2017-02-28, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Ni måtte ha fått Mona Sahlin på hjärnan. Hon är inte politiker och var tjänsteman hos alliansregeringen när hon utnämndes till den här posten. Vad detta har att göra med politikertråden är också förvirrande. Framförallt med moderatormeddelandet från Sigfrid som bakgrund. Stannar där innan jag börjar blanda in andras sverigedemokraters tillkortakommande i denna tråd.

Tråden handlar om Mona Sahlin, hennes öden och äventyr i livet efter politiken, där hon och hennes livvakt planerar en framtid med hjälp av falska intyg. Varför är inte det intressant?

Politikers tillkortakommanden i Sverige beror på det politiska klimat som härrör från lång tid av sossestyrning. Sossarna har tagit bort ansvaret för enskilda politiker och tjänstemäns beslut, där det måste till något brottsligt eller en skandal för att någon ska reagera, om de ens reagerar. Normaltillståndet är ju att politiker kommer undan.

Nu är det en reaktion, men inte en objektiv reaktion. Det är ett enkelt fall rent rättsligt om man bortser från vilka personer detta handlar om.

När det finns olika "möjligheter" drar det till sig folk som vill dra nytta av dessa "möjligheter". Även inom politiken.

Vi ser nu hur handfallen åklagaren är, och hur svårt det är att få till ett enkelt åtal. Det handlar om falska intyg, men främst om de offer som skulle luras/vilseledas av dessa falska intyg till att göra Mona Sahlin och hennes spöke rika. Alltså handlar det om vad intygen skulle användas till. Det är bedrägeribrott som skulle genomföras med hjälp av dessa intyg som saken handlar om.

Dubiösa bostadsffärer som inte kunde genomföras utan dessa intyg som intygar falska inkomster. Intyg som leder till felaktig och olaglig kreditbedömning och andra ekonomiska risker för de som drabbas av bedrägeriet. Som att låna ut pengar till folk som saknar kreditvärdighet till dessa miljonbelopp.

Det verkar som media, åklagare och rättsväsendet har lättare för att fatta, och att juridiken inte är lika komplicerad när det rör folk från SD. Det är betryggande, att de inte alltid har det så svårt på åklagarämbetet. Det är bra med en rättspraxis som går framåt, med åtalade politiker.
Citera
2017-03-02, 14:44
Medlem
Fnissturkens avatar
Grattis Mona till strafföreläggandet! Nu slipper du en förnedrande rättegång! Åklagaren var dessutom väldigt generös och begärde inte ens villkorlig dom för dig trots att du är vaneförbrytare!
Citera
2017-03-02, 15:12
Medlem
Smegmas avatar
Bedrövligt. Vi är inte alla lika inför lagen uppenbarligen. Nu hoppas jag att Måna Muslim tar sitt ytterst lilla förstånd till fånga och lämnar Sverige.

Jävla fifflahora!

https://www.youtube.com/watch?v=bZ79oZ2VVjo
Senast redigerad av Smegma 2017-03-02 kl. 15:30.
Citera
2017-03-02, 15:33
Medlem
Abalams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Bedrövligt. Vi är inte alla lika inför lagen uppenbarligen. Nu hoppas jag att Måna Muslim tar sitt ytterst lilla förstånd till fånga och lämnar Sverige.

Jävla fifflahora!

Det kommer aldrig hända för hon vet att i vilket annat land som helst så skulle hon bli dömd för sitt fifflande. Här vet hon att hon har en fristad och kan tryggt mygla vidare.
Otroligt äcklig människa den där tanten.
Citera
2017-03-02, 16:37
Medlem
Hur många brott har hon begått under alla år, måste vara hundratals smågrejor hon fifflat med? Hon ska vara jävligt nöjd med att kommit så lindrigt undan, för enligt mig platsar hon lätt i fängelse.
Citera
2017-03-02, 16:38
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoFlexer
Hur många brott har hon begått under alla år, måste vara hundratals smågrejor hon fifflat med? Hon ska vara jävligt nöjd med att kommit så lindrigt undan, för enligt mig platsar hon lätt i fängelse.
Hade du eller jag åkt fast för samma saker så hade vi åkt i fängelse direkt, utan att passera Gå.
Citera
2017-03-02, 18:04
Medlem
trickydicks avatar
Mona har gjort överföringar i miljonklassen till Labbe
http://www.expressen.se/nyheter/sahlin-och-livvakten-far-strafforelaggande/

I förhören med livvakten konstaterar polisen att Mona Sahlin har fört över en miljon kronor om året – under tre års tid – till livvaktens konton.
– Hon litar på mig och jag litar på henne, svarade livvakten.

Det är dyrt med en chilensk toyboy.
Citera
2017-03-02, 18:26
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick

I förhören med livvakten konstaterar polisen att Mona Sahlin har fört över en miljon kronor om året – under tre års tid – till livvaktens konton.

Man kan ju undra vad etablissemanget lovat henne när hon uttalar sig såhär i det första förhöret:

Citat:
När Mona Sahlin pressades på de uppgifterna, svarade hon:
– Ja, det var väl att han tyckte att det var bra. Menar du att ni har tittat igenom till och med mejlkonversationen mellan mig och Hernando.

Ja, verkligen jättekonstigt Mona att en polisutredning kollar igenom dina mejl med din livvakt som också misstänks för brott.

Jag tycker att det är ganska uppenbart att hon redan från början fått underförstådda löften om att hon (återigen) skulle slippa lindrigt undan. Det låga straff hon fick tyder också på det.
Citera
2017-03-02, 18:37
Medlem
trickydicks avatar
Hon har överfört tre miljoner till Labbe, är det hennes del från radhusförsäljningen? Tre miljoner tror jag aldrig hon haft trott livslånga höga löner. Labbe måste ha solochvårat henne och nu är hon pank på riktigt.
Citera
2017-03-02, 18:48
Medlem
Annacondas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Citat:

Under granskningen av Sahlin framkom det också att hon hade skulder hos kronofogden för obetalda skatter. Skulden var under våren 2016 på 215 000 kronor. Sahlin betalde dock av skulden under sommaren och under hösten var hon skuldfri.

Men i december 2016 kom skatteverket med ett nytt krav. Sahlin som haft sammanlagda inkomster – tjänst, näringsverksamhet och kapital – under 2015 på 2 677 419 kronor hade bara betalt 767 381 kronor i skatt. Skatteverket vill nu ha ytterligare 361 782 kronor - sista betalningsdatum var 4 december. Men Sahlin betalade inte.

Den 5 december skickade skatteverket ärendet till kronofogden som sände ett brev till Sahlin och krävde att hon skulle betala in pengarna senast 3 januari 2017.

– Hon ringde oss 3 januari och sa att hon skulle försöka hitta en lösning, säger kroninspektör Lars Båtsta.

Antagligen deg från husförsäljningen. Det huset var nog rejält amorterat.
Undrar om hon gav alla sina pengar till Labbe? Annars hade hon ju inte behövt "försöka hitta en lösning"...

Vilken såpa!
Citera
2017-03-02, 18:58
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annaconda
Undrar om hon gav alla sina pengar till Labbe? Annars hade hon ju inte behövt "försöka hitta en lösning"...

Vilken såpa!

Verkar så, verkligheten överträffar dikten. Kärringen är pank nu men fört över tre mille till sin chilenska toyboy.
Bosse har nog en stor andel av sina pengar kvar, trots dricka och spel, vem vet han kanske får in en häst då och då och får lite återbäring.
Citera
2017-03-02, 19:40
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick

Det här var också konstigt

Så du la ett bud på samma (lägenhet) som Hernando? undrade förhörsledaren.
Mona Sahlin förnekade detta.
Då berättade förhörsledaren att de även förhört mäklaren – som sagt:
– Så att där, där så fick dom lägga bud vad de kände. Och då la Mona nio och en halv miljon och kort därefter la Hernando tio miljoner.

Det måste ju vara något allvarligt fel på kärringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in