Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Jag tror nog Mats påverkas en del av budgetrestriktioner i år, och då rinner nog en del affärer ut i sanden, och hellre det än att vi krutar på och splashar cash som vi inte har råd att spendera.
Givetvis, det inlägget var ju sannerligen mer av drivande av likheter med hur en viss skribent brukar uttala sig.
Vi skall också komma ihåg att Kina nu stängt sitt fönster och en del spelar väntade garanterat på det och har nu färre alternativ. Jag har sagt det så många gånger nu att jag bara väntar på att bli kallad för alltför tjötig men jag tycker inte vi ska värva en forward nu och inte heller en ytter.
Vi har tre forwards av hög/bra/okej allsvensk klass, en Saebbo på väg upp och även andra yngre som kan göra någon minut här och där. Rieks kan i värsta fall spela där men det vill jag inte i annat fall än om vi har sju forwardsskador, han ska lira kant.
På kanterna har vi nämnda Rieks, MSD, Paka (när han är tillbaka), Ohlsson, Erling Jr (som kan spela överallt), vi kan vid många skador låta Scott och Emil flytta upp och ha Dahlqvist/Öhman på backen. Det finns alternativ.
Jag tycker inte vi ska chansa alls, når vi europa kan vi givetvis ta in någon men dit är det ändå minst fyra matcher. Det känns faktiskt inte orimligt att vi väntar in och ser hur det först går mot Sirius innan vi värvar. Gärna även över kvart och semi med.
Citat:
Ursprungligen postat av
Samizdat
Robin Söders kontrakt går ut till sommaren men comeback i Blåvitt sker nog inte redan nu. Väl? Vad säger ni, göteborgare?
Robin själv har sagt att han vill till ett annat land och större liga. Sedan ser jag det som en fullständig självklarhet att han inte kommer tillbaka så länge vi har JL på bänken. Vem vill ha en chef som förstörde så otroligt mycket för en och riskerade hela ens karriär och såg till att den inte blev så bra som den kunde blivit?