2017-03-01, 16:48
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
"Agera"?
Det var exakt samma "talking points". Jag har hyllat hans gårdagens "agerande".

Va?
1 Jag sa inte att han var "unpresidential", jag bokstavligen sa att han ungefär var som under RNC.
2 Även om jag tyckte så vad har "presedentiality" att göra med fascism?

Jag ger upp
Även bernard_law.

Ser väldigt konstigt ut när du delar upp en mening i två olika citat.
Agera och och talar är ett begrepp och inte två i betydelse, och när du delar det på det sättet så får det en annan betydelse.
Vilket svaret reflekterar tydligt.
Enda frågan som jag har på den är om det var medvetet?
2017-03-01, 16:49
Medlem
Citat:
"$1 trillion infrastructure investment", men GOP låtsas vara glada

Trollar Demokraterna: hjälp att få bort "disaster" Obamacare..
Som jag förstått det handlar det inte om $1 trillion federala slantar utan om att ca $150 billions i skattekrediter/rabatter som påstås generera trillionen i privata infrastrukturinvesteringar. Som blir avgiftsbelagda privatägda vägar och broar. Om det sen blir div. offentliga garantier på avgifterna kan man fråga sig. Skatterabatten sägs sänka lånekostnaden till samma nivå som stater har.
Det är bara ställen med relativt mycket trafik som det kan bli en vinstaffär för privata företag.
2017-03-01, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Dock tyckte jag det var jobbigt att de skulle applådera och ställa sig upp efter varje mening. Brukar det vara så? Ställde sig demokraterna lika mycket vid Obamas första joint session? Någon som vet?
Ja det brukar vara så, i varje fall vid varje president tal till nationen som jag sett; George W. Bush och Obama
Senast redigerad av alipo 2017-03-01 kl. 16:55.
2017-03-01, 16:50
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Det är ingen som kommer att glömma det här:

Trump honors Ryan Owens, Navy SEAL who died in Yemen raid

https://www.youtube.com/watch?v=z_3FR6FrTEk

Trump växer onekligen mer och mer i opinionens ögon. Ingen annan president har så öppet hedrat militära förluster i form av soldater. Det vanliga är att politiker enbart bryr sig om ekonomiska förluster och sedan skiter i hjältarna där ute på fältet.

Medan USA blomstrar under en kompetent ledning, så kan man inte säga detsamma om vårat elände. Våra politiker har mycket att lära av den amerikanska politikereliten.
2017-03-01, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efterdradd
Som jag förstått det handlar det inte om $1 trillion federala slantar utan om att ca $150 billions i skattekrediter/rabatter som påstås generera trillionen i privata infrastrukturinvesteringar. Som blir avgiftsbelagda privatägda vägar och broar. Om det sen blir div. offentliga garantier på avgifterna kan man fråga sig. Skatterabatten sägs sänka lånekostnaden till samma nivå som stater har.
Det är bara ställen med relativt mycket trafik som det kan bli en vinstaffär för privata företag.

Exakt så republikanerna borde vara glada medan demokraterna borde vara ledsna.

$1 trillion hade nog sparkat igång ekonom riktigt hårt och gett många jobb.

Sjukt hur mycket pengar det är när man tänker efter.
2017-03-01, 16:57
Medlem
Citat:
Eftersom jag pratade om talet så kan man rimligtvis anta att du menar att det finns "ratings" som visar att hans väljarstöd minskat efter talet. Nej, det finns inga sådana mätningar.

Men eftersom jag vet att du är en dum lättkränkt arab förstår jag att du syftar på hans senaste ratings generellt. Men även här är svaret ett nej. Hans väljarstöd ökat kraftigt sedan valet och är stabil sedan han tillträdde. Förutsatt att du inte cherry-pickar.

Be my guest! http://elections.huffingtonpost.com/pollster
Se till att jämföra All Adults skild från RV/LV

Arab? Jag är mer Svensk än vad Trump är Amerikan(han är andra generationens invandrare, jag är minst 3:e generationens Svensk) och har inget arabiskt påbrå alls.
Inte för att det är relevant.

Jag kan ju hänvisa till Rasmussen då eftersom det är pro-Trump folkets golden standard.
Total Approval 50%. Ner från 56% vid tillträdandet.
Strongly Approve 34%. Ner från 38% vid tillträdandet.
Strongly Disapprove 40%. Upp från 36% vid tillträdandet.

Källa
2017-03-01, 17:08
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ja, korrekt. Jag redan skrev
Citat:
Och han säger inte att kongressen ska betala 1 biljon utan "hjälpa" genom till exempel subsidiering etc.
Jag tycker dock att det låter bättre när man pratar om 1 biljon. Väljarna gillar sådant.
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Jag kan ju hänvisa till Rasmussen då eftersom det är pro-Trump folkets golden standard.
Kämpa, arab Aramir!
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Total Approval 50%. Ner från 56% vid tillträdandet.
Strongly Approve 34%. Ner från 38% vid tillträdandet.
Strongly Disapprove 40%. Upp från 36% vid tillträdandet.

Källa
Jaha. Jag bad dig att inte cherry-picka..
Var det för svårt?
Att du inte förstår att polls fluktuerar..
Citat:
Men eftersom jag vet att du är en dum lättkränkt arab förstår jag att du syftar på hans senaste ratings generellt. Men även här är svaret ett nej. Hans väljarstöd ökat kraftigt sedan valet och är stabil sedan han tillträdde. Förutsatt att du inte cherry-pickar.

Be my guest! http://elections.huffingtonpost.com/pollster
Försök en gång till.
Se till att jämföra All Adults skild från RV/LV
Hans väljarstöd ökat kraftigt sedan valet och är stabil sedan han tillträdde. Period
Senast redigerad av FlashyBear 2017-03-01 kl. 17:11.
2017-03-01, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Exakt så republikanerna borde vara glada medan demokraterna borde vara ledsna.

$1 trillion hade nog sparkat igång ekonom riktigt hårt och gett många jobb.

Sjukt hur mycket pengar det är när man tänker efter.
Det är många som är tveksamma till att det skulle dra igång privata investeringar i den omfattningen. Räntorna är redan sen länge rekordlåga.
Inte minst är behoven mycket stora i rural america där det inte finns lönsamhet i den här typen av privat finansiering.
Det handlar om en trillion över ett antal år, tror det var uppemot en 10 år man hade räknat på. I så fall 100 miljarder per år i en 19 trillioners ekonomi.
2017-03-01, 17:15
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Saker skriver intressant om utvecklingen i Donbas och Washington.
Stor risk för inbördeskrig i USA

Jag citerar ett senare stycke nedan:

Citat:
Donald Trump has probably lost most of his power in Washington DC, but that does not entail that this is the case in the rest of the USA. The Neocons can feel like the big guy on the block inside the Beltway, but beyond that they are mostly in “enemy territory” controlled by the “deplorables”, something to keep in mind before triggering a major crisis.
This week I got the feeling that Trump was reaching out and directly seeking for the support to the American people. I think he get it if needed. If this is so, then the focus of his Presidency will be less on foreign affairs, were the USA will be mostly paralyzed, than on internal US politics were he still might make a difference. On Russia the Neocons have basically beat Trump – he won’t have the means to engage in any big negotiating with Vladimir Putin. But, at least, neither will he constantly be trying to make things worse. The more the US elites fight each other, the less venom they will have left for the rest of mankind. Thank God for small favors…
I can only hope that Trump will continue to appeal directly the people and try to bypass the immense machine which is currently trying to isolate him. Of course, I would much prefer that Trump take some strong and meaningful action against the deep state, but I am not holding my breath.
Tonight I spoke with a friend who knows a great deal more about Trump than I do and he told me that I have been too quick in judging Trump and that while the Flynn episode was definitely a setback, the struggle is far from over and that we are in for a very long war. I hope that my friend is right, but I will only breathe a sigh of relief if and when I see Trump hitting back and hitting hard. Only time will tell.
The Saker
http://thesaker.is/interesting-week-for-vladimir-putin-and-donald-trump/
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Jag såg talet live i natt. Hans åsikter stämmer i det mesta med mina, så jag gillade det. Det var skönt att se att partiet nu slutit upp bakom sin president. Både Rubio och Crus verkade nöjda. Hoppas att även McCain ansluter.

Dock tyckte jag det var jobbigt att de skulle applådera och ställa sig upp efter varje mening. Brukar det vara så? Ställde sig demokraterna lika mycket vid Obamas första joint session? Någon som vet?

Jag blev även överraskad över att t o m CNN var så positiva till talet. De brukar annars vara duktiga på att lyfta fram enbart det negativa.

Har du någon uppfattning om hur saker och ting ska genomföras och var kostnaderna ska tas ifrån då?
Medlem
Samma gamla fluff från the Donald State of the Union, egentligen inget konkret om hur saker och ting ska åstadkommas.

Men som de makedonska fake news experterna sa, Sandersupportrarna var nästan omöjliga att få nappa på klickbetena, Trumpsupportrarna som att stjäla godis från små barn.
2017-03-01, 17:19
Medlem
Citat:
Samma gamla fluff från the Donald State of the Union, egentligen inget konkret om hur saker och ting ska åstadkommas.

Men som de makedonska fake news experterna sa, Sandersupportrarna var nästan omöjliga att få nappa på klickbetena, Trumpsupportrarna som att stjäla godis från små barn.

Eller hur. Man hade gärna sett någon mer information kring något. Det fanns ju inget nytt i detta han sa. Det enda som var skillnaderna mot allt han sagt tidigare var att han inte pratade om Hillary eller kastade skit på några människor eller bad de som stod upp att sätta sig ner och vara tysta.

Skattereformen, finns den ens klart? Är det något klart att sjösättas alls?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in