Citat:
Ursprungligen postat av
Vidje
Här motsäger du ju dig själv. Du anser ju inte att P är GM, ja men han är väl en närstående, vän till familjen i flera år.
Vi i tråden som tror att P är GM verkar några av er anse att vi hör till en sekt. Ja men vad ska man säga om er då, ni tillhör väl också en sekt i så fall. Undra om ni är P's sista kompisar? Men ni kan ju fortsätta och snacka med varandra och ösa galla över Evas släkt och vänner. Hoppas att ni själva aldrig behöver hamna i samma situation som Evas familj.
Vad gäller att Eva sa vad hon tyckte och tänkte och stod för det uppfattar jag som något positivt och det tror jag andra också gör för då vet man i alla fall var man har den personen. Kan aldrig tänka mig att någon mördar för det. Hon vägde och tänkte sig säkert för innan hon sa något för att inte såra denne. Precis som vi andra gör.
Kan även tillägga att jag blev besviken på dig bradgard efter det inlägget, mycket lågt.
Det med "sekt"... Ja en del av er som tror det är P argumenterar ibland på ett" sektigt" vis. Du själv ger exempel pp det när du insinuerar att de som händelsevis ifrågasätter eller tar upp andra alternativ är vänner till P.
Andra exempel på argumentation är att postare är tokiga. Argument som att P inte åkt dit beror på att han är manipulativ, har kompisar hos polisen som dessutom självklart är dum i huvudet. Ja preecis allt vad det verkar utom just att det som krävs lyser med sin frånvaro, bevisningen. Annars brukar väl just knivmord vara den typen av tillvägagångssätt som normalt lämnar en hel del spår även om regnet på brottsplatsen förmodligen tagit väck en del där.
Vad är lågt med det inlägget? Om du blev "besviken" på mig må jag ju undra varför du har någon särskild förväntning om vad jag ska uttrycka? Gränsen för mellan att visa ryggrad yttra en åsikt och stå för den och att klampa i klaveret kan vara hårfin men rakbladsvass. I vardagligt socialt umgänge bör man kanske inte yppa alla åsikter man har (vare sig de är positiva eller negativa) , de som gör så får ofta diagnos som Tourettes eller liknande men i en utredning gällandemord får man kanske tolerera otrevliga frågeställningar.
Jag känner ingen av de inblandade men märkbart är att många uppehåller sig vid att Eva var så rättskaffens, hon kanske var det i för hög grad relaterat till de umgänge hon hade, att någon eller några uppfattar det som en von Oben inställning? Det behöver inte vara särskilt ömma tår som trampas på, eller tycker du på fullt allvar det är svårbegripligt om vuxna människor kan uppfatta en integritetskränkning i att en annan människa tar sig i att på ett uppläxande sätt "säga vad man tycker" om deras relationer som inte angår personen som tycker något?
Jag har inte sagt att jag anser att P inte är GM. Jag har sagt att det inte finns mycket som utvisar honom som mer som plausibel GM än någon annan bland de argument som förekommit.
Jag skulle även rekommendera dig att ta det lite lugnt med spekulationer om andra postare som råkar ha annan åsikt antingen ska anäla inlägg eller vara kompis med någon. Det framstår som särskilt absurt i och med att just du verkar förtjust i att anklaga andra för att lida av förföljelsemani. Detta sagt i all välmening. Man kan spåna över andra teorier och möjligheter utan att ha någon särskild önskan eller sympatier i specifik inriktning.