2017-03-05, 17:17
Medlem
MossTrumss avatar
Ett helt skepp med möjliga infiltratörer anländer till Stockholm lördagen den 11 mars 2017 på en världstour. Skeppet Freewinds ägs av Scientologikyrkan.

Källa: http://www.scientology.org/churches/freewinds.html

MossTrums fick en inbjudan i veckan med post från USA att reservera plats men kommer att avstå

OT? Inte alls!
Citera
2017-03-05, 17:44
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Ett helt skepp med möjliga infiltratörer anländer till Stockholm lördagen den 11 mars 2017 på en världstour. Skeppet Freewinds ägs av Scientologikyrkan.

Källa: http://www.scientology.org/churches/freewinds.html

MossTrums fick en inbjudan i veckan med post från USA att reservera plats men kommer att avstå

OT? Inte alls!
Det ska väl komma fram först!

Men om fartyget kommer till Stockholm är det dags att ta på sig Solglajjorna vare sig solen skiner eller inte. Statskupp? Kanske dags för en ny kuppövning innan eller i samband?

Hur i hela friden kan man släppa in ett Skeppslass med Scientologer mitt i Stockholm?
Både Karlskrona Hamn och Slite Hamn fick väl nej av Regeringen då ryssarna ville hyra hamnarna för omlastningar i Nordstream/Gazprom-projektet? Man var rädda för att fartygen skulle ta med sig 40-50 ryska elitsoldater som skulle smyga iland i civila kläder. Och nu det här! Hur många är dom?
Kolla om det är dags för Polis-SM i Bordtennis? Är det så kan du göra dig beredd.

Det sista du skrev om inbjudan hoppas jag verkligen är ett skämt?
Om inte, varifrån var brevet avsänt?
Senast redigerad av Gothus 2017-03-05 kl. 18:10.
Citera
2017-03-05, 18:07
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Jag har aldrig påstått att WT-bärarna/ mördaren/gruppen emanerar från specifika bakgrunder. Det är andra som gör det. Vilket jag protesterat emot.

Innan WT-bärarna blir identifierade kan ingen påstå någonting menar jag.

Dag föreslog/verifierade en narkotikaspaning. Ulf ett antal poliser. Donald en Barbrogrupp. Moelv skrev om fribrytare som spanade på både Palme och varandra.

Vad är dina slutsatser. Eftersom du protesterar mot att jag saknar detsamma.

Vissa av WT bärarna kanske hör till sådana organisationer som Putin skulle klassat som "utländska agenter" om de verkar i Ryssland idag? Alltså formellt sett ideella organisationer som formellt och faktiskt typiskt sysslar med vällovliga syften men där viss informationsinsamling/utbyte används i andra syften. Kanske inte direkt av dem själva?
Citera
2017-03-05, 18:09
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Jag med flera tydligen(MossTrums) tycker att det borde vara alldeles utmärkt att utnyttja en skrupelfri, våldsverkande terristorganisation, som dessutom har Olof Palme på sin dödslista.

Tack för Länken, nu ska jag sätta mig på Bänken, o läsa igenom.

Vem/vad är Moss Trums?
Citera
2017-03-05, 18:12
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Vem/vad är Moss Trums?

MossTrums
Medlem
MossTrumss avatar
Reg: Nov 2012

Presentation får han/hon/det/hen/den göra själv.
Senast redigerad av Gothus 2017-03-05 kl. 18:34.
Citera
2017-03-05, 19:41
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Det ska väl komma fram först!

Men om fartyget kommer till Stockholm är det dags att ta på sig Solglajjorna vare sig solen skiner eller inte. Statskupp? Kanske dags för en ny kuppövning innan eller i samband?

Hur i hela friden kan man släppa in ett Skeppslass med Scientologer mitt i Stockholm?
Både Karlskrona Hamn och Slite Hamn fick väl nej av Regeringen då ryssarna ville hyra hamnarna för omlastningar i Nordstream/Gazprom-projektet? Man var rädda för att fartygen skulle ta med sig 40-50 ryska elitsoldater som skulle smyga iland i civila kläder. Och nu det här! Hur många är dom?
Kolla om det är dags för Polis-SM i Bordtennis? Är det så kan du göra dig beredd.

Det sista du skrev om inbjudan hoppas jag verkligen är ett skämt?
Om inte, varifrån var brevet avsänt?
Church of Scientology
Flag Ship Service Organization
118 North Fort Harrison Avenue
Clearwater, Florida 33755-4013 USA
Citera
2017-03-05, 19:56
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Church of Scientology

Streetview: https://www.google.se/maps/@27.9671184,-82.7999344,3a,75y,27.23h,80.23t/data=!3m6!1e1!3m4!1sYyTdFk86-xn1Y9svvA-P-A!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1
Senast redigerad av MossTrums 2017-03-05 kl. 20:02.
Citera
2017-03-05, 20:08
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Jag har tidigare vid ett flertal tillfällen föreslagit en närmare diskussion kring den gruppering jag lite slarvigt kallar "det högerextrema nätverket".

Jag uttrycker mig i detta läge så övergripande för att jag inte närmare kan precisera några personer. Men det finns ett antal punkter att diskutera, här några förslag:

1) Den finske greven och CIA-agenten Carl Magnus Torsten Armfelt uppväxt utanför Stockholm, en tid bosatt i USA och vid tiden för mordet bosatt i Belgien. Armfelt avskydde Palme och ville ha honom avsatt redan på 1970-talet då han menade att Palme arbetade på Sovjets uppdrag.

2) Denne Armfelt hade goda kontakter med både svenska och utländska nazister/högerextremister. I hans nätverk fanns bland andra den belgiske "svarte baronen" Benoit de Bonvoisin som i sitt nätverk förfogade över den privata nazistarmén Westland New Post där en samling våldsmän var organiserade i nio celler i nio olika europeiska länder. Syftet var att identifiera och undanröja misstänkta kommunister i Västeuropa.

3) Armfelt samverkade också med svenskar långt ut på högerkanten. Den moderate politikern Birger Hagård som vid tiden för mordet var ordförande i svenska WACL är ett exempel. Armfelt såg till att Hagård blev medlem i den internationella högerextrema tankesmedjan Interdoc (där även Bonvoisin var aktiv).

4) Personer som Anders Larsson, Bo Ståhl, Ivan von Birchan, VG, Contras CG Holm m fl ingick också i detta nätverk via medlemskap i Demokratisk Allians och andra grupperingar. Liksom CGÖ och andra poliser i Sthlm.

5) De tre Säpomännen som Sten A beskriver fanns säkert också med här. En av dem hade väl kopplingar till Contra?

6) Även adelsmän av olika kaliber och begåvningsgrad fanns med. Marinofficeren Hans von Hofsten var son till en grevinna. Greven Hans Wachtmeister föreläste i Ungsvenska klubben. Clas af Ugglas en annan intressant figur. Med flera.

Det var naturligtvis inte så att hela detta gäng samlades i ett stort möte och bestämde sig för att mörda Palme. Nej, nej. Men i dessa kretsar bör ha funnits ett starkt motiv att "avlägsna" Palme. Av patriotiska skäl. Dessa högerextremister var säkra på att Palme höll på att sälja ut Sverige till Sovjet.

Vissa förmögna personer inom svenskt näringsliv (bolagsägarfamiljer) hade också motiv pga löntagarfonderna. Även inom denna grupp fanns personer länkade till det högerextrema nätverket.

Det är med andra ord inte alls otroligt - utan snarare troligt - att några personer inom det högerextrema nätverket bestämde sig för att mörda Palme. Och hyrde in nödvändiga resurser, bland annat en "pålitlig desensibiliserad människoslaktare".

Den sistnämnde tror jag hämtades från utlandet, kanske från Westland New Post eller någon angränsande grupp. Minns att Belgien drabbades av en högerextrem terrorvåg 1982-1985 med syfte att bana väg för tydligare högerpolitik. Måltavla var främst judar och kommunister.

Låt oss börja där. Jag kan fylla på med mer info som åtminstone innebär att det finns indicier i denna riktning.
Mycket intressant
Tycker också att kommendörkaptenen Hans von Hofsten borde vara misstänkt. Han gjorde mycket skarpa uttalanden mot OP angående u-båten och att OP samarbetade med Sovjet.
Han ledde väl också den missförtroendeförklaring som marinofficerarna gav regeringen.

Intressant artikel om officerarna.
http://arbetartidningen.se/2011/03/marinofficerare-moraliskt-ansvariga-for-mordet-pa-olof-palme/

Är det inte j** skumt att de inte utreder detta närmare?
Det första Ingvar Karlsson sa var att de trodde det kunde vara en statskupp. Dvs på mordkvällen när stadsråden sammanträdde i Rosenbad.
Och det borde väl rimligen vara de 12 upprorsofficerarna man tänkte på först?

Frågor: Har den här gruppen utträtts närmare? Såg polisen att det fanns ett motiv?

Finns det bekräftade kopplingar till Skytteklubben med poliserna?

Det var något möte i gamla stan? Vad var det mer exakt? Vilka var där?
Senast redigerad av 526 2017-03-05 kl. 20:25.
Citera
2017-03-05, 20:15
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Church of Scientology

Vilka kontakter har du haft med den organisationen?
Svar: Inga som helst.
Citera
2017-03-05, 20:22
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Svar: Inga som helst.
Fråga: Varför fick just du en förfrågan om att få resa med den fina båten?
Hur känns det att bli inbjuden?
Har du uttryckt dig i positiva ordalag om den organisationen?
Citera
2017-03-05, 20:31
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Fråga: Varför fick just du en förfrågan om att få resa med den fina båten?
Hur känns det att bli inbjuden?
Har du uttryckt dig i positiva ordalag om den organisationen?
Aldrig någonsin att jag pratat gott om dem - bryr mig inte.

Jag har lagt undan - oöppnat - ett hermetiskt tillslutet brev adresserat till mig från

Tidskriften för Scientologkyrkan i Malmö

På brevet står tryckt

Vid obeställbarhet returnera till:

Unit 12, Saxon Way
Hammondsworth
Middlesex UB7 OLW
Storbritannien

Streetview: https://www.google.se/maps/@51.4899725,-0.4859908,3a,75y,12.36h,76.85t/data=!3m6!1e1!3m4!1sTqO1LQqaaeZGpGUhO-eRGQ!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

Vad ett sådant brev innehåller förutom trycksaker kan man aldrig veta.
Senast redigerad av MossTrums 2017-03-05 kl. 20:34.
Citera
2017-03-05, 20:34
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Aldrig någonsin att jag pratat gott om dem - bryr mig inte.

Jag har lagt undan - oöppnat - ett hermetiskt tillslutet brev adresserat till mig från:

Tidskriften för Scientologkyrkan i Malmö
Unit 12, Saxon Way
Hammondsworth
Middlesex UB7 OLW
Storbritannien

Streetview: https://www.google.se/maps/@51.4899725,-0.4859908,3a,75y,12.36h,76.85t/data=!3m6!1e1!3m4!1sTqO1LQqaaeZGpGUhO-eRGQ!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

Vad ett sådant brev innehåller förutom trycksaker kan man aldrig veta.

Vilka datum inkom breven?
Har du en aning om varför du fått dem?

Nej bara det inte är saker som utlöser ett accelererande tryck. Nej det är nog klokt att inte öppna!
Senast redigerad av Gothus 2017-03-05 kl. 20:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in