2017-03-05, 22:35
Medlem
freeriderXIIs avatar
Skall man sticka ut i finalen och kommas ihåg bland alla nummer så tror jag Jon med sitt samisk-svenska kulturarv gör det bättre än säg Robin Bengtsson eller Wiktorias mainstreampop.

Visst det gick inte så bra när Norge ställde upp med en jojk men Jon Henrik är på en helt annan nivå.

Man tänker på de stora vidderna i norr när man hör honom. Den klara luften, renhjordarna, Lapporten och skarsnön en klar marsmorgon.

Här numret
Senast redigerad av freeriderXII 2017-03-05 kl. 22:49.
Citera
2017-03-05, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Och vem håller du på då? Vilket av årets alla bidrag, inräknat de utslagna, skulle kunna vinna hela skiten? Du har inte svarat på det vad jag sett.

Och inte fan kommer européerna att tycka Jon-Henrik är tråkig, det är ju en nyhet för dem med jojk. Han är dessutom förbannat snygg och det fattar både schlagerbögarna och tjejer/kvinnor. Tjejen ser också exotisk ut i sin Urkult-deluxe-stil vilket funkar i Eurovision. Lite mindre vindmaskin vore dock ett plus och de kunde röra på sig mer eller slänga in lite dansare.

Bra pr för Sverige dessutom att vi kan visa upp nåt unikt, eftersom Eurovision sänds i hela världen.

Jag tror inte att nåt bidrag i MF har nån större chans att vinna Eurovision, men de som har bäst chans att komma högt är Nano, Wiktoria och Robin Bengtsson. Skickar vi nån av dem så kommer vi garanterat att kvalificera oss för finalen och antagligen komma bland de 10 bästa. Jon Henrik är ett extremt osäker kort. Det SKULLE kunna gå bra men sannolikt kommer han att floppa. Jag tvivlar på att folk ute i Europa bryr sig speciellt mycket om jojken. Låten är för intetsägande, och han har som sagt ingen utstrålning. Nej, om vi ska ha nån chans överhuvudtaget så är det bäst att vi skickar nån modern/catchy poplåt som sjungs av en någorlunda karismatisk artist, ex Wiktoria och Robin. Nano behöver jobba på sin scennärvaro, men hans låt är det inga större fel på.
Citera
2017-03-05, 23:24
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dfdfdg
Jon Henrik är ett extremt osäker kort. Det SKULLE kunna gå bra men sannolikt kommer han att floppa.

Han är ett osäkert kort, det håller jag med om. Men samtidigt tycker jag det vore en anledning att skicka honom. Sverige brukar alltid skicka mainstreampop och säkra kort. Just därför vore det roligt att skicka Jon Henrik. Går det dåligt är det väl tråkigt, men ingen katastrof. Går det bra vore det lite extra roligt.
Citera
2017-03-05, 23:33
Medlem
hagsatras avatar
Nanos låt är så fruktansvärt medioker så jag blir irriterad bara jag hör han nämnas som favorit. Refrängen är OK, resten är plågsamt dåligt. Scennärvaron och inlevelsen är helt obefintlig. Ungefär som en blyg 8-åring som står och mimar till en låt i småstjärnorna 1996.
Citera
2017-03-05, 23:57
Bannlyst
Citat:
Och inte fan kommer européerna att tycka Jon-Henrik är tråkig, det är ju en nyhet för dem med jojk. Han är dessutom förbannat snygg och det fattar både schlagerbögarna och tjejer/kvinnor. Tjejen ser också exotisk ut i sin Urkult-deluxe-stil vilket funkar i Eurovision. Lite mindre vindmaskin vore dock ett plus och de kunde röra på sig mer eller slänga in lite dansare.

Bra pr för Sverige dessutom att vi kan visa upp nåt unikt, eftersom Eurovision sänds i hela världen.

Jon Henrik blir bra. Schlagerbögarna i Europa kommer bli som tokiga när dom får se hans kropp och kommer rösta i vild förtvivlan.

http://www.hant.se/wp-content/uploads/2017/01/jonhenrik1-650x456.jpg

http://image-cdn.freetv.play.mtgx.tv/mtg/image/upload/w_600,h_315,c_fill/v1424364344/juicy-play-se-production/stories/image/biwuazom7jukeo91n77g.jpg

http://stoppapressarna.se/sites/default/files/styles/flexslider_full/public/artikelalbum/jonhenrik_stor8.jpg
Citera
2017-03-06, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adeless
Jon Henrik blir bra. Schlagerbögarna i Europa kommer bli som tokiga när dom får se hans kropp och kommer rösta i vild förtvivlan.

http://www.hant.se/wp-content/uploads/2017/01/jonhenrik1-650x456.jpg

http://image-cdn.freetv.play.mtgx.tv/mtg/image/upload/w_600,h_315,c_fill/v1424364344/juicy-play-se-production/stories/image/biwuazom7jukeo91n77g.jpg

http://stoppapressarna.se/sites/default/files/styles/flexslider_full/public/artikelalbum/jonhenrik_stor8.jpg

Förvisso, men han uppträder ju inte med bar överkropp på scen. Dessutom står han och blundar sig igenom 90% av framträdandet. Tror inte att han kommer väcka nåt större intresse ute i Europa.
Citera
2017-03-06, 00:28
Bannlyst
Citat:
Förvisso, men han uppträder ju inte med bar överkropp på scen. Dessutom står han och blundar sig igenom 90% av framträdandet. Tror inte att han kommer väcka nåt större intresse ute i Europa.

Sant, men det brukar googlas rätt friskt och snokas upp det mesta om den som Sverige skickar ut i Europa! Dessutom ger dom ju presskonferenser och syns rätt mycket förutom just på scenen. Det skadar nog aldrig att locka bögarnas intresse med en het bringa och ett snyggt yttre!
Citera
2017-03-06, 01:23
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adeless

Citat:

*drägel* De här skulle svenska schlagerbögarna sprida vidare till de internationella schlagerbögsforumen ifall han går vidare, så det kommer att dräglas på internationell nivå.

Jon-Henrik sjunger med känslan ända nerifrån tårna och upp, det hörs och det är därför han står och blundar. Om man kollar i kommentarerna på youtube är det nåt som icke svensktalande kan höra, om nu inte du kan. Och jämför med Axel som skuttade runt och körde moves hela tiden, men det gav ett intränat mekaniskt intryck typ robot och funkade inte alls.

Och Nano är väl inte direkt mobil... Om vi nu ska ta en av dina favoriter. Tråkigare scenshow får man leta efter, den verkar skapad för att få honom inte se så ful ut i första hand.

Det här med att röra på sig är inte så förbannat viktigt heller. Frans t ex som vare sig är särskilt snygg eller mobil på scen gick ju åstad och vann Mello (fast jag gillade aldrig den låten riktigt), Sanne Nielsen stod väl bara rätt upp och ner vill jag minnas, hon vann inte heller Eurovision men kom högt. För att bara ta några exempel.

De dansande deodoranterna bröderna Herrey behöver man inte ha som måttstock år 2017, när folk har lärt sig se mer subtila grejer.
Senast redigerad av SmurfSmurf 2017-03-06 kl. 01:31.
Citera
2017-03-06, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Skall man sticka ut i finalen och kommas ihåg bland alla nummer så tror jag Jon med sitt samisk-svenska kulturarv gör det bättre än säg Robin Bengtsson eller Wiktorias mainstreampop.

Visst det gick inte så bra när Norge ställde upp med en jojk men Jon Henrik är på en helt annan nivå.

Man tänker på de stora vidderna i norr när man hör honom. Den klara luften, renhjordarna, Lapporten och skarsnön en klar marsmorgon.

Här numret

Tror dock inte europa har någon aning om att det handlar om norrland. De flesta lär tro att Sverige har hyrt in en indian med en indianlåt att backa upp en svensk kvinna. Sveriges vansinne kring mångkultur har även blivit känd ute i europa så vi lär ju inte heller få mycket cred för detta om vi skickar en indianlåt. Sett ur det perspektivet är det en väldigt medioker låt. Finns nog ingen riktig vinnare i år. Vi ska vara glada om vi kommer till eurovisionfinalen.
Citera
2017-03-06, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Nanos låt är så fruktansvärt medioker så jag blir irriterad bara jag hör han nämnas som favorit. Refrängen är OK, resten är plågsamt dåligt. Scennärvaron och inlevelsen är helt obefintlig. Ungefär som en blyg 8-åring som står och mimar till en låt i småstjärnorna 1996.
Tror nog att Nano kan lyckas ganska bra. Påminner lite om Human med Rag'n'Bone Man. Tror man är på väg tillbaka till enklare framträdanden och inte sönderproducerade likt Loreen. Kolla en megastjärna som Ed Sheeran, bara en gitarr och bra texter.
Citera
2017-03-06, 12:16
Medlem
Röstningen via Svt's hemsida just nu:

3800 röster:

1. Jon Henrik: 19%
2. Wiktoria: 16%
3. Nano: 14%
4. Mariette: 11%
5. Robin Bengtsson: 10%
6. FO&O: 8%
7. Ace Wilder: 6%
8. Benjamin Ingrosso: 5%
9. Owe Thörnqvist: 5%
10. Anton Hagman: 3%
11. Lisa Ajax: 2%
12. Boris René: 2%
Citera
2017-03-06, 12:22
Medlem
Citat:
*drägel* De här skulle svenska schlagerbögarna sprida vidare till de internationella schlagerbögsforumen ifall han går vidare, så det kommer att dräglas på internationell nivå.

Jon-Henrik sjunger med känslan ända nerifrån tårna och upp, det hörs och det är därför han står och blundar. Om man kollar i kommentarerna på youtube är det nåt som icke svensktalande kan höra, om nu inte du kan. Och jämför med Axel som skuttade runt och körde moves hela tiden, men det gav ett intränat mekaniskt intryck typ robot och funkade inte alls.

Och Nano är väl inte direkt mobil... Om vi nu ska ta en av dina favoriter. Tråkigare scenshow får man leta efter, den verkar skapad för att få honom inte se så ful ut i första hand.

Det här med att röra på sig är inte så förbannat viktigt heller. Frans t ex som vare sig är särskilt snygg eller mobil på scen gick ju åstad och vann Mello (fast jag gillade aldrig den låten riktigt), Sanne Nielsen stod väl bara rätt upp och ner vill jag minnas, hon vann inte heller Eurovision men kom högt. För att bara ta några exempel.

De dansande deodoranterna bröderna Herrey behöver man inte ha som måttstock år 2017, när folk har lärt sig se mer subtila grejer.

Har lyssnat igenom låtarna igen, och min åsikt har inte ändrats: Nano, Wiktoria, och Robin har störst chans i Eurovision. Mariette skulle även kunna ha en chans. Är inte helt såld på hennes låt, tycker egentligen att den är ganska tråkig, men den har åtminstone en liten hook som skulle kunna ha potential. Tror dock att hon är chanslös i MF-finalen vid det här laget. Det står mellan Nano, Wiktoria, Robin, och möjligtvis Jon Henrik om han får tillräckligt många poäng av den internationella juryn (men jag tvivlar på det).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in