Citat:
Vet inget om hans ekonomi, men om den var dålig och klubben gick uselt och han hade lånat pengar av klubben....
Då kan det bli fråga om kk för bolaget
Hade han då olaga skuld till bolaget så skulle han råka i klistret och vännerna skulle förlora inbetald medlemsavgift
Men spekulationer om dålig ekonomi ska man väl inte ägna sig åt när det gäller en rik godsägare?
Då kan det bli fråga om kk för bolaget
Hade han då olaga skuld till bolaget så skulle han råka i klistret och vännerna skulle förlora inbetald medlemsavgift
Men spekulationer om dålig ekonomi ska man väl inte ägna sig åt när det gäller en rik godsägare?
Lån till "närstående" från bolaget lätet inte som att han själv hade särskilt god ekonomi.. Varför skulle man låna från företaget om man hade egna pengar på kontot?
Sen förstår jag mig inte på den sortens "djupa vänskap" där man inte hjälper sin kompis som har hamnat i en ekonomisk knipa.
Hans kompisar i samma ålder och som har gott om pengar - varför skulle de inte kunna dela med sig några millar istället för att låta gubben begå självmord?
Vad vänskapen värd ifall man inte kan vända sig till sina närmaste vänner när man bäst behöver dem?
Jag förstår att kaffeflickorna inte hade några pengar att ge/låna honom, men de som under alla dessa årtionden har haft otroligt trevliga kaffebjudningar med Noppes hjälp. Ska de inte visa någon som helst tacksamhet/vänlighet tillbaka?
Alla tycks hylla honom. Men ingen var beredd att rycka in. Det var allmänt känt (särskilt efter att det stod i Expressen) att Noppes inte var någon guldgruva. Om hans andra pengar var slut då hade han ju inget att leva på.
Sen är det en helt annan sak om han hade hamnat i en polisutredning av andra orsaker än "lån till närstående"..