Citat:
Min uppfattning av Granskning Sverige är att de inte klipper så huvudbudskapet ändras, utan de man klipper bort är rundgång i samtal och sådan som nog får anses som en del av hantverket bakom journalistik. Jag har bara lyssnat på ett fåtal av Granskning Sveriges reportage, men något jag undrar är om Granskning Sverige verkligen klipper mer oseriöst än PK-media, som ju också klipper hårt i sitt material för att få fram önskad vinkling. Fast då är de ute efter att få fram sin sedvanliga vänstervinkling, vilket accepteras mer av PK-media.
Medan Etablissemangs-Media kan ha 2h lång intervju för att sedan sända ett avsnitt där personen i fråga inte ens medverkar utan andra personer runt personen och så klipper man in 5 min. av de där två timmarna.
Eller väljer ut delar av ett långt samtal i korta inslag där det låter så radikalt som möjligt.
Den kritiken som finns där GS ringer "Inte Rasist Men..." - där finns det ingenting av substans som klipps bort. De som kritiserar GS för detta är troligen oftast journalister själva eller extremt system-lojala att detta troligen är nått man tar till som argument bara.
Man känner igen ett mönster i vad som kritiseras. Klippning, Ej önskvärt budskap, "Troll" och Puuh-tin återkommer inte bara i Sverige utan USA och England likaså.
Troligen nått de lärt sig på nån jävla kurs.
Citat:
Ja, och det är ju pga. sådant som journalister är så pass hatade. Man ser detta rätt igenom hela branschen så det är inte konstigt att man förlorat sin trovärdighet.
SR har alltså gått längre än att klippa ihop frågor och svar till önskad kombination. De har gått så långt att de konstruerar nya meningar av det som folk säger. De förfalskar vad folk säger.
Citat:
De är redo att gå i krig för sina lögner, så pass sjukt är det och något som används mycket i den typen av journalistik. Jag har inte märkt att att GS klippt sönder ett samtal som ändrats karaktär pga. bearberbetning men jag har inte heller hört alla avnitt. Men du har ju lyssning framför dig, hörde mig för lite innan idag, mest av oro för outningen skulle leda till någon attack mot hans familj, men de verkar som han gått hem hos väldigt många.
Elitens Lögner för att förhindra att Fred bryter ut tål att tipsas om igen.
3 min med Bo Lundgren, Reinfeldts föregångare i Moderaterna och motiven bakom den invandringspolitk som Sverige hade under Alliansen är väldigt "lyssningsvärd"
https://youtu.be/dJIJdRlScto
Nina Drakfors är också väldigt bra. När nån lokalblaska publicerat hotbrev mot en tjej från AFA och ja.. ingen hade kunnat göra det samtalet bättre än Drakfors.
https://youtu.be/aOrQbiO-wpU