2017-03-04, 21:54
Medlem
Swedenhielmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KoVaK
Om du är en så bra låtskrivare, varför lägger du inte upp dina alster någonstans? Är ju annars ett stort slöseri på talang tycker du inte?

Trots mitt musikaliska geni har jag ingen George Martin vid min sida beredd att skriva ner i noter mina geniala musikaliska mästerverk.
Citera
2017-03-04, 21:55
Medlem
Tyvärr har PK-folket gjort att "gamla hederliga invandrare" straffas i stormakten Sverige idag av "överambitiösa Sverigeräddare" som inte inser att det är journalister, 7K-politikers dårskap och lögnaktiga asylsökare som gör landet till ett konkursbo.

Loreens låt var oerhört suggestiv och visade på ännu mer Loreenmystik.
Underbar artist och hennes musikskapare borde fått gå vidare men det var förhoppningsvis småflickor som internetröstade bort henne och inte illvilliga "Sverigeräddare".
Citera
2017-03-04, 21:55
Medlem
Jäkligt svårt år, vi har många ok låtar Men det enda numret som höll riktigt bra kvalité var Loreen imo.

Hoppas det blir någon av dessa som vinner finalen: Mariette, Robin eller Wiktoria.
Jon&Aninia och Nano har också bra låtar, men det känns som att dom kan floppa rejält i Eurovision.
Citera
2017-03-04, 21:58
Medlem
KoVaKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedenhielms
Trots mitt musikaliska geni har jag ingen George Martin vid min sida beredd att skriva ner i noter mina geniala musikaliska mästerverk.

Du behöver inte noter, spela bara in låtarna och lägg ut, lätt som en plätt!
Citera
2017-03-04, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
varför får folk rösta utan att motivera sin röst? Vad var det som gjorde att helt plötsligt började alla vita män att rösta på en fjollig artist som Anton? blev alla svenska vita män helt plötsligt bisexuella eller fanns det något annat bakom det hela?

kanske någon mörkare ideologi, kanske något politiskt?

Hur kom det sig att den s.k "populära" Anton itne gick direkt till final men nu fick han plötsligt alla röster (från skåne kanske?). Nu viftas det med svenska flaggan och tjocka vita män med öl kaggar och vikingatatueringar skrålar högt "där fick hon!"

Ska polisanmäla svt för den där "sketetchen", väldigt osmakligt.

man borde inte ha dueller utan köra alla mot alla så kan inte rasister och icke-vänliga människor rösta MOT en artist utan bara rösta FÖR en artist. Det där måste ändras till nästa år. Bland det sjukaste jag sett på mellon.

ni e sämst

Tack för ett gott skratt
Citera
2017-03-04, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Det är ju du som är rasist, dumjävel! Varför ska en utländs kärring representera Sverige? Och varför skulle det vara viktigt att så vore fallet? Du är en jävla rasistkärring!

Men det funkar bra med en joddlande Colombian? Kalla inte hen "rasistkärring" när du inte är bättre själv. Åsna.
Citera
2017-03-04, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Uppgjort av vem? Björkman runkar till tanken av Loreen i final, han vill inget hellre.

Han kunde inte ens acceptera att Anton vann. Därför han sa att rösterna måste dubbelräknas så det inte blir som La La Land nummer två. Han insåg inte att Loreen var besegrad.

Tyckte tom Björkman såg lite gråtfärdig när han sa att rösterna skulle dubbelräknas.

Hela årets mello kändes väldigt uppgjord att Loreen skulle gå vidare, både i delfinalen och i andra chansen, men som tur va så misslyckades den planen.
Citera
2017-03-04, 22:05
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Det som är så underbart är att Loreen faktisk hade en väldigt pampig och bra låt.

Och trots det åkte hon ut, i den absolut enklaste av de 4 duellerna

Tror det är sådant här tramssnack som gjorde att hon åkte ut:
http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/210945

Svenska folket vill inte ha PK-trams nerkört i halsen när det är Mello! Låt Sverige vara Sverige!
Citera
2017-03-04, 22:08
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
nu har vi inte en enda kvinna med utländsk påbrå i finalen???!!!!

Nu överdriver du så mycket att vi fattar att du är ett vänstertroll
Citera
2017-03-04, 22:08
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
varför får folk rösta utan att motivera sin röst? Vad var det som gjorde att helt plötsligt började alla vita män att rösta på en fjollig artist som Anton? blev alla svenska vita män helt plötsligt bisexuella eller fanns det något annat bakom det hela?

kanske någon mörkare ideologi, kanske något politiskt?

Hur kom det sig att den s.k "populära" Anton itne gick direkt till final men nu fick han plötsligt alla röster (från skåne kanske?). Nu viftas det med svenska flaggan och tjocka vita män med öl kaggar och vikingatatueringar skrålar högt "där fick hon!"

Ska polisanmäla svt för den där "sketetchen", väldigt osmakligt.

man borde inte ha dueller utan köra alla mot alla så kan inte rasister och icke-vänliga människor rösta MOT en artist utan bara rösta FÖR en artist. Det där måste ändras till nästa år. Bland det sjukaste jag sett på mellon.

ni e sämst

Fan vad pinsam du är. För övrigt var Loreens låt i år inte bra.
Citera
2017-03-04, 22:12
Medlem
Swedenhielmss avatar
Nästa år förväntar jag mig att kvalitetsmusikerna från Meshuggah vinner hela Eurovision.
Citera
2017-03-04, 22:13
Medlem
KoVaKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Hur tänker du nu egentligen? Trump blev president i USA och Marine Le Pen är potentiell framtida president i Frankrike. Vem kommer behöva strida när högern tar makten? Striden är ganska avgjord när rätt sida alltid vinner, så det är bara för mig att bevittna allt och alla upprörda vänstermänniskor som bombacci med min dator och mina ostbågar. Kriget är närmast vunnet.

Skiter egentligen fullständigt i Melodifestivalen, men som sagt, kul att det letar sig till kulturen. Politik hör alls inte hemma i dessa sammanhang, men det var knappast högersidan som började göra allt politiskt.

Kanske det kan bli konflikt med de människor man stänger ute till exempel? Är du inte lite naiv nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in