Citat:
Ursprungligen postat av
Polu
Jag vill inte få tyst på dig, jag vill att du ska följa reglerna och jag har tydligt redogjort för mitt resonemang i rapporterna. Ta det i PM om något trots det är oklart.
Jo, men ingen svarar. För övrigt gäller det väldigt mycket; från långa vårdkedjor och omsorg till JO, via IVO och åklagare. Hela systemet är dysfunktionellt. Polis och åklagare säger rakt ut att de saknar resurser att utreda denna typ av ärenden. IVO och JO är rena skämtet. Det är tvärstopp överallt. Medierna är ointresserade – de vill ha korta snabba nyheter, ytligt och förenklat.
Tillägg:
GS har via Johan Andersson gått ut med ett talat pressmeddelande. Det måste rimligen vara det som gäller nu.
Konspirationsteorier kring finansieringen är rimligen OT i denna tråd. Se mitt inlägg här för pressmeddelandet:
(FB) Makthavare pressas i ny radiosatsning - Granskning Sverige
Vad GS-Johan oemotsagd och utan frågor läser upp betyder naturligtvis väldigt lite eftersom han flera gånger ger andra besked än han gett i andra sammanhang. Vilken av versionerna gäller när det gäller till exempel antisemitism, finansiering?
Att GS-Johan inte sett några av de pengar GS samlat in genom GS-ninas konto säger ju inte ett skvatt om vad som hamnat på det konot, eller andre ännu inte kända konton.
GS är en del av ett större sammanhang där pengar kan flyttas lite hur som helst eftersom det inte finns någon form av insyn. Det är väl egentligen bara skatteverket som kan skaffa sig någon sorts överblick, och det vet vi ju hur det ibland hanteras bokföring och pengar inom den alternativa högern.
SD bör ju ha lärt sig en del den hårda vägen och i samband med granskningen av GS-Nina kräva att hon ordentligt redovisar sina GS-pengar.
Fabian lägger ut siffror på hur mycket han får i donationer. Hans förhoppning är att det ska komma så mycket att han har råd att anställa folk för att ringa. Tills vidare gäller dock de 3000 kronorna för ett engångssamtal som löfte.
Så länge GS-Johan håller sig anonym kan han naturligtvis säga precis vad som helst
Det goda med att Fabian blev känd är att man då kan utesluta att han är riksdagsman eller att han är skatteavlönad tjänsteman på partikansliet.
Det negativa är, precis som vid andra uthängningar, att det drabbade anhöriga och kanske honom själv.
Han kanske skulle, precis som Nina, Sjunnesson, Dagerlind, Carlqvist och andra, valt att vara offentlig redan från början.