2017-03-04, 16:38
Medlem
Stämplad i huvudet !! Självklart ger han igen, domaren klarade ju inte av att skipa rättvisa, så här agerar riktiga män, hade Zlatan stämplad någon i huvudet så hade det blivit 10 matcher´s avstängning och ett jädrans rabalder i pressen, vad säger ni om det kritiker
Citera
2017-03-04, 16:43
Medlem
mark.corrigans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WashingtonPost
Stämplad i huvudet !! Självklart ger han igen, domaren klarade ju inte av att skipa rättvisa, så här agerar riktiga män, hade Zlatan stämplad någon i huvudet så hade det blivit 10 matcher´s avstängning och ett jädrans rabalder i pressen, vad säger ni om det kritiker

Zlatan ska väl ändå vara en mogen veteran nu? Då funkar det inte att ha temperament som en tuff tonåring som blivit motsagd av läraren. Skräpfasoner att dra till med en rejält farlig armbåge som svar på en (antagligen) ofrivillig stämpling. Sen att domaren missar att varna Mings för vårdslöst spel och visa ut Zlatan är ju rejält underkänt.
Citera
2017-03-04, 17:02
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimathotet
Tänkte precis komma in och skriva samma. Nu har de verkligen fått vatten på sin kvarn.

Slätstruken insats från Zlatan idag dessutom missad straff och borde fått rött kort. Inte mycket stämde idag. Sämsta matchen i United tröjan?
Kan inte minnas någon sämre match av Zlatan över huvud taget. Det finns nog om man gräver lite. Klart sämsta i United-tröjan hur som helst.

Gjorde ett par bra nickskarvningar i slutminuterna, men annars var det inte mycket som stämde.

Barnsligt att hämnas efter stämplingen, även om den var ful. Nu väntar säkerligen några matchers avstängning.
Citera
2017-03-04, 17:11
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
som svar på en (antagligen) ofrivillig stämpling.
Haha... https://twitter.com/GHodgsonSport/status/838017112849465344

Rött för armbågen, men detta är det sjukaste jag sett.
Citera
2017-03-04, 17:32
Medlem
Neatlesss avatar
Synd att han närmast ska skämma ut sig idag precis när han tystnat de sista engelska tvivlarna med cupguldet. Ett riktigt smolk i bägaren på en fantastisk första säsong i PL. Nu lär han bli avstängd i några matcher och förstöra chansen på skytteligasegern och inte minst försätta United i en svår situation när resten av spelarna underpresterar.
Citera
2017-03-04, 18:30
Medlem
BarryHeros avatar
Till slut motte Zlatan en palast malvakt och da blev det sjalvklart inget mal. Zlatan maste borja variera sina straffar!!

Trakigt men troligt att han blir avstangd tre matcher. Kanske ar bra med lite vila. Far spela EL i alla fall.
Citera
2017-03-04, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Kan inte minnas någon sämre match av Zlatan över huvud taget. Det finns nog om man gräver lite. Klart sämsta i United-tröjan hur som helst.

Gjorde ett par bra nickskarvningar i slutminuterna, men annars var det inte mycket som stämde.

Barnsligt att hämnas efter stämplingen, även om den var ful. Nu väntar säkerligen några matchers avstängning.

Nej man kan inte bli avstängd om man inte får en varning (rött?) av domaren i matchen när själva incidenten sker. Dum regel men så är det.
Citera
2017-03-04, 18:51
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Nej man kan inte bli avstängd om man inte får en varning (rött?) av domaren i matchen när själva incidenten sker. Dum regel men så är det.
Tvärtom menar du väl ändå?

Man kan inte bli avstängd i efterhand för en incident som domaren uppmärksammade. Man kan däremot bli avstängd i efterhand för en incident som domaren inte uppmärksammade.
Citera
2017-03-04, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Tvärtom menar du väl ändå?

Man kan inte bli avstängd i efterhand för en incident som domaren uppmärksammade. Man kan däremot bli avstängd i efterhand för en incident som domaren inte uppmärksammade.

Nej jag menade det jag skrev. Så har jag fått det förklarat för mig. Man får automatisk avstängning om man får rött sedan bestäms det hur lång denna avstängning ska vara. Får man däremot ingen uppmärksamhet alls från domaren så kan man som jag förstår det inte bli avstängd i efterhand.

Men det kanske är annorlunda i olika ligor? Men så har jag i alla fall fått uppfattningen att det är. Finns det några exempel på spelare som blivit avstängda när domaren har missat incidenten i fråga?
Citera
2017-03-04, 19:01
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Nej jag menade det jag skrev. Så har jag fått det förklarat för mig. Man får automatisk avstängning om man får rött sedan bestäms det hur lång denna avstängning ska vara. Får man däremot ingen uppmärksamhet alls från domaren så kan man som jag förstår det inte bli avstängd i efterhand.

Men det kanske är annorlunda i olika ligor? Men så har jag i alla fall fått uppfattningen att det är. Finns det några exempel på spelare som blivit avstängda när domaren har missat incidenten i fråga?
Då har du missförstått. Blir man utvisad blir man naturligtvis avstängd. Avstängningens längd beror på varför man blev utvisad.

Om man däremot gör något som eventuellt skulle kunna resultera i en avstängning, då kan FA gå in i efterhand om domaren missade incidenten. Om domaren däremot tar med incidenten i sin matchrapport så kan FA inte stänga av spelaren i efterhand.
Citera
2017-03-04, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Då har du missförstått. Blir man utvisad blir man naturligtvis avstängd. Avstängningens längd beror på varför man blev utvisad.

Om man däremot gör något som eventuellt skulle kunna resultera i en avstängning, då kan FA gå in i efterhand om domaren missade incidenten. Om domaren däremot tar med incidenten i sin matchrapport så kan FA inte stänga av spelaren i efterhand.

Aha, det var grejen. Uppmärksammat men utan varning.

Kollade på incidenterna nu och fyfan den där stämplingen borde ge ett långt straff. Helt klart medvetet och helt klart mycket farligt.

Armbågen borde ge någon match.
Citera
2017-03-04, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Incoming stora sågen

Väntar på din negativa Zlatan rapport Hagorhomo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in