Citat:
Förra månaden hade sd samma resultat som under sommaren 2015. I den enda undersökningen som är värd att kommentera (sentio). Och visst tror jag att det kan påverka med en sådan dokumnetär. Men folk i den här tråden är så totalt inne i sin bubbla att det blir sorgligt. En vanlig medelålders kvinna får 95% av sin mediakonsumtion via vinklade nyheter och tvprogram. Hon ändrar inte uppfattning av ett sådant här program då och då. Att sd skulle få ett par procent extra som det jublas om i den här tråden vid varje liknande händelse är mer än naivt. Ca 150 000 personer skulle då byta parti. Jag tror snarare på 1500 personer.
Problemet för eliten är att folk talar md varandra och tas då såna här ämnen upp är det ytterst få som kan hitta en enda sak till försvar till denna våldtäkt på ett helt land. I alla diskussioner vinner SD helt enkelt eftersom de är verkligheten.
Men det är kort inte fan ökar de 1%e per program som man kan önska, några tusen väljare däremot kammar man nog hem.
Och det är just det som krävs att man går ifrån DN och annan hatmedia för att forska lite själv och en googling bort ligger den där, den förbjudna informationen. Och vi alla vet ju hur lockande den mörka sidan är....
Om man i sin kommun omvänder 4st så blir det på landsbasis 1000 pers så egentligen krävs ytterst få personer runtomkring för att pendeln ska slå rejält över.
Sverige är också ett litet (korkat) land så jag tror strömningarna är svåra att fånga.
Svenskarna jobbar ju så de får man inte tag på och de som är hemma på bidrag ja gissa vad de röstar bara där ligger man med en stor bias gentemot de som betalar för kalaset.
SD har redan vunnit de flesta arbetare det vet vi från LO's egna siffror och pensionärer och unga är det som återstår, förstagångsväljarna är svåra att fånga både för OU och SD tippar jag. Dels är de lättpåverkade och dels är de också i den åldern de flesta leker kommunister och moder Theresa. När man sen får ungar och självbevarelsedrift så inser man snabbt att kaosblattar inte är något man vill ha i sitt eller sina barns närhet.
I norr är vi sega men utbredningen av avskumen i alla orter gör jobbet att allt förr eller senare kommer på bordet och där finns bara en tallrik och det är SDs (även om S ska ha cred för gränskontrollerna).
...