2017-03-06, 00:30
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja visst kan man ta livet av sig om man tycker att man har misslyckats totalt, även om det är ovanligt. De flesta som tar livet av sig har någon form av depression och det verkar han inte ha haft.

Men det som gör att jag inte riktigt tror på självmord är platsen och tidpunkten, att ingen har sett honom promenera dit och att han inte verkar ha lämnat något som bevisar att det var självmord.

Att promenera en mörk och kall vinterkväll längst ut på gärdet och sedan hoppa ner i det iskalla vattnet kan inte locka någon. Att dränka sig är inte vanligt. Om folk hoppar i vattnet brukar det vara från höga broar.

Det kan väl vara något som hänt eller sagts, som kan ha samband med att familjen efterlyste honom?
Citera
2017-03-06, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomViskar
Hoppsan Kerstin! Vilket enastående tjusigt förtäckt hot! Är det en uppmaning till Moderator att lägga ner tråden? Otrevliga typer är det gott om här på denna en gång så "ocensurerade" plats på Internet. Trist e de´!

Det hade rent av Dramaten stajl på kommateringarna...
Citera
2017-03-06, 00:45
Medlem
dryopteriss avatar
Citat:
Ja visst kan man ta livet av sig om man tycker att man har misslyckats totalt, även om det är ovanligt. De flesta som tar livet av sig har någon form av depression och det verkar han inte ha haft.

Men det som gör att jag inte riktigt tror på självmord är platsen och tidpunkten, att ingen har sett honom promenera dit och att han inte verkar ha lämnat något som bevisar att det var självmord.

Att promenera en mörk och kall vinterkväll längst ut på gärdet och sedan hoppa ner i det iskalla vattnet kan inte locka någon. Att dränka sig är inte vanligt. Om folk hoppar i vattnet brukar det vara från höga broar.

Tyvärr är jag benägen att hålla med dig. OK nu var det ingen kall vinterkväll, samt att Hundudden är inte så fasligt långt från själva Östermalm, men ändå långt för en som är van att ta sig fram med sin jagge.
Citera
2017-03-06, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dryopteris
Tyvärr är jag benägen att hålla med dig. OK nu var det ingen kall vinterkväll, samt att Hundudden är inte så fasligt långt från själva Östermalm, men ändå långt för en som är van att ta sig fram med sin jagge.

Men kanske inte långt för en som sägs promenera en timme varje morgon och kväll (hade inte Greta Garbo liknande rutin, långpromenadervid havet?). Att man är van vid något utesluter inte att man är väl bekant med annat.
Citera
2017-03-06, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Men håll käften för fan! Han blev inte mördad! Han tog sitt liv! Inga egna barn trots fyra fruar och pengarna var slut.
Så jävla trött på skiten nu!
När man drunknar, så sjunker man till botten. Inte förrän gaserna i den döda kroppen utvecklar sig så flyter man upp. Detta kan ta ett dygn. Hur kommer det sig att man fann honom flytande bara timmar efter han fallit i det kalla vattnet?
Citera
2017-03-06, 03:00
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Men håll käften för fan! Han blev inte mördad! Han tog sitt liv! Inga egna barn trots fyra fruar och pengarna var slut.
Så jävla trött på skiten nu!

Citat:
Vad sa jag till dig nyss?

Får jag fråga varför denna aggressiva och hotfulla ton mot postaren "Externalist"???

Här spekulerar folk hela tiden, allt från barnamördare, Palmemördare, kungen, Säpo och utländsk makt - helt vansinniga teorier, fattas bara rymdskepp. Men det är ju lite det FB är till för. Intressanta texter kombinerat med helt ointressanta saker.

Om du har fakta och tunga argument för din sak, använd de i stället. Det tillintetgör dumheterna på bästa sätt. Hot, svordomar och annat övertygar ingen.

Jag är också rätt övertygad om att N tyvärr gick och dränkte sig. Kanske av skäl som depression, ekonomi eller sjukdom. Beklagligt och trist för en omvittnat fin man.
Senast redigerad av Solglittret 2017-03-06 kl. 03:09.
Citera
2017-03-06, 03:20
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BevaraNordenRent
När man drunknar, så sjunker man till botten. Inte förrän gaserna i den döda kroppen utvecklar sig så flyter man upp. Detta kan ta ett dygn. Hur kommer det sig att man fann honom flytande bara timmar efter han fallit i det kalla vattnet?

Tror att kroppen låg nedanför berget i klart vatten, ingen växtlighet så här års. Det ska vara omkring 2.8 m djupt där enligt någon karta. Eftersom man hade dykt efter kroppen och en dykare med orangefilt fanns på filmen från räddningsmanskapet, tror jag att kroppen kanske inte riktigt låg och flöt. Då hade man bara behövt en båtshake för att sedan med flera hakar bärga den - nu behövde man tydligen gå djupare.

Om kroppen låg delvis mot botten på grunt vatten kan den uppfattats som flytande och kunde kanske ses i vattnet av hundägaren uppe på berget.

Bara en teori. Tror också att kroppen bärgades upp i båten och kördes därifrån med båt, inte landvägen.
Senast redigerad av Solglittret 2017-03-06 kl. 03:24.
Citera
2017-03-06, 08:08
Medlem
Citat:
Hans egen bil, en Jaguar, skall ha stått kvar på Östermalm med P-bot. Bara detta tycker jag är märkligt. Om han nu skulle ut och ta livet av sig, varför promenerade han 2.5 kilometer i mörker och kyla. Det är för övrigt ett fruktansvärt otrevligt sätt att ta livet av sig på. Rena rama självtortyren att gå ner i isande kallt vatten.

Svar nej. Det är bland det mest smärtfria och snabba sätten att gå till väga om man har bestämt sig och inte har tid eller lust att beställa en massa kemikalier att förgifta sig med.

Kom ihåg att han hade kläderna på. Han har kämpat sig ut så långt det gått, sen var det garanterat slut, utan någon som helst chans till överlevnad.
Citera
2017-03-06, 08:33
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Blev han mördad så var det nog inte meningen att kroppen skulle hittas så snabbt.

Har man sagt A så får man också säga B; varför var polisen så snabbt ute med att det inte förelåg misstanke om brott?

Det kan vara så enkelt att på stranden, kontoret eller hemma i köket låg en lapp. Han kan också ha skickat ett eller flera SMS.
Eller helt enkelt ringt polisen och sagt att jag heter Noppe, jag lider av prostata canser och nu står jag i sjön och jag har dragit en burk piller.

Då är det lätt att utesluta olycka och mord.

Nu brukar tidningarna av tradition undvika att skriva om självmord.
Men då han är en ofentlig person så lär vi snart få läsa om Noppes hemliga kamp mot sjukdomen...
Citera
2017-03-06, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det kan vara så enkelt att på stranden, kontoret eller hemma i köket låg en lapp. Han kan också ha skickat ett eller flera SMS.
Eller helt enkelt ringt polisen och sagt att jag heter Noppe, jag lider av prostata canser och nu står jag i sjön och jag har dragit en burk piller.

Då är det lätt att utesluta olycka och mord.

Nu brukar tidningarna av tradition undvika att skriva om självmord.
Men då han är en ofentlig person så lär vi snart få läsa om Noppes hemliga kamp mot sjukdomen...

Det kan vara på många olika sätt vilket gör saken intressant.
Citera
2017-03-06, 09:40
Medlem
Han har väl gjort som han gjort för att få det att verka som en olyckshändelse. Som att han ramlat i vattnet nånstans inne i stan och dragits ut med strömmarna (vilket i och för sig är oundvikligt i vilket fall som helst). Eller så var det en genuin olyckshändelse.
Citera
2017-03-06, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProsumBritannica
Känner någon till var Greven utbildade sig?
Han verkar inte ha gått ut gymnasiet ens.Lika intellektuell som bästa vännen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in