2017-02-25, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Macksallad är ju inte mycket att hänga i granen om man inte gillar vita bitar från isbergshuvuden.

Inte så att man öser ner med sakerna våra kroppar faktiskt behöver och så är dom dyra.

Kanske kan köpa en sallad på en pizzera istället innan dom stänger så kan den få åka med en stund om du inte vill äta direkt.
Varför inte ta med sig äpple, banan, russin, nötter, chockladkaka etc. och så kan du åka en stund om du vill inte vill äta direkt. Garanterad räjelt billigare.
Citera
2017-02-25, 22:19
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanRepes
Varför inte ta med sig äpple, banan, russin, nötter, chockladkaka etc. och så kan du åka en stund om du vill inte vill äta direkt. Garanterad räjelt billigare.

Klart jag för ekonomins skull alltid hade föreslagit det. Men det var väl inte riktigt frågan.

Då hade jag sagt åt honom att göra brie och paprika-mackor. Gott, proteinrikt och kaloririkt så räcker med ett par.
Citera
2017-02-25, 23:24
Medlem
Citat:
Klart jag för ekonomins skull alltid hade föreslagit det. Men det var väl inte riktigt frågan.

Då hade jag sagt åt honom att göra brie och paprika-mackor. Gott, proteinrikt och kaloririkt så räcker med ett par.

Försöker ta med mig något bra ätbart men det är inte alltid ja hinner
Citera
2017-02-25, 23:25
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:

Ett tag körde jag 2 filmjölk paket om dagen det räcker men inte gott i längden, blev inte det på det iallafall
Citera
2017-02-27, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Ett tag körde jag 2 filmjölk paket om dagen det räcker men inte gott i längden, blev inte det på det iallafall

Första hel månad avklarad
Kassan kunde varit lite bättre men är ändå relativt nöjd har lärt mig systemet bättre så nästa månad blir säkert bättre! kör bara 4 dar i veckan Tors- söndag
Är lite smått överraskad över dricksen. 2637kr

De där småkronorna man får ibland blir en ganska trevlig summa i slutändan

Var inte mening att quota något
Citera
2017-02-28, 17:46
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Öppet hus på TSAB
Gott med bullar + mini semlor.

Jag tog ett prov papper för skojsskull de har ju gjort om frågorna ....
Citera
2017-02-28, 19:40
Bannlyst
Såg att TSAB sökte chaufför där jag bor (Ett rikt "område" där det nästan e bara svenskar som bor). Skulle va grymt att ha det som extraknäck, typ på helger och så. Det som dock får mig att tveka lite är just att det är så många blattar som jobbar med skiten, inte för att jag i sig har problem med det men det har ju garanterat dragit ner jobbets status om vi säger så. Man vill ju inte direkt skämmas över att säga att man e taxilusk.
Citera
2017-02-28, 23:06
Medlem
Ironfleets avatar
Eh.. om du har en sån inställning så tycker jag inte du borde bli taxiförare. De invandrarna du ser ner på gör exakt samma jobb som du vill nu vill börja med. Många utav dom är bra på det dom gör, och levererar utomordentlig service.
Citera
2017-03-01, 00:55
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Såg att TSAB sökte chaufför där jag bor (Ett rikt "område" där det nästan e bara svenskar som bor). Skulle va grymt att ha det som extraknäck, typ på helger och så. Det som dock får mig att tveka lite är just att det är så många blattar som jobbar med skiten, inte för att jag i sig har problem med det men det har ju garanterat dragit ner jobbets status om vi säger så. Man vill ju inte direkt skämmas över att säga att man e taxilusk.

Vissa stör jag mig på speciellt de blattar som skryter hur mkt de tjänar . Eller de som är skitsura stötte på TSAB största jävla pucko vid luntmakargatan igår
Minns inte namnet Abdul Talhafaek eller vafan de va för invandrar namn han hade kört taxi i 32 år. Han skröt att han körde 85h varje vecka och fick in 45tusen efter skatt.
Jag tror idioten hade FNA440 på sin nya V90
Han var sur otrevlig och nej usch.
Han var tjock
Grått hår / bakåtkammat
Minst 185cm
Tror taxi lampan hade 944 minns ej då han babbla på att han körde in mest av alla + han var guldförare.
Citera
2017-03-01, 01:03
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ironfleet
Eh.. om du har en sån inställning så tycker jag inte du borde bli taxiförare. De invandrarna du ser ner på gör exakt samma jobb som du vill nu vill börja med. Många utav dom är bra på det dom gör, och levererar utomordentlig service.

De flesta invandrarna är duktiga trots språkförbristningarna.

Men som sagt jag vet nog att många fuskat på proven.
Ni vet när man gick i skolan coola tuffa grabbarna satt ju längtar bak. Likaså satt 5 invandrare när ja gjorde provet i rekryteringsrummet för prov längst bak. De pratade bara på sitt språk förmodligen sa de svaren till varandra någon satt säkert med telefonen google maps. Eller en mini karta över Stockholms innerstad. Enkelt att fuska trots hon där kärringen i TSAB utbildningen
Citera
2017-03-01, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Vissa stör jag mig på speciellt de blattar som skryter hur mkt de tjänar . Eller de som är skitsura stötte på TSAB största jävla pucko vid luntmakargatan igår
Minns inte namnet Abdul Talhafaek eller vafan de va för invandrar namn han hade kört taxi i 32 år. Han skröt att han körde 85h varje vecka och fick in 45tusen efter skatt.
Jag tror idioten hade FNA440 på sin nya V90
Han var sur otrevlig och nej usch.
Han var tjock
Grått hår / bakåtkammat
Minst 185cm
Tror taxi lampan hade 944 minns ej då han babbla på att han körde in mest av alla + han var guldförare.

Haha orka va sån orka skryta om att man bara jobbar o inte har nå annat liv..

Så 85H/vecka är i stort sett 13Hpass/dag (orka) kör ja 2 st 13H pass så orkar ja inte mycket fler timmar kommande dagen.

För att tjäna 45k efter skatt (vi räknar på 30% skatt för enkelhetens skull)
45000 x 1.3 = 58500 före skatt

Cirka 163000 i inkört belopp
Räknat på 36% (kan väl skilja)
För att dra in 163000 på en månad behöver man ha ett inkört belopp på
Cirka 5400 varje dag (räknat på 30 dar) eftersom muppen aldrig är ledig

85H/vecka x 4 = 340 (det är alltså heltid x2)
58500/340 ~ 172kr/H

Killen är en slav o skryter om han jobbar heltid x2

Dela på hälften så ser man att de är en heltidslön på 29250 Före skatt

Visst är det en grym månadslön men värt slitet? Inte enligt mig.

Matte är inte min starkaste sida rätta mig om ja har fel
Senast redigerad av Dariño 2017-03-01 kl. 10:48.
Citera
2017-03-01, 15:53
Medlem
Ironfleets avatar
En snubbe i vårt åkeri hade lyckats köra in över 150k på en storbil för inte så länge sen. Jobbade varje dag, så det är inte omöjligt.

Dock lite enklare att komma upp i dom lönerna som åkare än som förare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in