Citat:
Ursprungligen postat av
Stefan4
Med tanke på att det var Ebbas stafettplats på VM som diskuterades får man anta att reportern menade meriter från seniortävlingar. När det kommer till kritan är väl inte framgångar på JVM någon bra måttstock på hur en åkare står sig mot världens bästa seniorer?
Det är sällan som aktiva under 22 år hävdar sig i VC, eller på seniormästerskap - Kläbo är väl undantaget som bekräftar regeln
(EDIT: Johaug var en annan som slog igenom tidigt och Kalla förstås) - så är man 20-21 tycker jag nog att man fortfarande räknas som "talang".

Man ser väl lite olika på saker och ting, jag ser det som att JVM är de största tävlingar de gjort, det är mästerskap precis som VM..
Det krävs en hel del för att leverera där och bli juniorvärldsmästare, både skidåkarmässigt men även mentalt, att verkligen kunna prestera när det gäller..
Jag kollar väldigt mycket på de som är "vinnare", för mig är det en jädra skillnad att gå hela vägen än att inte göra det..
Sedan undrar man ju när Ebba & Maehlum Johansen skulle få alla sina seniormeriter, när de mest tävlat mot juniorer, framför allt Maehlum Johansen..
För mig räcker det långt att Ebba & Maehlum Johansen som "underåriga" satte båda systrarna på plats i distansloppen under JVM i Rumänien (varsitt guld), sedan befäste de sina positioner med ännu ett JVM-guld vardera, även i år..
Hade även koll på Lottas U23-VM guld från i år på skiathlonen, vilket jag rankar som hennes största merit, men ser ändå de två ovan nämnda som större talanger..