2017-03-01, 22:01
Medlem
NativeTongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Algowns
Någon som har testat SIF Iborra eller SIF N'Zonzi? Funderar på att byta ut MotM Casemiro så skulle vara tacksam för lite reviews av dessa herrar!

Spelar med båda dessa lirare och de tillhör mina absoluta favoriter. SIF N'Zonzi måste vara en av dom absolut bästa defensiva mittfältarna i spelet då han är stark, en grym passningsspelare och faktiskt hyfsat rörlig. Han kan också avsluta om han får läget, men han är inget ess i det området. Skotten är dock så pass hårda att de trillar in ibland ändå.

SIF Iborra är en helt underbar spelare om man använder honom på rätt sätt. Jag anser att han är den ultimata centrala mittfältaren om man spelar honom just centralt i exempelvis 4-3-3. Han är allra bäst när han får anfalla släpande för att stänka iväg långskott. Jag har även provat honom som CAM, men då gick han för mycket i djupled, vilket naturligtvis inte är hans styrka. Han skjuter galna raketer till skott, vinner alla närkamper och passar som en gud. Om man bara kommer ihåg att han inte är någon Marchisio så är han grym. D.v.s. jaga inte spelare i löpdueller eller transportera boll i längre sträckor.

Kort sagt, köp spelarna, om än så bara för att testa dom! Gärna i kombo med IF Ben Yedder!
Citera
2017-03-01, 22:06
Medlem
EnLitenFryss avatar
Fundering kring formationen 3-4-3. Har mött den några gånger och funderar hur ni som använder den tänker. LM+LW och vice versa, blir det inte kaka på kaka med både t.ex. Mane och Willian på samma kant?

Utöver det - exponerar man inte sina egna kanter något enormt bakåt med denna formation? En mittback behöver gå ut och plocka upp när yttern får bollen, vilket öppnar ytor överallt defensivt.

När jag spelat mot denna formation med 4-3-3 har mina yttrar oceaner av yta att gå på. Vilket jag iofs inte klagar på... men jag funderar på styrkan i formationen.

------

En till taktikfundering - hur ska man bäst använda park the bus för att stänga till? När jag använder strategin upplever jag att mina spelare inte tar ett enda steg framåt i banan, vilket betyder att jag inte kan hitta en enda säker passning inom laget (motståndaren har ju som regel pressat upp sitt lag). Ofta hamnar jag i knät på målvakt eller backlinje och förlorar bollen i sårbara positioner. Funkar inte alls för mig.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2017-03-01 kl. 22:09.
Citera
2017-03-01, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Fundering kring formationen 3-4-3. Har mött den några gånger och funderar hur ni som använder den tänker. LM+LW och vice versa, blir det inte kaka på kaka med både t.ex. Mane och Willian på samma kant?

Utöver det - exponerar man inte sina egna kanter något enormt bakåt med denna formation? En mittback behöver gå ut och plocka upp när yttern får bollen, vilket öppnar ytor överallt defensivt.

När jag spelat mot denna formation med 4-3-3 har mina yttrar oceaner av yta att gå på. Vilket jag iofs inte klagar på... men jag funderar på styrkan i formationen.

------

En till taktikfundering - hur ska man bäst använda park the bus för att stänga till? När jag använder strategin upplever jag att mina spelare inte tar ett enda steg framåt i banan, vilket betyder att jag inte kan hitta en enda säker passning inom laget (motståndaren har ju som regel pressat upp sitt lag). Ofta hamnar jag i knät på målvakt eller backlinje och förlorar bollen i sårbara positioner. Funkar inte alls för mig.

Körde 3421 ett tag när jag kände mig riktigt bekväm defensivt..sjukt mycket alternativ offensivt med överlapp osv.. RM och LM MÅSTE vara spelare med fysik och defensiva attribut.. hade två lag där bla Joao Mario och Moussa Sissoko spelade ... funkade utmärkt då de båda har fysik och är rätt vettiga defensivt..kan ju dessutom ha ytterbackar som LM/RM med 7 kemi..då får du spelare som har defensiva attribut..
Men som sagt i denna formation är de två yttrarna otroligt viktiga.. jag körde stay back while attacking på dom.. Kvicka mittbackar krävs också..
Citera
2017-03-01, 22:29
Medlem
Koromans avatar
Vilken formation tycker ni funkar bäst på årets fifa? Möter allra oftast 4-3-2-1, är det den som gäller iår? Lirar själv oftast med 4-3-3 (4) och 4-1-2-1-2. Men tar gärna mot tips på andra sköna formationer
Citera
2017-03-01, 22:32
Medlem
Koromans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drakslaktarn1338
Lag 2 ser helt okej ut, men högerkanten känns sämre än vänsterkanten. Jag hade bytt ut Bellerin, Ramsey, Barkley och Shaquiri mot; Clyne, Fellaini, Rooney och 82-rateade Mané

Det kan jag hålla med dig om, tror jag gör så att jag byter ut den högerkanten mot Aurier, Matuidi, Di Maria. Sen byter jag in Ben Arfa som CAM vid matchstart! Tack för tipset!
Citera
2017-03-01, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koroman
Vilken formation tycker ni funkar bäst på årets fifa? Möter allra oftast 4-3-2-1, är det den som gäller iår? Lirar själv oftast med 4-3-3 (4) och 4-1-2-1-2. Men tar gärna mot tips på andra sköna formationer

många Pro´s kör 4312 eller 41212(2) då den ska vara stark mot de flesta formationer..
körde själv 4321 men tyckte den var sådär.. 433(4) funkade bättre för mig då jag spelar centralt..bytte för 1v sen till 4312 som övergick till 41212(2) för att säkra defensiven med en CDM..helt klart bästa formationen för mig iår.. tråkigt dock då man har många roliga kort som är wingers
Citera
2017-03-01, 22:39
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
4312 eller 41212(2) eller 4321 som du nämnde. Hatar personligen att ha wingers. 5backslinje har inte funkat bra för mig heller.

Sålde ju mina lag för tänkte lägga ner fifa typ i januari. Sålde för sjuka underpriser för det var under kraschen. Nu har jag dock gjort sjukt bra affärer. Gick 40k plus på Dybala. 14k på IF Gomez osv. Samt har typ 50 IF i klubben som jag går runt 5k plus per spelare på om jag skulle sälja nu. Tog mig till div1. Nu precis också
Citera
2017-03-01, 22:45
Medlem
Koromans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
många Pro´s kör 4312 eller 41212(2) då den ska vara stark mot de flesta formationer..
körde själv 4321 men tyckte den var sådär.. 433(4) funkade bättre för mig då jag spelar centralt..bytte för 1v sen till 4312 som övergick till 41212(2) för att säkra defensiven med en CDM..helt klart bästa formationen för mig iår.. tråkigt dock då man har många roliga kort som är wingers

Okej det låter bra, ska testa den formationen! Saknar du inte wingers? Eller funkar det bra utan? Kanske väger tyngre att ha ett riktigt stabilt mittfält och 2 strikers framför en grym CAM?

Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
4312 eller 41212(2) eller 4321 som du nämnde. Hatar personligen att ha wingers. 5backslinje har inte funkat bra för mig heller.

Sålde ju mina lag för tänkte lägga ner fifa typ i januari. Sålde för sjuka underpriser för det var under kraschen. Nu har jag dock gjort sjukt bra affärer. Gick 40k plus på Dybala. 14k på IF Gomez osv. Samt har typ 50 IF i klubben som jag går runt 5k plus per spelare på om jag skulle sälja nu. Tog mig till div1. Nu precis också

Haha okej! Varför hatar du wingers? Känns som jag kommer sakna dom i en 4-1-2-1-2 (2), men ska ge den en chans iallafall!
Citera
2017-03-01, 22:51
Medlem
Jalkapallos avatar
Citat:

Jag har spelat med 4-1-2-1-2(2) i princip hela tiden, lite 4-3-1-2 också. Bytte till 4-4-1-1 precis och spelar med det laget(länkat lite tidigare). Klarade av div 2 obesegrat 6-3-0 och har aldrig skapat så många chanser som jag gör nu. Kontrollerar matcherna, vilket tempo etc. Prova!
Citera
2017-03-01, 22:53
Medlem
Citat:
Okej det låter bra, ska testa den formationen! Saknar du inte wingers? Eller funkar det bra utan? Kanske väger tyngre att ha ett riktigt stabilt mittfält och 2 strikers framför en grym CAM?

Haha okej! Varför hatar du wingers? Känns som jag kommer sakna dom i en 4-1-2-1-2 (2), men ska ge den en chans iallafall!

mja ibland men mitt spel består mycket av kortpassningar.. tycker wingers faller ifrån spelet rätt mycket.. visst blir det trångt ibland men det är så jag spelar
Citera
2017-03-01, 23:00
Medlem
Citat:

Gå in på taktik och ge dina forwards instruktioner om att "vandra ut i banan" och sedan "löp bakom backlinjen", det funkar skitbra. Du bör i alla fall ha det på den forward som är inverterad. Sen på CAM kör du "stanna offensivt"

Tycker alla tre där framme är jävligt rörliga plus att två mittfältare fyller på bra om din CDM har "stanna defensivt"
Citera
2017-03-01, 23:17
Medlem
eshkoshkas avatar
Någon annan som sitter med båda konsolerna och har/haft beslutsångest om vilken du ska lira FUT på? Det är en rätt dryg och jävligt menlös grej att lida av. Hur bestämde du dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in