2017-03-05, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Tror du förväxlar Cold Case Sverige med Veckans Brott som sändes i december 2016. Cold Case Sverige sändes 2005 och verkar inte finnas tillgängligt att se på nätet.
jodå jag såg detta inslaget inatt faktisk- och det finns här i tråden ska försöka kolla igen-
Citera
2017-03-05, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
jodå jag såg detta inslaget inatt faktisk- och det finns här i tråden ska försöka kolla igen-

Nej den finns inte i tråden, möjligen tänker du på Svenska fall för FBI som sändes i TV4 i oktober 2016, det avsnittet går fortfarande att se i TV4 play.
Citera
2017-03-05, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, visst är det är skumt att det verkar vara arrangerat för att se ut som ett sexmord. En uppenbar anledning skulle ju kunna vara just att rikta misstankarna mot en man.

Mr.P har alltså något slags relation med kvinnan BÅ, men visar samtidigt intresse för Eva. De tre umgås ensamma några timmar i Mr.P:s lägenhet på kvällen. Sedan skjutsar BÅ hem Eva, och det är sista gången Eva ses i livet. Dagen därpå flyttar BÅ hem till Mr.P i hans lägenhet. Tre veckor senare flyttar BÅ från Kramfors för gott. Har jag fattat det rätt?
Hittat coldcase inslaget,d av echoesofglory den 2016 12 26-
inlägg 3307
sida 276
nedre rubriken -klicka- misstankarna om p avfärdas
gå in på Mysterium 24
Mdiedeckarna och mordfallet Eva Söderström
Rulla ner alla dessa kmmentarer...
längst ner till vänster-liten text Källor mm-Cold case-
se och lyssna..
Citera
2017-03-05, 16:14
Medlem
Citat:
Nej den finns inte i tråden, möjligen tänker du på Svenska fall för FBI som sändes i TV4 i oktober 2016, det avsnittet går fortfarande att se i TV4 play.
ja du har lagt in det- men det är spärrat går inte att länka- finns under rubriken coldcase- ja FBI-snubben deltar och drar sina slutsatser.
Citera
2017-03-05, 16:16
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nej jag tror inte att Eva har uttryckt att hon inte tycker det är passande att någon har ihop det med Annelie's ex. kille, men däremot är det inte helt omöjligt att hon under bilfärden kan ha sagt rakt ut till "väninnan" vad hon tyckte och ansåg om dennes och P-A's kärleksrelation, med tanke på att hon inte var typen som höll tyst.

Jag kan även tänka mig att det kan ha uppstått dålig stämning redan i P-A's lägenhet innan Eva och "väninnan" lämnade den.

Hade Eva åsikter om att Anneli fortsatte att umgås med P även sedan förhållandet var avslutat och Annelie hade sambo även om det var bara på vänskaplig bas?

Det är någonstans i detta jag ser det som otympligt. Om Annelie i någon mån fortsatte att umgås med P så talar det väl för att hon inte ansåg sig särskilt illa behandlad i förhållandet utan att skälen till att det var över var andra orsaker. Men systern till den som haft ett förhållande med P verkar ha väldigt starka åsikter beträffande andras relationer till systerns ex men det verkar inte vara mannen som klandras? Inte så att hon klipper kontakten i vart fall. Skulle inte det kunna uppfattas som något störigt? Utifrån sett kan det ju se ganska bevakande/kontrollerande ut på ett sätt kom kanske inte verkar helt sunt jämfört med att ragga runt bland exets väninnor kanske bara är osnyggt.

Som jag uppfattar din beskrivning av P, som jag i stort inte har anledning att ifrågasätta, så uppfattar jag honom som lite typen av byhingst som kanske inte tar hänsyn till att han sårar andra (inte den hopplösa romantikern som kärar ner sig lätt). Han tar för sig av vad han kan få men det ser jag som något annat än den kapacitet jag antar ska finnas för att mörda någon, för att göra det ska man väl verkligen bry sig (?) i något avseende.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-03-05 kl. 16:47.
Citera
2017-03-05, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men hon hade ju inte utsatts för något, utan att någon lagt möda på att försöka få det att se ut så. Med beräkning att misstanke ska riktas mot en man?
Ja en kvinna kan också vara tänkbar gärningsman
Citera
2017-03-05, 16:20
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ja, visst är det är skumt att det verkar vara arrangerat för att se ut som ett sexmord. En uppenbar anledning skulle ju kunna vara just att rikta misstankarna mot en man.

Mr.P har alltså något slags relation med kvinnan BÅ, men visar samtidigt intresse för Eva. De tre umgås ensamma några timmar i Mr.P:s lägenhet på kvällen. Sedan skjutsar BÅ hem Eva, och det är sista gången Eva ses i livet. Dagen därpå flyttar BÅ hem till Mr.P i hans lägenhet. Tre veckor senare flyttar BÅ från Kramfors för gott. Har jag fattat det rätt?

GM kanske vill rikta misstankar mot en man om GM anser en man är orsak? Om det inte bara är rent vilseledande? Men det kan ju haft någon annan innebörd förstås.
Citera
2017-03-05, 16:23
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
ja du har lagt in det- men det är spärrat går inte att länka- finns under rubriken coldcase- ja FBI-snubben deltar och drar sina slutsatser.
Det du har hittat verkar vara ett radioprogram från 2016. Det pudelfrillan pratade om var ett TV-program från 2005: (FB) Mordet på Eva Söderström, Kramfors 25 september 1987
Senast redigerad av Draifos 2017-03-05 kl. 16:27.
Citera
2017-03-05, 16:29
Medlem
Citat:
Det du har hittat verkar vara ett radioprogram från 2016. Det pudelfrillan pratade om var ett TV-program från 2005: (FB) Mordet på Eva Söderström, Kramfors 25 september 1987
Nej nej det finns där ett tv program - men du ska rulla ner långt ner till den lilla texten- till vänster-
Citera
2017-03-05, 16:35
Medlem
Citat:
Nej nej det finns där ett tv program - men du ska rulla ner långt ner till den lilla texten- till vänster-

De TV-programmen är ju SVT Västernorrlands reportage, har inget med Cold Case Sverige att göra..
Citera
2017-03-05, 16:37
Medlem
Citat:
Uppdaterat nu, ja det måste ju ses som bekräftat,
länken för den som inte läst om fallet än:
https://dacostarkivet.wordpress.com/2016/11/09/nar-doden-kom-till-kramfors/

Misstankarna mot P avfärdas av andra:
http://www.mysterium24.se/?p=3218
här är länken- klicka in och rulla ner- fram till den lilla blå texten coldcase
Citera
2017-03-05, 16:38
Medlem
Citat:
De TV-programmen är ju SVT Västernorrlands reportage, har inget med Cold Case Sverige att göra..
jodå rulla bara ner på den sidann du själva skickat- längst ner coldcase- och hela programmet-
tack jag såg allt inatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in