2017-03-03, 23:46
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Noppe Lewenhaupt har varit gift med med Katarina Svanstein 1978-1982, Grynet Molvig 1983-1996, Susanne Johansson-Ekman 1997-2001 och från 2004 med Lee Haeng-Wha.
Efterlämnar Noppe inga barn (arvingar) efter att ha varit gift med så många kvinnor?
Han kunde inte få barn, livslång sorg etc...

Kan bara meddela att folk som kände Noppe tror att det var självmord...
Citera
2017-03-03, 23:53
Medlem
IaveAfstrCARthenUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
han är kompis med kungen

Vem är inte det?
Citera
2017-03-03, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Cady
Frimurartecken.
http://illuminatisymbols.info/george-w-bush-devils-horns/

Lite förvirrande.. Spelar det ingen roll åt vilket håll handflatan är?

På italienska skulle Noppes tecken betyda att "tu sei cornato" - dvs. din fru är otrogen.

Men då ska handflatan vara inåt (om jag kommer ihåg rätt).

Kanske visade Noppe detta tecken till Carola när han samtidigt kramade Kicken?
Citera
2017-03-04, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Finns mycket som talar för. Det som ligger i andra vågskålen är att det är en rätt ovanlig självmordsmetod.

Kollade lite snabbt och enligt Wikipedia är det den fjärde vanligaste självmordsmetoden i Sverige med 8.6% av självmordsfallen (då iaf).

Så vad som klassas som "rätt ovanlig" går ju helt klart att tvista om.
Citera
2017-03-04, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apeks
Det var ingen olycka. Han har inte halkat, drattat eller rullat ned i sjön stupfull. Jag känner honom sedan många år tillbaka och han har med 100% säkerhet planerat detta. Den senaste tiden har han haft en rad motgångar men exakt vad som låg bakom hans beslut att nu avsluta det hela vet jag faktiskt inte. Att han varit olycklig under lång tid är ingen hemlighet men det är nog ytterst få, om någon, som vetat om det legat ngt större bakom som inte kommit fram. Och frågan är om det gör det. Jag hoppas inte, för jag vill komma ihåg honom som den varma och omtänksamma människa han var.

Vilka motgångar?

Varför har han varit olycklig under en lång tid?

Du har sagt A då ska du säga även B
Citera
2017-03-04, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedenflooded
Vem har sagt att han utbildat sig?
Han tog studenten på Sigtunaskolan 1966, samma år som kronprinsen som gick på systerläroverket Sigtuna Humanistiska.
Citera
2017-03-04, 01:19
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mylstrupidius2
För något år sedan hittade man en student i Linköping död, efter en våt kväll hade han gått in på golfbanan för att lätta på trycket. Han föll i vattenhindret och drunknade. Kanske samma här. Våt kväll. Behövde lätta på trycket. Föll i kallt vatten. Kan en 25-åring dö på det sättet så kan väl Noppe.

Kanske om det varit Nybroviken han druttat i, men nu pratar vi Hundudden som ligger längst ut på Djurgården. Om det stämmer att han var på Noppes kvällen han försvann så bör den teorin uteslutas (att han skulle promenerat iväg för att lätta på trycket och sedan druttat i), möjligtvis om det kan intygas att han hade anledning att befinna sig där borta samma kväll.
Citera
2017-03-04, 01:56
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Sedan mer än tio år hade han för vana att ta en en-timmespromenad runt Gärdet/Djurgården varje morgon och varje kväll.

Ok, det kan förklara en hel del vad gäller hans rörelser och geografiska position under tisdagskvällen efter middagen men gäller det här också kvällar i glada vänners sällskap då alkohol också kan ha intagits?

Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Jag undrar om det kan vara så illa att han faktiskt fick i sig ett eller flera dåliga ostron under tisdagskvällens ostronpremiär på klubben. Finns inget man kan bli så sjuk av som ett dåligt ostron. En akut reaktion kan mycket väl ha fått hela systemet att mer eller mindre "stänga ned" med följden att han föll i vattnet oförmögen att ta sig upp, om han ens var vid medvetande i det läget.

Du menar alltså att dåliga ostron på klubben är förklaringen till hans frånfälle? Var han inte på en privat middag? De andra deltagarna borde rimligtvis också ha blivit sjuka men det finns inga rapporter om flera kroppar i vattnet runt Nybroviken och närliggande vattenområden?
Citera
2017-03-04, 02:24
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Tillägg till mitt förra inlägg: Om de dåliga ostronen är förklaringen till hans död så är avståndet mellan klubben och den plats där kroppen återfanns cirka 4 km, en matförgiftad människa går knappast 4 km i mörker och kyla för att där av misstag råka ramla i plurret
Citera
2017-03-04, 05:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnvandarnamnX
Trevlig partyprisse, en adelsman som visste vad det innebar. Levde ett gott liv och vila i frid.

Du menar en lat uppblåst statusbunden bortskämd skuldtyngd fjolla som spelade sin roll som adelsman och ansträngde sig hårt för att hålla sin mask?

Jag har haft att göra med överklassen och somliga av dem är vettiga, ärliga, hårt arbetande och respekterade så jag drar inte alla över en kam. Men Stockholmsadeln vet jag inte....
Citera
2017-03-04, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WladCorn
i vilket program var det?

Camping Queens förra säsongen och Filip och Fredriks ett herrans liv med frankan Andersson
Citera
2017-03-04, 07:39
Medlem
Vart sker begravningen tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här