Citat:
Ursprungligen postat av
Per Vers
Det där fåtalet är de flesta på motorväg då de ligger på, den för dig, förhaterliga farthållaren. Du min vän borde ta ett par Sobril innan du ger dig ut. För du kommer aldrig få rätt i ditt resonemang och till slut så kommer du växa upp och inse att trafikflödet inte är så högt som du trodde.
Ja det kan du ju önska om du vill. Men det är du och ett fåtal till. Om dom flesta gjorde så, så skulle man ha ett helvete att komma fram dagtid (mycket värre än det är nu). Men det räcker ju med ett fåtal för att detta beteende ska vara riktigt irriterande.
Sen är det ju fint att du förespråkar att man ska köra bil, påverkad av lugnande medel - men vad förväntar man sig av en sån som dig.
EDIT: För att va tydlig nu - jag snackar om dom som skiter i bakomvarande. Såklart ligger ju många och kör om med farthållare när det är tomt bakom eller uppenbart att den bakom inte vill köra snabbare. Det stör ju ingen.
Men jag ser ju ibland även folk som påbörjar omkörning och sen "ångrar" sig när dom ser man kommer lite fortare än dom trodde - för att sen gå ut igen när man passerat. Så att "dom flesta" skiter i bakomvarande, är önsketänkande från din sida. Men visst har jag ju tagit det lite till överdrift, när jag skrivit det så många ggr (så stort är ju inte problemet) - men det är ju en annan sak.