2017-03-05, 11:52
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Varför är då alla, inklusive Partiet så angelägna om att mordet (och Palme själv) inte utreds? Varför skulle Partiet och flera av dess mest framståeende figurer som t.ex Carl Lidbom gå ut och säga att det vore bäst om inte mordet klaras upp, om det var höger-om-höger krafter bakom, och enbart dessa krafter?

Mörkläggningen handlar om att dölja ett System. Delar av det systemet löpte amok, eller gjorde vad man måste. Exakt vilket vet vi inte, det beror bland annat på vad den Store P egentligen höll på med. Förslaget om polisen i krigstid som jag skrev om igår är en sådan sak som reser frågetecken alltså. Likaså Palmes ställning inom Partieliten och hans person.

Exakt.

Man måste skilja mellan mordet och mörkläggningen. Sannolikheten att HH, EC och IC är skyldiga till mordet är enligt mig lika med noll.

Mörkläggningen handlar om helt andra saker. Som att sätta dit neutralt skyldiga som PKK och Christer. Eftersom det n är bästa lösningen. En lösning som i alla lägen är bättre än sanningen. Eftersom lögnen i alla lägen är bättre än sanningen. I ett politiskt perspektiv.

SAP hade under många år skapat strukturer som man inte längre hade kontroll över 1986. Under kriget var Tage de svenska lägrens kommendant. Sveriges Himmler. Något som ytterst få personer vill erkänna idag.

Erlander skapade senare, med sina pojkar, något som senare växte ifrån dem. Och blev Palmes fiender. Som SB, IB/OB03, Säpo, bakgårdar, militär underrättelsetjänst och marinofficerare som spelade bakom täcket med Nato.

Mördaren/gruppen kan aldrig definieras via politisk eller religiös tillhörighet. Lika lite som att han/de var missbrukare eller absolutister. Sådana specifikationer är rent nonsens. Till Basfaktas och andras stora sorg.
Senast redigerad av andersaanderssona 2017-03-05 kl. 12:15.
Citera
2017-03-05, 11:54
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Vad hette Tingströms och Christers "kompis", Harry M?
Harry Mikk....
Ibland kör det ihop sig.
Tacksam för svar.
Att det ska vara så svårt....

Förre bankrånaren Harri berättade för rätten om ett samtal med ett par namngivna polismän som förhörde honom om Christer Pettersson, Han hade sagt något om sitt nya liv i en norrländsk by och om hur svårt han trodde det skulle bli att få banklån till ett hus. En av poliserna svarade då: 'Om du hjälper oss kan du inte bara köpa ett hus utan hela samhället'.

Harri förklarade för rätten att han då blivit riktigt arg och bad om att bli avsläppt, varpå polismannen talade om för honom att han bara skojat.

Polisen och åklagarna hade stora förhoppningar på Harri som hade blivit lovad straffrihet av åklagaren Jörgen Almblad om han samarbetade (det har Harri själv sagt i en tidningsintervju). I polisförhören hade man lyckats få Harri att gå med på ganska graverande påståenden om Pettersson, bl.a. att han skulle ha varit Palmehatare. Under rättegången svek han dock och menade att polisen fabulerat i förhörsprotokollen!

Lockad med belöningen?

Sigge Cedergren gick däremot inte så långt att han under rätten menade att han hade blivit lockad med belöningen på 50 miljoner. I en Expressen-artikel från den 1 juni 1989 kan man däremot läsa att han kände sig orättvist behandlad av polisen: 'Det var faktiskt jag som sa åt polisen att den mystiske mannen utanför Grand måste vara [Pettersson]. Det var så mycket i signalementet som stämde. Därför borde jag få del i belöningen.'

I sin självbiografiska bok 'Hinsehäxan' berättar den kvinnliga kåkfararen Lillemor Östlin om ett möte som ska ha ägt rum mellan Palmespanaren Thure Nässén, Sigge Cedergren och några av dennes bekanta - Harri M och Roger Ö - där det bestämdes att de skulle samarbeta för att sätta dit Christer Pettersson för Palmemordet. Han ska också ha lovat att alla deltagarna skulle få del av den stora belöningen. Dessa uppgifter ska ha kommit från en som brukade kallas 'Ove Gotland' som i sin tur berättat detta för Lillemors tidigare sambo 'Lillen'.

Ove Gotland ska då ha blivit mycket upprörd över detta och vägrade att ställa upp.

Thure Nässén har dock å det bestämdaste dementerat att detta möte ska ha ägt rum, liksom överhuvudtaget att han skulle ha haft ett otillåtet samröre med vissa knarkkretsar i Stockholms undre värld. I bröderna Poutiainens bok "Inuti labyrinten" berättas det nämligen att två poliser från landsorten fått uppgifter om detta från en 'helt tillförlitlig' källa.

I boken berättar också författarna om att man intervjuat en kriminell person vid namn Tommy A, som sagt att Thure Nässén lovat honom en miljon kronor om han gick med på att erkänna att han hade levererat mordvapnet till "33-åringen", något som också kategoriskt förnekas av Nässén.

Att Thure Nässén var bekant med Sigge Cedergren sedan lång tid är däremot oomtvistat. Lillemor Östlin har i en intervju med författaren Gunnar Wall sagt att 'Sigge ställde upp på det där för att Thure hade tummen i ögat på Sigge.'

Att både Roger Östlund och Harri Miekallina ställde upp på detta arrangemang har vi sett i olika sammanhang - inte bara under rättegångarna mot Christer Pettersson, utan även i ett par uppmärksammade dokumentärfilmer, närmare bestämt Stig Edlings dramadokumentär 'Satans mördare' som visades på TV4 i september 1995 och som går ut på att Christer Petterson skulle ha skjutit Palme av misstag i tron att det var Sigge Cedergren. Denna teori förs också fram i Mikael Hylins ovannämnda dokumentärfilm 'Jag såg mordet på Olof Palme'.

Saxat ur:http://www.politiskamord.com/p2christerpettersson.html

Vilka bankrån hade Harri Miekallina(Miekkalinna red. anm) begått och med vem?

Vidare läs http://www.dn.se/arkiv/debatt/dn-debatt-grova-logner-om-palmemordet-utpekade-medhjalparen-harri-miekkalinna/
https://www.facebook.com/harri.m.sandberg
Senast redigerad av Gothus 2017-03-05 kl. 12:26.
Citera
2017-03-05, 12:09
Medlem
Mannocks avatar
Citat:
Problemet är att det gick för fort. På lördagförmiddag 1a mars så hade man inte hunnit genomföra ordentliga vittnesförhör ännu. Det var vid tidpukten för tidigt att bara avfärda LPs vittnesmål. Det man skulle kunna ha sagt är att "det mesta talar för att det bara var en gärningman".
LP kopplar 2 personer till andra 2 prsoner som hon sett utanför huset i Gamla Stan. Kan man bara avfärda det direkt, morgonen efter utan att ens ha hållit förhör ordentligt med LP och övriga vittnen? Jag tycker inte det låter som väl genomarbetad slutsats och att man väldigt fort bestämde sig för ett enda spår.

I inlägget ovan så pratades det om rättegångarna. D.v.s. långt efter mordnatten.

Men även om vi fokuserar på mordnatten och dagen efter så tycker jag inte det är konstigt att man ändrar uppgifterna. Det hölls förhör med flera av mordplatsvittnena under mordnatten och det behövs inga ingående förhör för att få besked om det var en, två eller fler gärningsmän. Den informationen hade polisen på morgonen och det sammanvägdes med Lisbeths uppgifter (vilket naturligtvis var den information man lyssnade på och gick ut med inledningsvis under mordnatten.
Citera
2017-03-05, 12:18
Medlem
Citat:
Vem levde Hasses ex med efter separationen?

Den uppgiften har mig veterligen aldrig presenterats. Kanske beroende på att den aldrig existerat.

Det som har kommit fram är att hon hade polisskydd, via Holmers försorg, när hon hade semester i skärgården när han utredde PKK.

Som han sade. Jag förstår varför hon känner sig hotad.

Inte ens idag har det presenterats något underlag för den slutsatsen.

Allvarligt talat. Vem ville hota Holmers gamla avlagda käring. När det var hans nya fruntimmer Åsa som visste var han befann sig mordkvällen.
Senast redigerad av andersaanderssona 2017-03-05 kl. 12:26.
Citera
2017-03-05, 12:51
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Den uppgiften har mig veterligen aldrig presenterats. Kanske beroende på att den aldrig existerat.

Det som har kommit fram är att hon hade polisskydd, via Holmers försorg, när hon hade semester i skärgården när han utredde PKK.

Som han sade. Jag förstår varför hon känner sig hotad.

Inte ens idag har det presenterats något underlag för den slutsatsen.

Allvarligt talat. Vem ville hota Holmers gamla avlagda käring. När det var hans nya fruntimmer Åsa som visste var han befann sig mordkvällen.

Det verkar sällsynt ignorant för att komma från dig. Hot och trakasserier, tämligen frekvent i mer subtil form, som riktas mot en utredande myndighetspersons familjemedlemmar är inte alls särskilt ovanligt även när det gäller avsevärt mindre profilerade saker. För att det utgör en psykologisk störning som typiskt gör att man (utredaren) tappar tempo och fokus. Det har alltså inte mycket med att göra om vad familjemedlemmen kan tänkas veta utan det är familjeanknytningen som är det väsentliga för att skapa obehaget. Och det behöver inte vara hot, det kan vara någon som ringer till familjemedlemmen och påstår sig vara en gammal bekant som försökt nå personen och i förbigående, som om det vore en artighetsfras hör sig för lite. Och namnet som familjemedlemmen sedan nämner att "XX har ringt och sökt dig" är helt obekant.
Personer kan ofta kartläggas och lättare utsättas för diverse påtryckningar via deras intet ont anade familjemedlemmar. Vanligtvis ges väl skydd först när något sådant hänt men i ett fall som det här där subjekten som utreds dessutom är organisationer som delvis brukar agera på just dessa vis är det väl vettigt att familjemedlemmarna hålls skyddade/bevakade.
Detta oavsett vad man anser om Holmer som person eller kompetens utan bara krasst hur saker rimligtvis bör vara.

En aspekt som kan vara värd att nämna är väl att risken för dylika påtryckningar och fulspel typiskt ökar om det finns element inom utredningen som spelar lite fult och går markant över gränsen för vad som är tillåtet.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-03-05 kl. 13:16.
Citera
2017-03-05, 13:01
Medlem
Citat:
Dom 50 miljonerna är till för publiken, dvs Svensson som inte tänker längre än dit näsan räcker.
För att få ta del av hela, eller delar av, beloppet måste man komma med information som ser till att en gärningsman fälls i domstol. Det räcker inte att komma med tips om vem gärningsmannen var. Denne måste också fällas. Man måst också kunna leda i bevis att det var just det egna tipset som gjorde att gärningsmannen fälldes, och inte några andra uppgifter.
Utfästelsen om dom 50 miljonerna är alltså rena skämtet. För att få det att se ut som att man menar allvar, vilket man naturligtvis inte gjorde.
Folk som hade information förstod naturligtvis att chansen att få några pengar var liten, men risken att råka illa ut var stor.
Vi har flera som var inblandade i, eller hade för mycket kunskap om, vapenaffärer dog onaturligt. Flera i området runt Palmemordet dog ju också påfallande tidigt.

Hade jag vetat något, t.ex. vem mördaren var, så inte fan hade jag berättat det för någon, oavsett betalning. vetuellt kunde det bli aktuellt om betalning var väl tilltagen med ny identitet i något annat land. Men troligen inte då heller. Dom flesta, inklusive jag själv, är inte intresserade av att bryta upp och starta ett nytt liv någon annanstans, ens om man får kraftigt betalt. Folk som gör sådant gör det i regel av 2 skäl:
- För att dom måste
- Idologiska skäl (t.ex vittna mot en maffiagruppering för att skydda andra)

Leif D vibbar att dom/den som låg bakom mordet på OP gjorde det av ideologiska skäl. Den/dom bryr sig inte om pengar, men kan nog tänka sig att sätta kniven i ryggen, bokstavligt, på eventuella snackare.

Är böjd att hålla med, skulle tro att även bland kriminella som kan tänkas veta något (något som i en del av en helhet) även många antar att hemlig identitet knappast skulle hjälpa. En person som dyker upp någonstans med obskyr bakgrund och väldigt förmögen är väl liksom ett utropstecken?
Citera
2017-03-05, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa

T ex folket runt Timbro har mig veterligen aldrig kunnat kopplas till våld. Till skillnad från ex en del nazister, kommunister och en del säkerhetsfolk. Ska man söka dessa gäller det att kasta de ideologiska skygglapparna och börja med dom som visat upp ett våldsamt beteende.

Gänget kring Kröcherligan är ett exempel . Dom planerade att kidnappa Anna-Greta Leijon och var fientligt inställda till OP. De planerade också terrordåd. Nuvarande genusforskaren och dåvarande ligamedlemmen Pia Laskar ställde ut en bomb utanför spaintours i Stockholm 1976. Den exploderade aldrig.

Du tycker CIA är djävulen,Ja dom har haft en hel del skit för sig. Men jag ser allt värre jävlar på världsscenen och då räknar jag människoliv. Kommunismen är oslagbara, MAO med sitt stora språng och existensberövande-kampanjer, Stalin med sina massmord, folkförlyttningar och skapade svältkatastrofer, en miljon döda i ukraina 1947 som ett nästan aldrig nämnt exempel eller Jan Myrdals idol Pol Pots insatser i Kambodja.

Håller med. Det finns skribenter i tråden som vill politisera mordet. Utan att ha en aning om att Palme hatades på hela den politiska skalan.

Det måste vara höger om höger som genomförde mordet säger en del. Eftersom mordet var en ytterlighet. Och ingen annan hade motiv.

Kommunisternas mord på 200 miljoner offer var enbart en normalitet i sammanhanget enligt desamma. Och där samma kommunister aldrig mördat någon i Sverige. Trots många bevis på motsatsen. Något man talar tyst om. Liksom mina vittnesmål om att kommunisterna hatade Palme. Eftersom han gick USAs ärenden.

När man analyserar mordet och dess genomförande finns det ingenting som tyder på ett politiskt eller religiöst ursprung. Motivet var enbart hans/deras eget 19860228. Inte andras påstådda/påhittade 20170305.
Senast redigerad av andersaanderssona 2017-03-05 kl. 13:38.
Citera
2017-03-05, 13:39
Medlem
Citat:
Håller med. Det finns skribenter i tråden som vill politisera mordet. Utan att ha en aning om att Palme hatades på hela den politiska skalan.

Det måste vara höger om höger som genomförde mordet säger en del. Eftersom mordet var en ytterlighet. Och ingen annan hade motiv.

Kommunisternas mord på 200 miljoner offer enbart var en normalitet i sammanhanget enligt desamma. Och där samma kommunister aldrig mördat någon i Sverige. Trots många bevis på motsatsen. Något man talar tyst om.

När man analyserar mordet och dess genomförande finns det ingenting som tyder på ett politiskt eller religiöst ursprung. Motivet var enbart hans/deras eget 198602228. Inte andras påstådda 20170305.

Det är enbart WT-bärarnas identitet och hemvist som kan lösa mordet. Inte svepande påståenden om nationell, politisk eller religiös hemvist. Helt utan förankring i fakta.

Vad avser du med WT bärarnas "hemvist"? Bosättningsort, politiska tillhörighet eller organisatoriska (många organisationer är väl inte specifikt politiska utan rymmer personer med allsköns politiska uppfattningar)?

Möjligt är väl att de är kända av utredningen men att det finns skäl att det inte offentligjorts om man kunnat utesluta att de vare sig varit inblandade och heller inte någon av dem haft något vittnesmål av intresse för saken.

Sedan låter det lite märkligt må jag säga om du menar att Palme hadades av politiska skäl (av olika färg och valör) och därför är det fel att anta att mordet skulle ha politisk grund i motivbild? Jag tror de flesta i tråden vet att Palme ogillades starkt i olika läger men man kan ju för den skull ha uppfattningen att någon riktning är mer sannolik än andra beroende av vad man känner till om omständigheter och trovärdighet i olika utsagor. Det är nog få av trådens postare som har direkt tillgång till "hard evidence". Jag är heller inte förtjust i yttrade tankegångar om att man ska skaffa det, sånt kan väl ganska lätt kunna ses som övergrepp i rättssak beroende på vad som ska skaffas fram och hur om man är oaktsam med vem som gör det? Visserligen har inte svensk rätt legal bevisprövning som i USA där felaktigt skaffade bevis inte får användas men vi har den spärren att den som skaffar bevis på otillåtet sätt kan åtalas.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-03-05 kl. 13:50.
Citera
2017-03-05, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Vad avser du med WT bärarnas "hemvist"? Bosättningsort, politiska tillhörighet eller organisatoriska (många organisationer är väl inte specifikt politiska utan rymmer personer med allsköns politiska uppfattningar)?

Jag har aldrig påstått att WT-bärarna/ mördaren/gruppen emanerar från specifika bakgrunder. Det är andra som gör det. Vilket jag protesterat emot.

Innan WT-bärarna blir identifierade kan ingen påstå någonting menar jag.

Dag föreslog/verifierade en narkotikaspaning. Ulf ett antal poliser. Donald en Barbrogrupp. Moelv skrev om fribrytare som spanade på både Palme och varandra.

Vad är dina slutsatser. Eftersom du protesterar mot att jag saknar detsamma.
Senast redigerad av andersaanderssona 2017-03-05 kl. 13:50.
Citera
2017-03-05, 13:58
Medlem
Gothuss avatar
Ursprungligen postat av ascheberg
Vad är känsligt ?
Spinnars lever säger du, då är det nog att betrakta som ett mirakel med tanke på hans levene.
Varför skulle han ha bytt namn ?
Spinnars lever och heter idag Ulf Jonsson, finns i Bollnäs.

http://www.ratsit.se/19540123-Ulf_Jo...FbnwJ3a_EDavUg

"Scientologernas Informationschef Gullevi Almgren är aktiv i den föreningen. Man börjar se hur ett nätverk ser ut, Scientologernas hakar i Moderaterna. I deras behandlingshem NARCONON finns bryggan över till narkotikavärlden. Martinger var åklagare för Huddingegruppen, en specialgrupp som Hans Holmér startat. Där återfanns bland andra Tommy Lindström.sedermera beryktad Rikskriminalchef. Vid förberedelserna för MORDET PÅ OLOF PALME for en delegation från NARCONON till Stockholm, och en narkoman vid namn Spinnars placerades hos sin kompis C
Christer Pettersson i Rotebro för att den aktuella kvällen skicka honom till staden och Sigge Cedergren för att fixa amfetamin. Narkotikapolisen gjorde två tillslag på spelklubben Oxen, en före och en efter mordet. Men Christer Pettersson var inte där. Han besökte Sigge Cedergren i hans bostad på Tegnérgatan 10. Polisen fotograferade honom från HSBs lokaler tvärs över gatan. De låtsades inte veta vem han var utan kallade honom för "löparn". De bilderna användes sedan som bevis mot honom i rättegången!"

Detta är ett klipp från http://www.nationalmordet.nu/0531.html
Senast redigerad av Gothus 2017-03-05 kl. 14:03.
Citera
2017-03-05, 14:01
Medlem
Citat:
Jag har aldrig påstått att WT-bärarna/ mördaren/gruppen emanerar från specifika bakgrunder. Det är andra som gör det.

Innan WT-bärarna blir identifierade kan ingen påstå någonting.

Dag föreslog/verifierade en narkotikaspaning. Ulf ett antal poliser. Donald en Barbrogrupp. Moelv skrev om fribrytare som spanade på både Palme och varandra.

Vad är dina slutsatser.
Jag tror det kan handla om något olika grupper. Dels poliser på span.
Och sedan FMN gruppen (eller den andra anti narkotika gruppen). Kanske något antal fältassistenter. Dessa tre är väl inte osannolika en helgkväll i city. Frivilligorganisationen är väl kanske lite obskyr i meningen om vad som är tillåten aktivitet om man ser det som att de kartlägger individer, men som Donald Forsberg säger att de kanske uppmärksammar någon som avvikit från undomsvårdsanstalt då och då och kanske annat så nyttan av dem ses som större än olägenheten i att man tillåter det formellt otillåtna.

Kanske ett par journalister som jagar kändisar att få på löpet eller andra händelser.

Där är tre grupper som är antagliga och inte konstigt om de är ute vid den tiden som jag ser det.

Sedan kan det givetvis finnas element som finns med i bilden som inte hör dit men smälter in bland dessa. Med dessa gruppers vetskap eller inte. Om jag ska ge ett hypotetiskt exempel så har kommunerna, eller om det skett via socialdepartementen, i de nordiska länderna haft (har fortfarande?) ett slags system där man har fältassistenter från olika länder i främst huvudstäderna men även på kända festivaler m. m. just i syfte att fånga upp tonåringar på glid. Otänkbart är väl inte att det sänds annan typ av personal till dessa grupperingar om de har något specifikt intresse av något i mottagarlandet. Exempelvis att man från Danmark skickar en person från PET istället för en fältassistent från soc.

De här grupperna i sin tur samarbetar väl också i någon grad med en del organisationer som kan ha internationella förgreningar, som exempelvis arbetar mot människohandel m. m. där visst informationsutbyte sker (som förvisso kan vara riktig eller inte). Så något antal kan finnas från andra organisationer, det är väl inte otänkbart. Som kan vara kända av PU. Därutöver kan det givetvis finnas något antal som inte hör till någon av dem men uppträder i allt yttre som om så vore och uppfattas som sådana av de som händelsevis observerar dem (vilket kan vara avsikten).
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-03-05 kl. 14:26.
Citera
2017-03-05, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Vad är känsligt ?
Spinnars lever säger du, då är det nog att betrakta som ett mirakel med tanke på hans levene.
Varför skulle han ha bytt namn ?
Spinnars lever och heter idag Ulf Jonsson, finns i Bollnäs.

http://www.ratsit.se/19540123-Ulf_Jo...FbnwJ3a_EDavUg

"Scientologernas Informationschef Gullevi Almgren är aktiv i den föreningen. Man börjar se hur ett nätverk ser ut, Scientologernas hakar i Moderaterna. I deras behandlingshem NARCONON finns bryggan över till narkotikavärlden. Martinger var åklagare för Huddingegruppen, en specialgrupp som Hans Holmér startat. Där återfanns bland andra Tommy Lindström.sedermera beryktad Rikskriminalchef. Vid förberedelserna för MORDET PÅ OLOF PALME for en delegation från NARCONON till Stockholm, och en narkoman vid namn Spinnars placerades hos sin kompis C
Christer Pettersson i Rotebro för att den aktuella kvällen skicka honom till staden och Sigge Cedergren för att fixa amfetamin. Narkotikapolisen gjorde två tillslag på spelklubben Oxen, en före och en efter mordet. Men Christer Pettersson var inte där. Han besökte Sigge Cedergren i hans bostad på Tegnérgatan 10. Polisen fotograferade honom från HSBs lokaler tvärs över gatan. De låtsades inte veta vem han var utan kallade honom för "löparn". De bilderna användes sedan som bevis mot honom i rättegången!"

Detta är ett klipp från http://www.nationalmordet.nu/0531.html

Det där om Narconon har jag också hört men jag visste inte då att de hade kopplingar till scientologerna även om det sades vara en sekt men inte närmare om vad specifikt det avsåg. Hörde det av "mina" fältisar när jag skulle placeras i tonåren (placerades inte hos Narconon utan på ett ställe som då drevs av en stiftelse inom svenska kyrkan med ganska tätt samarbete i metodik med Daytop som har katolsk bakgrund (de har för övrigt rådgivande funktion under WHO om jag inte minns fel) med inslag av minnesota modellen men jag är oklar över var minnesota kommer ifrån) .

"Mina" fältisar var från en moderatstyrd kommun och enligt dem så gjordes inga placeringar hos Narconon på grund av deras sektstatus. Den här dragningen fick jag alltså någongång i oktober eller november - 89 när de redogjorde för överväganden om min placering (som jag inte alls ville ha oavsett, det var alltså inte så att jag fick den för att jag önskat något specifikt) så det är ju några år efter MOP men det går ändå inte ihop riktigt med uppgiften att de skulle ha kopplingar till moderaterna som organisation.

Menar du att Narconon använder sina klienter för brottsprovokation?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-03-05 kl. 14:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in