2016-07-06, 03:50
Medlem
OrangePicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beastlyy
Tänkte engagera mig i en nation. Men vilken? Tycker om att gå på sittningar, inte hålla i dem. Musik, gärna live-band. Ska helst ha både pub och bra klubb.

Hur är Göteborgs? Det är ju den minsta nationen, vilket borde innebära lite personligare umgänge?
Kommer troligen bo i Korridor på Wermlands men den verkar sådär, sen kan det vara kul att både lära känna personer från korridoren och från en helt annan nation.

Sydskånska har pub med live-band regelbundet. Klubbarna brukar vara väldigt bra.
Citera
2016-07-17, 20:59
Medlem
Anberss avatar
Plugga i Lund - Vilken nation ska man välja?

Det finns ju en hel uppsjö med nationer. Vilken är det mest drag i? Var får man lättast bostad? Vilka ligger mest centralt?
Citera
2016-07-18, 00:38
Medlem
NorthPorts avatar
Malmö nation får du nog lättast bostad, av de som ligger centralt. De har flest medlemmar, ligger centralt och har flest bostäder.
Citera
2016-07-18, 02:32
Medlem
mrmints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthPort
Malmö nation får du nog lättast bostad, av de som ligger centralt. De har flest medlemmar, ligger centralt och har flest bostäder.

Sedan när fick Malmö nation flest medlemmar? Såvitt jag känner till är det Lunds nation som är störst, i.e. har flest medlemmar.

Båda dessa nationer har dock ett lotteri till vad gäller ett begränsat antal bostäder avsett för nya studenter, vilket därmed kan verka som en andra chans, om man inte fick en bra köplats genom novischlotteriet hos AF Bostäder. Det står hur man ska göra på respektive nations hemsida för att deltaga i lotteriet.

Annars skulle jag även kika närmare på Helsingkrona Nation, även om boendena verkar något i överkant prissatta.
Citera
2016-07-25, 18:12
Medlem
ni som är nyantagna har ni fått hem något välkomstbrev eller liknande ännu undrar pga jag hade glömt uppdatera min adress på antagnings sidan sedan kontot skapades för ca 10år sedan så adressen där går till ett ställe i nord norge som inte ens finns mer då huset är rivet...

Testade att maila dem programansvariga och givetvis var alla på semester och åter 15 augusti så kunde inte få svar från dem..
Citera
2016-07-26, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glozelle
ni som är nyantagna har ni fått hem något välkomstbrev eller liknande ännu undrar pga jag hade glömt uppdatera min adress på antagnings sidan sedan kontot skapades för ca 10år sedan så adressen där går till ett ställe i nord norge som inte ens finns mer då huset är rivet...

Testade att maila dem programansvariga och givetvis var alla på semester och åter 15 augusti så kunde inte få svar från dem..

Jag fick den typ 2 dagar efter antagningsbeskeden fast med mejl. Tror det varierar när man får det dock beroende på vilket program man är antagen till.
Citera
2016-07-27, 07:39
Medlem
vet inte om detta direkt passar i tråden, men eftersom det rör just lund och inget annat lärosäte testar jag här.

börjar närma mig slutet av mina studier och tänkte ta tag i en resttenta från flera år tillbaks i marknadsföring A... är det någon som vet var det finns extentor till denna kursen? hittar nämligen inte just denna kurs på lundaekonomernas hemsida, som annars brukar ha ett bra utbud av extentor.
Citera
2016-07-27, 19:02
Medlem
Schaegersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
vet inte om detta direkt passar i tråden, men eftersom det rör just lund och inget annat lärosäte testar jag här.

börjar närma mig slutet av mina studier och tänkte ta tag i en resttenta från flera år tillbaks i marknadsföring A... är det någon som vet var det finns extentor till denna kursen? hittar nämligen inte just denna kurs på lundaekonomernas hemsida, som annars brukar ha ett bra utbud av extentor.
Usch lider med dig som har kvar marknadsföring. Pröva maila någon ansvarig på lundaekonomerna alternativt besök institutionen för företagsekonomi/marknadsföring.

Du kan även finna etentor i markndsföring på följande länk:
http://tentaplugg.nu/?s=marknadsf%C3%B6ring&post_type%5B%5D=st_kb
Tryck på någon av kurserna så kommer du in på en sida med extentor under rubriken "upplagt material". Det bör vara extentor från Lund men det kan säkert finnas material från andra universitet.
Citera
2016-08-21, 16:17
Medlem
Eminent.Javissts avatar
Hej! Angående cykel när man är student i Lund, var skaffar man en?

Är det bäst att köpa via blocket eller är det okej priser på de cykelaffärerna i närheten av Centralstationen, så det kan vara värt att köpa begagnat i butik?
Citera
2016-08-21, 22:47
Medlem
metalcorenightfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eminent.Javisst
Hej! Angående cykel när man är student i Lund, var skaffar man en?

Är det bäst att köpa via blocket eller är det okej priser på de cykelaffärerna i närheten av Centralstationen, så det kan vara värt att köpa begagnat i butik?
Du stjäler en precis som alla andra här i stan

Blocket känns ovärt tycker jag. Jag köpte en fin cykel och fick den stulen. Och sen går det runt runt.
Citera
2016-08-22, 10:11
Medlem
Eminent.Javissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metalcorenightfall
Du stjäler en precis som alla andra här i stan

Blocket känns ovärt tycker jag. Jag köpte en fin cykel och fick den stulen. Och sen går det runt runt.
Stjäla är inget alternativ för mig. Jag får dock se till att skaffa mig ett ordentligt lås när jag väl skaffat en cykel
Citera
2016-08-22, 10:17
Medlem
Mintafs avatar
Är det någon här som vet när man får reda på ifall man har kommit in på sin reservplats på lund? Eller har vissa reserver kommit in nu och resterande får komma in när folk hoppar av kursen? (om dom nu gör det)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in