2017-03-01, 21:07
Medlem
MrSkargards avatar
Är inte Goitom, Krpić, Markkanen och Avdić exakt samma anfallstyper?
Citera
2017-03-01, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Är inte Goitom, Krpić, Markkanen och Avdić exakt samma anfallstyper?

Nej det är att överdriva men visst kan vi få vissa problem En Henok i form kan spela alla roller i anfallet. Eero kan bara spela en roll och Avdic kan knappt någon roll alls. Krpic får vi se om han nu går till AIK men han känns ju lik Eero.
Senast redigerad av The_dude2 2017-03-01 kl. 22:27.
Citera
2017-03-02, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Ska man tro forumen så flirta Nabil Bahoui rejält med AIK under nån livesändning på Instagram. Med tanke på hans situation och hur den varit i flera år nu vore det inte konstigt om han har hemlängtan. Han har vikarierat som anfallare tidigare och med mittfältssituationen vi har just nu är det inte rimligt med ytterligare en som ska klämmas in.
Det låter väl inte helt osannolikt. Jag hoppas dock att både han och eventuellt då Goitom får prestationsbaserade kontrakt. Matchformen hos bägge känns minst sagt tveksam. Att matcha fram den i Sveriges bredaste(?) trupp känns svårt. Jag hade hoppats på mer spets än bredd för Isakpengarna. Är Norling mannen att hantera bänkade yngre talanger. Nyholm, Saletros, Sonko, Kpozo, Stipe, Haukur, Mansiamina, Gravius, Thern...?

Krpic ska väl också matchas in där framme med firma Markkanen/Avdic som faktiskt har gjort mål.

Om vi skulle gå ut i Europa och spelar många matcher så kommer ett sommarfönster. Min poäng är att det är dyrt att ha spelare utanför bänken. Särskilt när vi tidigare säsonger kunnat lyfta akademispelare in i matchtruppen/bänken.

Djurgårdaren/Gnagaren Igboananike har för övrigt brutit med sin grekiska klubb.
Citera
2017-03-02, 08:26
Medlem
Tlagnojs avatar
Slutar detta transferfönster med Krpic och Goitom blir jag grymt missnöjd. Thern helt överflödig, Krpic verkar vara en kopia av de två anfallare vi redan har, Goitom är en nödlösning.
Citera
2017-03-02, 09:04
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Jag tror nog Mats påverkas en del av budgetrestriktioner i år, och då rinner nog en del affärer ut i sanden, och hellre det än att vi krutar på och splashar cash som vi inte har råd att spendera.

Givetvis, det inlägget var ju sannerligen mer av drivande av likheter med hur en viss skribent brukar uttala sig.
Vi skall också komma ihåg att Kina nu stängt sitt fönster och en del spelar väntade garanterat på det och har nu färre alternativ. Jag har sagt det så många gånger nu att jag bara väntar på att bli kallad för alltför tjötig men jag tycker inte vi ska värva en forward nu och inte heller en ytter.

Vi har tre forwards av hög/bra/okej allsvensk klass, en Saebbo på väg upp och även andra yngre som kan göra någon minut här och där. Rieks kan i värsta fall spela där men det vill jag inte i annat fall än om vi har sju forwardsskador, han ska lira kant.
På kanterna har vi nämnda Rieks, MSD, Paka (när han är tillbaka), Ohlsson, Erling Jr (som kan spela överallt), vi kan vid många skador låta Scott och Emil flytta upp och ha Dahlqvist/Öhman på backen. Det finns alternativ.
Jag tycker inte vi ska chansa alls, når vi europa kan vi givetvis ta in någon men dit är det ändå minst fyra matcher. Det känns faktiskt inte orimligt att vi väntar in och ser hur det först går mot Sirius innan vi värvar. Gärna även över kvart och semi med.

Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Robin Söders kontrakt går ut till sommaren men comeback i Blåvitt sker nog inte redan nu. Väl? Vad säger ni, göteborgare?

Robin själv har sagt att han vill till ett annat land och större liga. Sedan ser jag det som en fullständig självklarhet att han inte kommer tillbaka så länge vi har JL på bänken. Vem vill ha en chef som förstörde så otroligt mycket för en och riskerade hela ens karriär och såg till att den inte blev så bra som den kunde blivit?
Citera
2017-03-02, 09:06
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Slutar detta transferfönster med Krpic och Goitom blir jag grymt missnöjd. Thern helt överflödig, Krpic verkar vara en kopia av de två anfallare vi redan har, Goitom är en nödlösning.
Marknaden är tyvärr stendöd och det är en hel del klubbar som söker forwards.

Jag är ok med Goitom om han inte är för dyr och Krpic är nog Neshs värvning, blir kul att se vad Nebbo kan få ut av honom.

Faran är dock att vi binder upp för många anfallare och att ett läge på en storvärvning dyker upp och vi sitter med för många forwards.

Jag oroar mig mest för situationen med Kpozo annars.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2017-03-02, 12:42
Medlem
Istok91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Marknaden är tyvärr stendöd och det är en hel del klubbar som söker forwards.

Jag är ok med Goitom om han inte är för dyr och Krpic är nog Neshs värvning, blir kul att se vad Nebbo kan få ut av honom.

Faran är dock att vi binder upp för många anfallare och att ett läge på en storvärvning dyker upp och vi sitter med för många forwards.

Jag oroar mig mest för situationen med Kpozo annars.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Vad händer med Kpozo egentligen? Man hör ju ingenting.
Citera
2017-03-02, 12:48
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Istok91
Ryktas om att det skurit sig rejält mellan AIK och Kpozo.

Orsaken varför vill jag inte ta upp här då det är ett rykte.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2017-03-02, 12:59
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Istok91

Enligt tränarstaben så saknades han mot GAIS på grund av "konkurrensskäl" och mot Kristianstad på grund av skadeproblem. Min gissning är att han hamnat utanför tack vare att Granada-affären sprack. Det är i och för sig oklart varför affären sprack men det skulle inte förvåna mig om Patrick Kpozo, rätt eller fel, är sur på AIK på grund av det hela. Kan det ha lett till att han vägrade ansluta sig till Dubai-lägret? Kanske. Enligt den här artikeln så var både Kpozo och hans agent fortfarande inställda på en utlandsflytt även efter att utlåningen till Spanien gått åt pipan. Med andra ord så kan det vara så att Kpozo kanske är sur på sin arbetsgivare och är inställd på att lämna Sverige och den kombinationen innebär ofta problem.
Citera
2017-03-02, 13:06
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Enligt tränarstaben så saknades han mot GAIS på grund av "konkurrensskäl" och mot Kristianstad på grund av skadeproblem. Min gissning är att han hamnat utanför tack vare att Granada-affären sprack. Det är i och för sig oklart varför affären sprack men det skulle inte förvåna mig om Patrick Kpozo, rätt eller fel, är sur på AIK på grund av det hela. Kan det ha lett till att han vägrade ansluta sig till Dubai-lägret? Kanske. Enligt den här artikeln så var både Kpozo och hans agent fortfarande inställda på en utlandsflytt även efter att utlåningen till Spanien gått åt pipan. Med andra ord så kan det vara så att Kpozo kanske är sur på sin arbetsgivare och är inställd på att lämna Sverige och den kombinationen innebär ofta problem.

Det jag läste mig till var att Granada värvade en annan vänsterback istället. Sedan är det väl oklart om det var till deras A-lag som han skulle hamna.

Jag tror att det snarare handlar om att det inte finns så mycket att berätta. Han var skadad tidigare enligt Novakovic (dock inget om detta på hemsidan). Tycker Vrodljak ser bättre ut om man ser till de defensiva egenskaperna.

Han får borra ned huvudet och köra helt enkelt.
Citera
2017-03-02, 14:10
Medlem
a.e.gs avatar
En skribent på GF har satt samman en video med vår nya målspruta Krpics alla mål denna säsong.

Han ser helt klart vass ut i boxen även fast inte motståndarnas försvarsspel direkt briljerar understundom.

Han anländer för övrigt ikväll för att skriva på.

https://m.youtube.com/watch?v=MJSSu4-0siU

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2017-03-02, 14:25
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Robin själv har sagt att han vill till ett annat land och större liga. Sedan ser jag det som en fullständig självklarhet att han inte kommer tillbaka så länge vi har JL på bänken. Vem vill ha en chef som förstörde så otroligt mycket för en och riskerade hela ens karriär och såg till att den inte blev så bra som den kunde blivit?
Tänkte inte alls på historian mellan JL och Söder, tack för påminnelsen och ja, då känns det genast helt otänkbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in