Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Nej jag tror inte att Eva har uttryckt att hon inte tycker det är passande att någon har ihop det med Annelie's ex. kille, men däremot är det inte helt omöjligt att hon under bilfärden kan ha sagt rakt ut till "väninnan" vad hon tyckte och ansåg om dennes och P-A's kärleksrelation, med tanke på att hon inte var typen som höll tyst.
Jag kan även tänka mig att det kan ha uppstått dålig stämning redan i P-A's lägenhet innan Eva och "väninnan" lämnade den.
Hade Eva åsikter om att Anneli fortsatte att umgås med P även sedan förhållandet var avslutat och Annelie hade sambo även om det var bara på vänskaplig bas?
Det är någonstans i detta jag ser det som otympligt. Om Annelie i någon mån fortsatte att umgås med P så talar det väl för att hon inte ansåg sig särskilt illa behandlad i förhållandet utan att skälen till att det var över var andra orsaker. Men systern till den som haft ett förhållande med P verkar ha väldigt starka åsikter beträffande andras relationer till systerns ex men det verkar inte vara mannen som klandras? Inte så att hon klipper kontakten i vart fall. Skulle inte det kunna uppfattas som något störigt? Utifrån sett kan det ju se ganska bevakande/kontrollerande ut på ett sätt kom kanske inte verkar helt sunt jämfört med att ragga runt bland exets väninnor kanske bara är osnyggt.
Som jag uppfattar din beskrivning av P, som jag i stort inte har anledning att ifrågasätta, så uppfattar jag honom som lite typen av byhingst som kanske inte tar hänsyn till att han sårar andra (inte den hopplösa romantikern som kärar ner sig lätt). Han tar för sig av vad han kan få men det ser jag som något annat än den kapacitet jag antar ska finnas för att mörda någon, för att göra det ska man väl verkligen bry sig (?) i något avseende.