Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Jag kan inte ge dig något bra svar på den frågan....

...jag går ju på känsla när det gäller opinionen.
Jag tror att SD-anhängare är mer benägna att delta i webb-baserade undersökningar. Jag tror inte att SD har 26--27% av väljarna.
Jag vet att telefonbaserade undersökningar ger SD för dåligt resultat.
Min känsla...aj aj...är att SD har minst 21% och högst 24%. Därigenom är SD större än M men tyvärr mindre än batongsossarna.
Det behövs mer skjutningar, upplopp, sten mot blåljus, bilbränder, skatter, hucklen...för att SD skall kunna bli största parti.
Fråga: Har SD någonsin haft mindre i val än de haft i Sentio och Yougovs mätningar strax före val?
Du påminner om en Sosse boendes i Piteå som "känner" att Sossarna är bra för arbetarklassen och som dessutom stärker sin egna tes med att båda sina föräldrar och far/morföräldrar "kände" detsamma.
Själv känner jag ingenting, jag konstaterar krasst att SD i nuläget har ca 25-27% av den enkla anledningen att de två träffsäkraste instituten visat på dessa siffror, mest troligt har de ännu mer med tanke på att både YouGov och Sentio haft en viss underskattning gällande SD rent historiskt.
Varför "känner" du inte av verklighetsbaserad statistisk? Är din magkänsla månne påverkad av ledarartiklar av Anders Lindberg och Lena Melin? Eller var det det där som Arnstad skrev, att "fascistiska partier" har ett glastak på 15%?
K-amrat! Led dig icke in i falsk lärdom, ty verkligheten stundom vara hård, men rättvis.