2017-03-01, 14:13
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Njaa fråga fadern vad han tycker om Trump.

Frugan fick säkert några miljoner för att gråta så mycket.

För mig gjorde det här talet inte ett piss samma skit vi hört från Trump länge nu.

Innan vi ser arbetare bygga på en mur och Kina svettas i ett förhandlingsrum så är det inget annat än en show av en clown.

Ja pappa Owens är tydligen på krigsstigen efter att ha blivit nekad möte med Trump då sonens kropp återvände till amerikansk mark.. Nu kräver han utredning av hela operationen som vållade sonens död..
2017-03-01, 14:15
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
För mig gjorde det här talet inte ett piss samma skit vi hört från Trump länge nu.

Innan vi ser arbetare bygga på en mur och Kina svettas i ett förhandlingsrum så är det inget annat än en show av en clown.
Men vad förväntade du? Att han skulle skriva under EO eller hota GOP live?

Talet gjorde dock att
1 det blir svårare för GOP att motarbeta Trump
2 väljarna gillar ännu mer Trump vilket igen hjälper med punkt 1
3 han får nog en positiv "news cycle" under åtminstone ett par veckor som är nödvändigt under budgetförhandlarna (igen punkt 1)

Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Han var sammanhängande och svävade inte ut, det va det som stod ut tycker jag. Han var lugn och saklig och hade en mycket enande ton, en utsträckt hand för amerikas bästa, typ. Jag gillade det, det här var den bra Trump vi såg. Så gubben kan när han vill, inget snack om saken. Karln är makalöst konsekvent med sina huvudpunkter, det har han varit ända sedan tidigt 80-tal. Han är helt klart den president som jag gillar mest av alla jag har sett under min livstid.

Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Ja pappa Owens är tydligen på krigsstigen efter att ha blivit nekad möte med Trump då sonens kropp återvände till amerikansk mark.. Nu kräver han utredning av hela operationen som vållade sonens död..
Det var Trump som blivit nekad av pappan.

Owens anka gav en stark bild
Senast redigerad av FlashyBear 2017-03-01 kl. 14:19.
2017-03-01, 15:09
Medlem
slobodanioussss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Är pappa Owens på krigsstigen för att Trump inte ville träffa honom, är det det du säger??? Wrong.
Utredning borde ske automatiskt i någon form eftersom han dog.
För mycket applåder, för mycket standing ovations, Pelosi alldeles för inkompetent.
https://www.youtube.com/watch?v=7OcldMG932o
Om alla kalkyler stämmer, borde folket vara mer enade nu. Känns lite granna gay faktiskt, kanske betyder något.
Senast redigerad av slobodaniousss 2017-03-01 kl. 15:22.
2017-03-01, 15:19
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slobodaniousss
Är pappa Owens på krigsstigen för att Trump inte ville träffa honom, är det det du säger??? Wrong.
Utredning borde ske automatiskt i någon form eftersom han dog.
För mycket applåder, för mycket standing ovations, Pelosi alldeles för inkompetent.
https://www.youtube.com/watch?v=7OcldMG932o

Nej jag hade läst slarvigt. Det var pappa Owens som inte ville träffa Trump då de inte blev beviljade en privat ceremoni tydligen. Sedan tycker han förmodligen att hela operationen var förhastad då Trump beviljade den bara efter att ha suttit på posten i två veckor.
2017-03-01, 15:37
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Njaa fråga fadern vad han tycker om Trump.

Frugan fick säkert några miljoner för att gråta så mycket.

Trump talade inte för dig, Trump talade inte för det svenska folket, Trump talade inte för Europa.
Trump talade för folket i USA, det är det som har betydelse. Det amerikanska folket gillade uppenbarligen vad han talade om. Vad du tycker och tänker betyder inte ett skit.

Och det belyste han mycket väl med att säga att han inte är president för världen, utan en president för USA.
2017-03-01, 15:45
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Suck.

Jag tycker att man ska jämföra teleprompter tal med andra teleprompter tal.

Då jämfört med RNC-talet:
1) samma "talking points"
2) nästan samma tonläge
3) nästa lika "provokativ/polariserande innehåll" speciellt när det gäller invandring.
4) utan Hillary, men det är rimligt.
5) markering mot senaste rasistiska/anti-semitiska händelser, med det är också rimiligt

Så jag skulle säga att talet var typ 90% lik RNC talet. Även när det det gäller "presidentiality".

Förstår du nu?
Nä, får se om bernad_law gör detta.

Finner det extremt lustigt att du försvarar talet med näbbar och klor, istället för hålla med bernad_law och säger samma.
Påminner mig om farsan och svärfar, de har samma idéer i stort men hela tiden hittar detaljen som de inte håller med om.
Och gör det till att de inte har en enda sak som de håller med om.

Samtidigt så borde det vara nått bra att presidenten agerar och talar som en president.
Men det är väl fascisten i Trump du vill ha och endast accepterar, svårt och hitta andra hållbara förklaringar till dessa semantiska övningar du kör där.

Men kommenterar inte dig mer på denna, det får bernad-law göra istället, då jag inte kan prata för denna användare.
2017-03-01, 15:59
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Samtidigt så borde det vara nått bra att presidenten agerar
"Agera"?
Det var exakt samma "talking points". Jag har hyllat hans gårdagens "agerande".
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
och talar som en president.
Men det är väl fascisten i Trump du vill ha och endast accepterar, svårt och hitta andra hållbara förklaringar till dessa semantiska övningar du kör där.
Va?
1 Jag sa inte att han var "unpresidential", jag bokstavligen sa att han ungefär var som under RNC.
2 Även om jag tyckte så vad har "presedentiality" att göra med fascism?

Jag ger upp
2017-03-01, 16:19
Medlem
Från NBC poll:

"Q16b Do you agree or disagree with the following statement? "The news media and other elites are exaggerating the problems with the Trump Administration because they are uncomfortable and threatened with the kind of change that Trump represents."

Agree______53
Disagree____45
Not sure_____2"

https://www.scribd.com/document/340335355/17057-NBCWSJ-February-Poll
2017-03-01, 16:21
Medlem
arbetets avatar
Dow Jones Index sprängde just 21.000-vallen.

http://quotes.wsj.com/index/DJIA?mod=Home_MDW_Chart

10:20 AM EST 03/01/17

21061.53
249.29 1.20% ▲
2017-03-01, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
57% very positive
21% somewhat positive
21% negative

Totalt:
78% positive vs 21% negative

69% right direction with policies (58% innan talet)
29% wrong direction

Did Trump speech make you feel:
69% more optimistic
29% less optimistic

Det borde dock noteras att det var en icke-representativ mätning. Det är nog mycket fler R än D som kollade på talet.

Och kollar man på ratings så minskar Trumps väljarstöd.
2017-03-01, 16:31
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Och kollar man på ratings så minskar Trumps väljarstöd.
Eftersom jag pratade om talet så kan man rimligtvis anta att du menar att det finns "ratings" som visar att hans väljarstöd minskat efter talet. Nej, det finns inga sådana mätningar.

Men eftersom jag vet att du är en dum lättkränkt arab förstår jag att du syftar på hans senaste ratings generellt. Men även här är svaret ett nej. Hans väljarstöd ökat kraftigt sedan valet och är stabil sedan han tillträdde. Förutsatt att du inte cherry-pickar.

Be my guest! http://elections.huffingtonpost.com/pollster
Se till att jämföra All Adults skild från RV/LV
2017-03-01, 16:43
Medlem
Flor-Idas avatar
Jag såg talet live i natt. Hans åsikter stämmer i det mesta med mina, så jag gillade det. Det var skönt att se att partiet nu slutit upp bakom sin president. Både Rubio och Crus verkade nöjda. Hoppas att även McCain ansluter.

Dock tyckte jag det var jobbigt att de skulle applådera och ställa sig upp efter varje mening. Brukar det vara så? Ställde sig demokraterna lika mycket vid Obamas första joint session? Någon som vet?

Jag blev även överraskad över att t o m CNN var så positiva till talet. De brukar annars vara duktiga på att lyfta fram enbart det negativa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in