2017-03-01, 18:43
  #54145
Medlem
SD ligger rätt i tiden alltfler genomskådar mörkandet. Skriver någon horblaska om att krigsjournalisten fick lämna Rinkeby med polisbevakning?? Vi får se!

Ett sådant helvete Sverige har blivit men hur som helst, opinionssifforna för SD kommer att stiga och frågan är nu om ens dom sämsta instituten vågar visa siffror runt 16,8%...dom måste väl för FAN vikta upp till 19%.

Jag delar vissas bedömning att SD inte har mindre än 21%. Så bra som 26% vågar jag inte hoppas i bästa fall utan det ligger som andra parti runt 23% och socialförbrytarna leder tyvärr med 26%.

Socialförbrytarna drar till sig röster inom vården och det förekommer valfusk när man assisterar dementa som skall rösta.

Utlänningarna är inget problem, dom vet i väldigt liten utsträckning vad som är S eller SD. Dessutom tror jag att Juggar och Greker fattar hur dom skall rösta rätt liksom dom flesta östeuroper.

Jag är i alla fall rädd lite för klumpröstningen i vissa områden, dom politiker som går in med huckle kammar hem potten där. Fy FAN Sverige är ruttet, inse detta.
2017-03-01, 21:37
  #54146
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
SD ligger rätt i tiden alltfler genomskådar mörkandet. Skriver någon horblaska om att krigsjournalisten fick lämna Rinkeby med polisbevakning?? Vi får se!


Rinkeby, Rosengård, Fittja och SD!

Kvällens Uppdrag granskning av Janne Josefsson om Fittja och kriminella Blattar, bör i betraktande av programmets genomslagskraft ge SD ytterligare några procent...

2017-03-01, 22:08
  #54147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
SD ligger rätt i tiden alltfler genomskådar mörkandet. Skriver någon horblaska om att krigsjournalisten fick lämna Rinkeby med polisbevakning?? Vi får se!

Ett sådant helvete Sverige har blivit men hur som helst, opinionssifforna för SD kommer att stiga och frågan är nu om ens dom sämsta instituten vågar visa siffror runt 16,8%...dom måste väl för FAN vikta upp till 19%.

Jag delar vissas bedömning att SD inte har mindre än 21%. Så bra som 26% vågar jag inte hoppas i bästa fall utan det ligger som andra parti runt 23% och socialförbrytarna leder tyvärr med 26%.

Socialförbrytarna drar till sig röster inom vården och det förekommer valfusk när man assisterar dementa som skall rösta.

Utlänningarna är inget problem, dom vet i väldigt liten utsträckning vad som är S eller SD. Dessutom tror jag att Juggar och Greker fattar hur dom skall rösta rätt liksom dom flesta östeuroper.

Jag är i alla fall rädd lite för klumpröstningen i vissa områden, dom politiker som går in med huckle kammar hem potten där. Fy FAN Sverige är ruttet, inse detta.

Varför tror du Sentio överskattar SD med 4 PE?
2017-03-01, 22:18
  #54148
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur
Rinkeby, Rosengård, Fittja och SD!

Kvällens Uppdrag granskning av Janne Josefsson om Fittja och kriminella Blattar, bör i betraktande av programmets genomslagskraft ge SD ytterligare några procent...

Det har varit samma visa i den här tråden i 5 år nu. Om det skulle vara så att sd stiger några procent av varje uppdrag granskning med den här typen av information hade sd haft 72%. Lägg till alla gånger tråden har sagt samma sak efter upplopp, mord och våldtäkter och sd borde ligga på mellan 99-99,5 % av rösterna.
2017-03-01, 22:40
  #54149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Verkligheten är SD´s valarbetare och givetvis SD´s framträdande och mediebruset runt SD.
SD´s stöd finns dolt i siffrorna, det kommer synas som tidigare när SD helt utan synbar anledning klättrar uppåt i stöd. Precis som SD kan rasa eller ligga still i 1, 5 år utan någon egentlig förklaring.

Andelen tänkbara SD väljare har hela tiden ökat samtidigt som problemen med invandringen växer för varje år.
"Misslyckas" SD i nästa års val så hamnar SD på 20-21 %, dvs en tillväxt med ett helt vänsterparti på 4 år. Gör SD ett bra val når man 24-25 % 2018, dvs nästan en fördubbling av stödet jmf 2014.
Personligen tror jag SD "lyckas" och når 27-30 %, framförallt pga att SD är det enda partiet med någon trovärdighet i invandringsfrågan.

Inte att förglömma; den förrädiska, förljugna propagandan börjar haverera och sedermera granskas.
Vilket kommer gynna sd, vore konstigt annars.

Måste dock kännas märkligt för många blåögda svenskar som idag vaknar upp till en ny tillvaro där de måste börja ifrågasätta vad deras mamma (svt) och pappa (staten) proklamerar. Bör kännas väldigt förvirrat och antar att man känner en besvikelse/känner sig blåst.
2017-03-01, 22:45
  #54150
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

Det behövs mer skjutningar, upplopp, sten mot blåljus, bilbränder, skatter, hucklen...för att SD skall kunna bli största parti.


Vi kan lugnt räkna med att SD redan är största partiet!

Men forsatta ytterligare favoritaktiviteter ger naturligtvis betryggande ledning...

2017-03-01, 22:54
  #54151
Medlem
Returpappers avatar
Med allt som sagts om rådata och 65% påslag och folk som inte vill vara med i undersökningar särskilt inte om de sympatiserar med Sd, så tror jag att Sd ligger på 29% just nu.

Nyomvända Sd;are kan antas vara ännu försiktigare än de mera hårdhudade som varit med ett tag.
Kanske 60% av de som instituten inte får tag på är Sd sympatisörer.

Vad det blir i valet borde man inte spekulera alltför mycket kring. Många dramatiska händelser kommer att inträffa. Sd kan i sämsta fall gå en aning bakåt från nu 20-25% om Jimmie gör något mycket fult. Men även väldigt mycket framåt 35-40%. En muslimsk intifada i förorterna räcker egentligen som politisk revolutionsstartare. Då kommer en Swexit från nuvarande invandringspolitik. Ingen vill ha en enda fuling till.
2017-03-01, 23:01
  #54152
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Det har varit samma visa i den här tråden i 5 år nu. Om det skulle vara så att sd stiger några procent av varje uppdrag granskning med den här typen av information hade sd haft 72%. Lägg till alla gånger tråden har sagt samma sak efter upplopp, mord och våldtäkter och sd borde ligga på mellan 99-99,5 % av rösterna.

Precis. Har försökt att förklara detta ett antal ggr nu. Svensken är så avtrubbad (eller för den delen avskärmad) så mindre upplopp, våldtäkter, handgranater osv gör 0 och absolut noll för SD i opinionen. Så ni som tjatar om det, sluta ffs.
Crispy förklarade det fint nyss i tråden. Det är medias reaktion på en händelse som skapar tryck i opinionen, inte händelsen i sig. Som även Oyto skriver, det är polariseringen som skapar trycket.
2017-03-01, 23:10
  #54153
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag kan inte ge dig något bra svar på den frågan.... ...jag går ju på känsla när det gäller opinionen. Jag tror att SD-anhängare är mer benägna att delta i webb-baserade undersökningar. Jag tror inte att SD har 26--27% av väljarna.

Jag vet att telefonbaserade undersökningar ger SD för dåligt resultat.

Min känsla...aj aj...är att SD har minst 21% och högst 24%. Därigenom är SD större än M men tyvärr mindre än batongsossarna.

Det behövs mer skjutningar, upplopp, sten mot blåljus, bilbränder, skatter, hucklen...för att SD skall kunna bli största parti.

Således tror du att SD-sympatisörer som kommit till sedan valet 2014 (Sentio underskattade SD där) är mer benägna att anmäla sig till dessa undersökningar än dom som varit partiet trogen i många år?
2017-03-01, 23:13
  #54154
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Precis. Har försökt att förklara detta ett antal ggr nu. Svensken är så avtrubbad (eller för den delen avskärmad) så mindre upplopp, våldtäkter, handgranater osv gör 0 och absolut noll för SD i opinionen. Så ni som tjatar om det, sluta ffs.
Crispy förklarade det fint nyss i tråden. Det är medias reaktion på en händelse som skapar tryck i opinionen, inte händelsen i sig. Som även Oyto skriver, det är polariseringen som skapar trycket.

Det är inte bara MSM:s beteende som driver SD framåt. Det politiska och myndighetsmässiga etablissemangets är ännu viktigare. Springares första litania hade ingen effekt. Den andra, där han retoriskt klädde av åklagare Helleday och visade att hon var direkt ohederlig har nog lite större effekt, för dem som surfar in på Nerikes Allehanda.

Men att Springare inom en vecka anmäls av sin arbetsgivare för hets mot folkgrupp och nu för dataintrång, när han bara har tagit fram sådana fakta som ständigt saknas i dessa debatter, ja det ger SD vind i seglen (även om det inte finns några kopplingar mellan mannen och partiet).
2017-03-01, 23:17
  #54155
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Med allt som sagts om rådata och 65% påslag och folk som inte vill vara med i undersökningar särskilt inte om de sympatiserar med Sd, så tror jag att Sd ligger på 29% just nu.

Nyomvända Sd;are kan antas vara ännu försiktigare än de mera hårdhudade som varit med ett tag.
Kanske 60% av de som instituten inte får tag på är Sd sympatisörer.

Vad det blir i valet borde man inte spekulera alltför mycket kring. Många dramatiska händelser kommer att inträffa. Sd kan i sämsta fall gå en aning bakåt från nu 20-25% om Jimmie gör något mycket fult. Men även väldigt mycket framåt 35-40%. En muslimsk intifada i förorterna räcker egentligen som politisk revolutionsstartare. Då kommer en Swexit från nuvarande invandringspolitik. Ingen vill ha en enda fuling till.
Det är gott om gissningar i tråden nu.
Då ska jag gissa lite också.
Tror inte alls på några Sifo-siffror på 16%. Tror heller inte på några 35-40% i nästa val, tyvärr.
Finns ingen som helst anledning att misstro Sentio.
Sentio är historiskt mycket skickliga på att mäta just SD. Tills vi är överbevisade att så inte är fallet så tror jag på dom.
Mao så ligger SD på ca 26-27% idag.
2017-03-01, 23:22
  #54156
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Det har varit samma visa i den här tråden i 5 år nu. Om det skulle vara så att sd stiger några procent av varje uppdrag granskning med den här typen av information hade sd haft 72%. Lägg till alla gånger tråden har sagt samma sak efter upplopp, mord och våldtäkter och sd borde ligga på mellan 99-99,5 % av rösterna.
Nu stiger iofs SD sakta men säkert konternueligt i opinionen, undantaget hösten 2015.
Däremot redovisas inte SD's ökning eller nuvarande platå i msm, där gör man sitt bästa för att låtsas som att katten är kvar i säcken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in