2017-03-03, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
Vet inget om hans ekonomi, men om den var dålig och klubben gick uselt och han hade lånat pengar av klubben....
Då kan det bli fråga om kk för bolaget
Hade han då olaga skuld till bolaget så skulle han råka i klistret och vännerna skulle förlora inbetald medlemsavgift

Men spekulationer om dålig ekonomi ska man väl inte ägna sig åt när det gäller en rik godsägare?

Lån till "närstående" från bolaget lätet inte som att han själv hade särskilt god ekonomi.. Varför skulle man låna från företaget om man hade egna pengar på kontot?

Sen förstår jag mig inte på den sortens "djupa vänskap" där man inte hjälper sin kompis som har hamnat i en ekonomisk knipa.

Hans kompisar i samma ålder och som har gott om pengar - varför skulle de inte kunna dela med sig några millar istället för att låta gubben begå självmord?

Vad vänskapen värd ifall man inte kan vända sig till sina närmaste vänner när man bäst behöver dem?

Jag förstår att kaffeflickorna inte hade några pengar att ge/låna honom, men de som under alla dessa årtionden har haft otroligt trevliga kaffebjudningar med Noppes hjälp. Ska de inte visa någon som helst tacksamhet/vänlighet tillbaka?

Alla tycks hylla honom. Men ingen var beredd att rycka in. Det var allmänt känt (särskilt efter att det stod i Expressen) att Noppes inte var någon guldgruva. Om hans andra pengar var slut då hade han ju inget att leva på.

Sen är det en helt annan sak om han hade hamnat i en polisutredning av andra orsaker än "lån till närstående"..
Citera
2017-03-03, 10:58
Medlem
Det var inte många månader sen jag såg Noppe stå och vänta på spårvagnen vid Djurgårdsbron. Han såg välartad och välmående ut. Men det är ju inte alltid det syns att man mår kasst, och något måste ju ha "gått snett" som alla redan spekulerar i.
Citera
2017-03-03, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Lån till "närstående" från bolaget lätet inte som att han själv hade särskilt god ekonomi.. Varför skulle man låna från företaget om man hade egna pengar på kontot?

Sen förstår jag mig inte på den sortens "djupa vänskap" där man inte hjälper sin kompis som har hamnat i en ekonomisk knipa.

Hans kompisar i samma ålder och som har gott om pengar - varför skulle de inte kunna dela med sig några millar istället för att låta gubben begå självmord?

Vad vänskapen värd ifall man inte kan vända sig till sina närmaste vänner när man bäst behöver dem?

Jag förstår att kaffeflickorna inte hade några pengar att ge/låna honom, men de som under alla dessa årtionden har haft otroligt trevliga kaffebjudningar med Noppes hjälp. Ska de inte visa någon som helst tacksamhet/vänlighet tillbaka?

Alla tycks hylla honom. Men ingen var beredd att rycka in. Det var allmänt känt (särskilt efter att det stod i Expressen) att Noppes inte var någon guldgruva. Om hans andra pengar var slut då hade han ju inget att leva på.

Sen är det en helt annan sak om han hade hamnat i en polisutredning av andra orsaker än "lån till närstående"..

Om bolaget var på väg mot KK och bokföringen var dålig ( det hade ju anmärkts) kunde det mycket väl bli fråga om bokföringsbrott. Hade det dessutom tagits ut pengar så kan det bli fråga om gäldenärsbrott.

Men nu vet vi inte om Noppe var på obestånd, men var han det så kanske han var för stolt att be vännerna om hjälp.
Citera
2017-03-03, 11:21
Avslutad
Citat:

Var och varannan företagare gör ju så, finns massor av skatteekonomiska fördelar med diverse upplägg. Helt legitimt dessutom. Man ska inte stirra sig blind på diverse lån eller underskott som ett bolag har. Ägaren kan mycket väl leva gott trots detta.
Citera
2017-03-03, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Han orkade nog inte leva med sin homosexualitet, se på bilder, de enda gånger han ser glad ut är när han är med Kungen, Filip och fredrik, Kicken osvosv.

Gift ett antal gånger men inga barn. Ser väldigt stelt ut när man ser bilder på honom och fruarna.

Självmord pga dold homosexualitet som han skämdes för är min teori.

Fan Noppe, det var väl bara att komma ur garderoben, ingen skulle brytt sig i dagens Sverige.

Jag kan garantera dig att Noppe inte var det minsta intresserad av det egna klnet!
Citera
2017-03-03, 11:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det är något märkligt med bilderna och rapporterna från fyndplatsen.
Det står en man i räddningskläder med en stor orange filt runt sig som om han varit i plurret och är blöt.
Rapporterna säger att räddningsdykare dykt efter kroppen. Om någon flyter behöver man ju mest en båtshake och knappast någon dykare i vattnet.
Hundägaren hade rapportera att en kropp låg och flöt.
Har varit uppe här i tråden hurvida en kropp verkligen flyter 12 timmar efter drunkning.

Kan det vara så att hundägaren från berget ovanför sett en kropp ligga djupare i vattnet närmare botten?
Kan N ha planerat detta så att han inte bara hoppade i utan också hade någon tyngd, sten kätting med sig?
Enligt uppgift var han en mycket god simmare. Han återfanns inte allt för långt ut. Om man verkligen vill dränka sig, tar man risken att man i panik ska kunna simma mot kanten igen?
Många som just hoppat från båtar för att dränka sig har haft tyngder.

Om det funnits stenar i fickorna etc vid kroppen skulle polisens mycket snabba uttalande om "ingen misstanke om brott" direkt när man fiskar upp kroppen kunna förklaras.
Ihop med kvarlämnad överrock och plånbok.

Äsch, tolka inte in detaljer i vad media skriver. De vill ha sensationseffekt och bryr sig inte särskilt mkt om att kontrollera källorna. Uppgifterna om hur han hittades etc kan ju komma från någon som känner nån som känner joggaren som överhörde konversationen mellan "upphittaren" och SOS-alarm när denne pratade i sin mobil eller va som helst. Journalisten som kommer till platsen kanske ser kroppen i strandkanten (men vet inte att dykare nyss fiskat upp kroppen dit...)
Citera
2017-03-03, 11:32
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frokenfras
Var och varannan företagare gör ju så, finns massor av skatteekonomiska fördelar med diverse upplägg. Helt legitimt dessutom. Man ska inte stirra sig blind på diverse lån eller underskott som ett bolag har. Ägaren kan mycket väl leva gott trots detta.

Steve Jobs hade t.ex en lön på 1$ medan han drog firmakortet för att köpa bilar, hus och resor etc.Det lönar sig ännu mindre att ta ut en stor lön i Sverige. På pappret hade Noppe en knegarlön, de riktigt fula fiskarna nolltaxerar såklart, men då blir man förr eller senare satt under lupp.
Citera
2017-03-03, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Detta framstår alltmer som en tragedi och ett kungligt svek.

Noppe har drivit sin klubb med förlust i över 20 år, kanske längre, för att förse kungen & co med underhållning och raffiga damer.

Hans egna pengar. Medans kungen levt på apanage från Socialstyret.

Noppe ser döden som enda utväg.

Kungens reaktion; "hAn var en kul typ"

Fy fan... ett sista svek. JAg blir illamående.

Citat:
Ursprungligen postat av Sang

Men nu vet vi inte om Noppe var på obestånd, men var han det så kanske han var för stolt att be vännerna om hjälp.

Citat:

Men det är ju just det dom gjort i alla år genom att finansiera det där "ungdomens hus" för missanpassade överklassgubbar (och sådana som vill vara det) med taskig kvinnosyn och låta Noppe vara fritidsledare och därigenom kunna plocka ut så han klarar sig.

Det var ju mer ett av vännerna gemensamt privat finansierat fas3-projekt för Noppe, och ett smidigt sätt att ha tillgång till en lokal där pervona kunde ses, än en klubb i ordets rätta mening.

Är det någon som ska rannsaka sig är det väl i så fall sådana där camilla läckberg-typer som bara är framme och parasiterar, renomésnyltar och skapar ångest och press.
Senast redigerad av rotebro-conny 2017-03-03 kl. 11:58.
Citera
2017-03-03, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Om han har hamnat i vattnet av misstag, vad gjorde han i detta område (Hundudden) på tisdagskvällen i mörkret efter en middag? Han anmäldes ju försvunnen av anhöriga samma kväll? Det är nåt som inte stämmer här.

Noppes hem ligger cirka 3,4 km från platsen där han återfanns död i vattnet men har det framkommit vart middagen var på tisdagskvällen?

Sedan mer än tio år hade han för vana att ta en en-timmespromenad runt Gärdet/Djurgården varje morgon och varje kväll.

Jag undrar om det kan vara så illa att han faktiskt fick i sig ett eller flera dåliga ostron under tisdagskvällens ostronpremiär på klubben. Finns inget man kan bli så sjuk av som ett dåligt ostron. En akut reaktion kan mycket väl ha fått hela systemet att mer eller mindre "stänga ned" med följden att han föll i vattnet oförmögen att ta sig upp, om han ens var vid medvetande i det läget.
Citera
2017-03-03, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProsumBritannica
Känner någon till var Greven utbildade sig?

Sigtuna
Citera
2017-03-03, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Mängden kvinnor skulle kunna tyda på att han ville mycket och trodde att felet låg på spinnsidan och inte i svärdet.

Fel. Han var helt medveten om att problemet låg på hans sida.
Citera
2017-03-03, 11:57
Medlem
Sorgligt. Han och Sven-Bertil Taube var de sista gentlemännen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in