Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Varför är det enligt dig fullständigt omöjligt att P-A J kan ha känt till att Eva skulle promenera ensam den sista biten hem, vad grundar du det antagandet på?
Eva kan ha sagt i lägenheten en bra stund innan dom lämnade den att hon ville promenera den sista biten hem för att rasta Laban eftersom det var ett tillfälligt uppehåll i ovädret. Vad är det som säger att "väninnan" minns exakt allt eller att hon hörde exakt vart enda ord som sades i lägenheten innan dom åkte därifrån? Med tanke på det fasansfulla som hände så lär "väninnan" ha varit i chock efter mordet och hon kan därmed med stor sannolikhet ha glömt mycket av det som sades i P's bostad under kvällen när hon sedan skulle lämna sitt vittnesmål för polisen. Vad hon däremot med 100% säkerhet kom ihåg var att Eva bad om att få bli avsläppt under bilfärden då det är hennes sista minnesbild av Eva. Det kan även vara så att Eva i all hast nämde för P-A J att hon tänkte passa på att rasta Laban i samband med hemfärden när "väninnan" t.ex. gick på toaletten eller ut i köket för att hämta mer kaffe, vad vet vi?
Väninnans/bilförarkvinnans uttalande gjordes i coldcase-programmet i dec 2016. Hon var tydlig på just den punkten. Hon fick en följdfråga om de bestämt att Eva skulle rasta hunden redan innan bilfärden, och hon sa att det bestämdes just då under bilfärden, mot väg-krysset.
Det är inte jag-som tror, jag hänvisar till intervjun. Denna bilförarkvinna gjorde inget bra intyck i övrigt. Hon hade valt en telefonintervju- varför kunde hon inte ställa upp på en bild-intervju?
Du var ju inte med den kvällen, vad får dig att tro att du vet bättre än bilförarkvinnan, hon måste väl ha klart för sig bättre vad som sagts och hur och var det bestämdes.
Du anser hela tiden att du sitter med facit i hand- jag tror du är helt fel ute. Försök och vidga din tankegång lite, det kan vara så att du kände Eva och känner de inblandade -då kanske du kan bidra med saklig information, istället för att uttala dig som värsta besserwissern, det är rena häx-proccesen mot denne P, och ju mer man läser ju mer mystiskt blir detta mordet. S å klart att man vill få ett riktigt slut, men som sagt Mr P framstår och beskrivs inte som mördare.Ni verkar ha bestämt att han är det. D et kan vara någon annan, betänk det.