Citat:
Ursprungligen postat av
moshes
Väninnans/bilförarkvinnans uttalande gjordes i coldcase-programmet i dec 2016. Hon var tydlig på just den punkten. Hon fick en följdfråga om de bestämt att Eva skulle rasta hunden redan innan bilfärden, och hon sa att det bestämdes just då under bilfärden, mot väg-krysset.
Det är inte jag-som tror, jag hänvisar till intervjun. Denna bilförarkvinna gjorde inget bra intyck i övrigt. Hon hade valt en telefonintervju- varför kunde hon inte ställa upp på en bild-intervju?
Du var ju inte med den kvällen, vad får dig att tro att du vet bättre än bilförarkvinnan, hon måste väl ha klart för sig bättre vad som sagts och hur och var det bestämdes.
Du anser hela tiden att du sitter med facit i hand- jag tror du är helt fel ute. Försök och vidga din tankegång lite, det kan vara så att du kände Eva och känner de inblandade -då kanske du kan bidra med saklig information, istället för att uttala dig som värsta besserwissern, det är rena häx-proccesen mot denne P, och ju mer man läser ju mer mystiskt blir detta mordet. S å klart att man vill få ett riktigt slut, men som sagt Mr P framstår och beskrivs inte som mördare.Ni verkar ha bestämt att han är det. D et kan vara någon annan, betänk det.
Nej jag anser inte att jag sitter med facit i hand, tvärtom, du däremot är övertygad om att du sitter med facit i hand bara för att "väninnan" sa en viss sak i telefonintervjun. Jag tycker att det är viktigt i sammanhanget att påpeka möjligheten att "väninnan" kanske inte hörde exakt ALLT som sades i lägenheten, i synnerhet inte vad som kan ha sagts mellan Eva och P-A J innan hon och Eva lämnade bostaden.
Är om du ens är kapabel att ta till dig att "väninnan" kanske inte hörde exakt ALLT som sades i lägenheten?
"Väninnan" kan således omöjligen veta om Eva i all hast nämnde något för P-A om att hon tänkte rasta Laban i samband med hemfärden, om detta t.ex. uttalades när hon inte var i rummet.
Att P-A J sen valde att cykla efter Eva med en 25 cm lång kniv indikerar att han kände till att hon skulle promenera den sista biten eller vad tror du om avsikten med den cykelturen? Tror du att han hade tänkt knacka på hos hennes föräldrar med kniven innanför jackan? i ett hus som dessutom delades med en annan familj. En massa vitten är inget som en mördare vill ha omkring sig.
Visst, "väninnan" kan säkert ha upplevt det som att det hela bestämdes i bilen men det behöver väl för den sakens skull INTE betyda att det endast kan vara på det viset, det är fortfarande bara hennes egen upplevelse. Är det fullständigt omöjligt för dig att förstå det resonemanget?
Om du med saklig information menar det som togs upp i programet Svenska fall för FBI så är nog även du ute och cyklar

eftersom det finns en mängd saker där som inte stämmer. Du hänvisar envist till "väninnan" och vad hon uppgav under telefonintervjun i programmet, och utan några som helst vidgade vyer ältar du detta som om inte fanns några som helst andra alternativ, så kasta inte sten i glashus.