera eller repatriera, så enkelt borde det vara!
Citera
2017-03-06, 14:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
När jag studerar historien ur ett helt fristående och opartiskt 3:e perspektiv så ser jag att den gemensamma orsakande faktorn är Judarna.

Hur kommer det sig att det är på det viset? Är det något jag missat?

Du har helt rätt, det finns massor att läsa om detta på Flashback och google.

(FB) Judarna bakom arabisk massinvandring?
Senast redigerad av Tissemand 2017-03-06 kl. 14:35.
Citera
2017-03-06, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Bra, du utvecklas ju! Tidigare försökte du kamouflera ditt hat mot vita svenskar, och jag förstod inte riktigt varför. Kändes onödigt. Nu säger du det rakt ut vilket jag uppskattar. Din sida vill förgöra svensken och Sverige, och det är möjligt att ni lyckas, men ni kommer garanterat inte gå utan egna offer. Tänk på det när någon av dina nära och kära drabbas.

Tror du missförstår mig delvis, jag menar nog mera att ni främlingsfientliga invandringsmotståndare redan är "fucked for life".

20-25% av hela Sveriges befolkning består av första, andra och tredje generations invandrare nu, vad ska ni göra? Ingen idé att du går och drömmer om massutvisningar för det kommer aldrig någonsin att ske. Sådana som du är enbart i majoritet här på FB.

Själv trivs jag mycket bra i Sverige även om jag självklart ser att vi har problem att lösa, inklusive integrationsproblematik.
Citera
2017-03-06, 14:34
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av msthlm37
Jag får väl önska dig lycka till i din kamp men ni kommer förlora, ni har faktiskt redan förlorat. ;-)

Se dig om, vakna upp, vi har redan nu ca 20-25% i Sverige sett till första, andra och tredje generations invandrare.

Det är inte ens fråga om en framtida kamp, ni har redan förlorat.

Vad är målet med kampen?

Vad har det för syfte att flytta om folk på jorden?

Om 200 år så har du skapat diverse nya folkslag med en annorlunda blandning idag som sedan ånyo utvecklats i divergerande riktning och slutit sig samman i hanterbara enheter som kallas länder.

Folk kommer inte att sluta med det mänskliga behovet av att tillhöra en viss grupp.

Folk delar ju för fan upp sig efter fotbollslag för att uppnå detta i samma stad så det har inget med hudfärg eller genetik att göra.

Ditt globala omflyttningsprojekt är bara fullständigt meningslöst.

Varför kan du inte bara låta folk vara ifred och ha ett utbyte av erfarenheter på normalt sätt? En del stannar i sin trygga uppväxtmiljö och andra ser sig om i världen och en del slår sig ner i ett annat land.

Är du gud?
Citera
2017-03-06, 14:35
Medlem
Citat:
Det ni SDare samt övriga högerextrema står för är inte på något sätt svenskt, ni representerar inte Sverige, någon svenskhet eller vad Sverige står för, inte för fem öre.

Måste säga att väldigt mycket som skrivs här är otroligt skrämmande och ofta rent häpnadsväckande. Visst är det ett relativt begränsat antal människor som skriver ett exceptionellt högt antal inlägg men det är ändå mycket skrämmande.

Väldigt mycket hat, väligt mycket rasism och så klart ännu mera smutskastning av invandrarna/flyktingarna. Det som sker nu i Sverige och i en del andra länder är otroligt skrämmande.

Ser väldigt mycket som liknar hur det gick till när nazismen började spridas i Tyskland. Trodde aldrig att vi igen skulle behöva uppleva detta men det sker faktiskt här och nu. Då var det framförallt judar som smutskastades och beskylldes för både det ena och det andra, nu är det invandrarna och i synnerhet då muslimerna.

Just att gemene man börjar sprida sitt hat om invandringen och flyktingarna är extra otäckt och påminner väldigt mycket om hur utvecklingen blev i nazityskland. Folk börjar bli hjärntvättade av propagandan som i synnerhet SD spridit.

Det största problemet finns definitivt inte i Stockholm vilket också är lite "komiskt" eftersom det här är majoriteten av invandrarna bor. En absolut majoritet av alla hatare bor i de mindre städerna samt på landsbygden.

T.o.m. Peter Springare märker nu hur mycket mörka bruna krafter samt hat det finns i vårt land och börjar förstå vidden av bollen han satte i rullning. Han vädjar numera öppet till det bruna smutset att hålla sig borta från hans twitter, facebook etc. Helt klart att inte han är beredd att gå i frontlinjen för de högerextrema.

Ja, tyvärr, en otroligt skrämmande tid vi lever i och jag hoppas nu att den negativa utvecklingen nu strax vänds annars vet i f-n. Som tur är så är dock situationen i Stockholm än så länge generellt bra, i tex metropoler som Trelleborg verkar folk vara lite mer förbannade och hatiska.

Men... när det blir stora organiserade öppna demonstrationer mot invandringen och flyktingarna i Stockholm så tror jag det kommer börja ta hus i helvete, det kommer helt självklart leda till konfrontrationer, kanske de allvarligaste vi någonsin upplevt i Sverige i modern tid eller vad tror ni själva?

->Är det ett sådant här samhälle ni (SD samt övriga högerextrema) vill skapa?<-
https://www.youtube.com/watch?v=e7mqfmZS5xM

Tvärtom. Det behöver du inte alls vara rädd för. SD och andra liknande högerpopulisers framfart, t ex Trump, är en reaktion på vår tids nazism, dvs muslimsk fundamentalism i IS form, inte någon slags variant av det. Ett daltande med muslimsk fundamentalism kan till slut leda till att de tar överhanden, och det är SD ett motgift för. Inga fler eftergifter åt SD, tycker såna som du, men det är mycket farligare med eftergifter åt muslimsk fundamentalism.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zarfiot
Jag undrar hur det hade låtit på ett forum i något annat land om vi svenskar hade kommit dit och betett oss på motsvarande sätt. Att bli omnämnd i positiva ordalag är något man får förtjäna, det är inte en mänsklig rättighet. Den typen av falsk anständighet som sådana som TS ägnar sig åt är det som har skapat hela den tragiska situation vi har nu.

Det som sker nu är mycket skrämmande, smutskastning av våra invandrare och flyktingar på bred front, oerhört äckligt och detta är jag starkt emot.
Citera
Medlem
Citat:
Jaja, du försöker provocera mig och lyckats väl till en viss del. Bara för att jag inte är invandrings eller främlingsfientlig så betyder inte det att jag på något sätt skulle vara mot Sverige, tvärtom. Nej, jag är inte nationalist, åtminstone ej i dess negativa bemärkelse men patriot kan jag säkert kalla mig, bäst att läsa på definitionerna. ;-)

Motsatsen att Sverige likt Japan inte skulle ta emot nästan några invandrare alls och att befolkningen så småningom kraftigt börjar minska från år till år pga hög medelålder är inte heller så smart. Jag vill att Sverige ska bli ett framgångsrikt, stort, internationellt och välmående land, multikultur har jag inte något emot heller även om man självklart aktivt ska stävja varje from av extrimism.
SE FETAT och hur skall detta gå till med den enorma kvantiteten som kommer, man skall göra en utredning sedan skall de utbildas och i vassa fall korrigeras/konverteras till västerländsk synsätt.
Och de flesta vill det inte
Så kära världshumanist vad kommer det kosta svenskarna i form av sämre skyddsnät, högre brottslighet, tolkar etc.
och har du några tipps på hur det skall gå till rent logistiskt.
tacksam för svar
Senast redigerad av professorpuss 2017-03-06 kl. 14:37.
Citera
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Jag håller med om att mitt sätt att resonera är skruvat och blir knäppt, du har rätt. Men ändå, faktum kvarstår, ca 20-25% av Sveriges befolkning består numera av första, andra och tredje generations invandrare och ni kommer inte kunna köra ut dem. Sverige kommer med allra största sannolikhet inte börja syssla med massutvisning av invandrare.

"Haha, jag kastade in en handgranat i ert hus och ni har ingen chans. Den kommer smälla vad ni än gör! Förresten är det jag som är god och ni som är onda. Ni ropade ett fult ord åt mig när ni fick handgranaten i pannan.

PS. Jag är god. God, god, god. DS."
Citera
2017-03-06, 14:36
Medlem
Vad fick dig att starta denna tråd en måndag vid lunch?

Okej om du fick nog en fredag kväll. Eller en lördag kväll. Men måndag vid lunch? Känns så Svensson.

Nån särskild händelse eller?
Citera
2017-03-06, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Tvärtom. Det behöver du inte alls vara rädd för. SD och andra liknande högerpopulisers framfart, t ex Trump, är en reaktion på vår tids nazism, dvs muslimsk fundamentalism i IS form, inte någon slags variant av det. Ett daltande med muslimsk fundamentalism kan till slut leda till att de tar överhanden, och det är SD ett motgift för. Inga fler eftergifter åt SD, tycker såna som du, men det är mycket farligare med eftergifter åt muslimsk fundamentalism.

Jag håller självklart med om att man ska slå så hårt mot fundamentalism och extremism som bara det går men detta handlar inte om det.

Dessutom vill jag ha en polis med ökade resurser och tuffare straffskalor, vi måste få kontroll över de kriminella elementen och sluta upp med allt daltande.

Det här handlar om att invandrarna och flyktningarna har börjat smutskastas på bred front och felaktigt anklagas för både det ena och andra, oerhört äckligt det hela, rent avskyvärt.
Citera
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Tror du missförstår mig delvis, jag menar nog mera att ni främlingsfientliga invandringsmotståndare redan är "fucked for life".

20-25% av hela Sveriges befolkning består av första, andra och tredje generations invandrare nu, vad ska ni göra? Ingen idé att du går och drömmer om massutvisningar för det kommer aldrig någonsin att ske. Sådana som du är enbart i majoritet här på FB.

Själv trivs jag mycket bra i Sverige även om jag självklart ser att vi har problem att lösa, inklusive integrationsproblematik.

Vad vi ska göra? Är det vad tråden handlar om, eller varför tar du upp detta? Det finns massor av teoretiska lösningar och samtliga leder till mer eller mindre lidande för både svenskar och invandrare, kvinnor och män. Var det verkligen vad du ville säga? Är att sprida kaos och lidande det enda du har att vara stolt över? Mycket märkligt resonemang.
Citera
Medlem
Skogsvindsackords avatar
Citat:
Det ni SDare samt övriga högerextrema står för är inte på något sätt svenskt, ni representerar inte Sverige, någon svenskhet eller vad Sverige står för, inte för fem öre.

Måste säga att väldigt mycket som skrivs här är otroligt skrämmande och ofta rent häpnadsväckande. Visst är det ett relativt begränsat antal människor som skriver ett exceptionellt högt antal inlägg men det är ändå mycket skrämmande.

Väldigt mycket hat, väligt mycket rasism och så klart ännu mera smutskastning av invandrarna/flyktingarna. Det som sker nu i Sverige och i en del andra länder är otroligt skrämmande.
Det du ser hända i Sverige och övriga västvärlden är inget annat än en naturlig motreaktion på den globalistiska och anti-svenska/anti-europeiska agendan. Varje aktion har en reaktion, det följer av naturens lag.

Det du och dina gelikar beskriver som rasism är inget annat än erkännandet av de skillnader som föreligger mellan de olika människoraserna. Att det fortfarande är kontroversiellt trots att biologin både kan visa på tydliga skillnader i allt från beteende, fysiska förutsättningar till intelligensskillnader är skrämmande*– snacka om faktaresistens. Dessutom är det befängt att tro att man bara för att man prioriterar och värnar om sin egen ras, p.g.a. detta skulle hata alla andra raser – alla prioriterar och tycker mest om sin familj, betyder det att man hatar alla andra familjer? Knappast.

Citat:
Ser väldigt mycket som liknar hur det gick till när nazismen började spridas i Tyskland. Trodde aldrig att vi igen skulle behöva uppleva detta men det sker faktiskt här och nu. Då var det framförallt judar som smutskastades och beskylldes för både det ena och det andra, nu är det invandrarna och i synnerhet då muslimerna.
Judarna ska definitivt ha sin beskärda del av kritiken, men det är nog många som undviker att uttala kritik mot dem eftersom sannolikheten är hög att man ska dömas för åsiktsbrott (HMF) och anklagas för anti-semitism vid minsta lilla påpekande som går emot "de utvaldas" agenda.

Citat:
Just att gemene man börjar sprida sitt hat om invandringen och flyktingarna är extra otäckt och påminner väldigt mycket om hur utvecklingen blev i nazityskland. Folk börjar bli hjärntvättade av propagandan som i synnerhet SD spridit.
Du menar alltså att den etablerade median inte har en agenda som de drivit i flera decennier? Ett problem som du och dina gelikar har är er ovillighet till självinsikt, den etablerade median är inte på något sätt objektiv eller ger utrymme för hela spektrumet av tankar kring samhället. Media bär själv en stor del av skulden till radikaliseringen av svenskvänliga svenskar.

Citat:
Men... när det blir stora organiserade öppna demonstrationer mot invandringen och flyktingarna i Stockholm så tror jag det kommer börja ta hus i helvete, det kommer helt självklart leda till konfrontrationer, kanske de allvarligaste vi någonsin upplevt i Sverige i modern tid eller vad tror ni själva?
Vi kan definitivt räkna med etniska konfrontationer framöver, svenskens tålamod håller på att ta slut och vi är på väg att resa oss och slå tillbaka.

Citat:
->Är det ett sådant här samhälle ni (SD samt övriga högerextrema) vill skapa?<-
https://www.youtube.com/watch?v=e7mqfmZS5xM

Att barnen har blivit ledda att tro att de är danskar är inte högerns fel, det är den förljugna vänstern och globalisternas fel som förvillat människor att tro på "tabula rasa" och att människor på något sätt skulle vara biologiskt jämlika. Vilket givetvis är fullständigt trams. Det är sorgligt att människor inte vet någonting om sin verkliga identitet och har blivit lurade att tro att dem är något de inte är, det är inte hos oss som skulden ligger – det är hos er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in