Citat:
Ursprungligen postat av
andersaanderssona
Jag har aldrig påstått att WT-bärarna/ mördaren/gruppen emanerar från specifika bakgrunder. Det är andra som gör det. Vilket jag protesterat emot.
Innan WT-bärarna blir identifierade kan ingen påstå någonting menar jag.
Dag föreslog/verifierade en narkotikaspaning. Ulf ett antal poliser. Donald en Barbrogrupp. Moelv skrev om fribrytare som spanade på både Palme och varandra.
Vad är dina slutsatser. Eftersom du protesterar mot att jag saknar detsamma.
Jag påstår inte att du saknar slutsatser jag menar att dina slutsater kanske inte alltid med nödvändighet är självklara utirån det du själv redovisar som grund att bygga dem på.
Du är ganska selektiv ibland emedan du kritiserar andra för att vara det. Som exempelvis om HHs frus behov av skydd som du menar är obefintligt för att hon ändå inte vet något. Jag redogjorde i tidigare post om typiska mekanismer i vad som kan drabba utredande personal. Ska man lyfta blicken något snäpp kan man väl generellt säga att risken för attentat mot diverse funktionärer, exempelvis statsminister, i regel är högre i stater med bristande transparens och förekomst av metoder som inte sanktioneras rättsligt. Det är alltså vanligare med politikermord och kidnappningsförsök m. m. av dylika i bananrepubliker. Inte för att försvara planerna på kidnappningen av Leijon eller sympatisera med falangen som närde dessa, men det kan ju tänkas ha ett samband med att hon var lite väl generös med befogenheter till vissa.
Om WT bärare så är det väl inte omöjligt att det fanns folk utöver svensk polis som hade intresse av vilka som rörde sig hos Sigge antingen med någon på plats eller på något avstånd.
Att det periodvis finns andra element än de som ska/bör /antagligt ska finnas är jag dock tämligen säker på.