Citat:
Ursprungligen postat av
Samizdat
Lust att göra en liknande sammanställning för övriga mittenlag?
Jag ser att det kan bli jobbigt för er om Rieks lämnar i sommar. Ankersen är ju redan borta. Ohlsson & PaKa lär inte ersätta poängmässigt (väl?).
Sören är viktig ja. Jag hoppas ju mycket på Paka, men jag var tveksam till hans fysik redan inför säsongen 2016, sett till den speltid han fick 2016, vilket var rätt begränsat, så gjorde han det bra, det blev 2 mål i AS. Återstår att se hur det går för honom, talang har han.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ernst.Hugo
Jag, som utomstående, hade tyckt att det var lite oroväckande att högerbacken var i topp i poängligan. Dock ska jag kanske inte säga för mycket, jag kan inte hitta någon intern poängliga gällande MFF från fjolåret. Vill minnas att jag såg bänknötaren Yotun rätt högt upp.
Någon som har en bra länk var man kan hitta olika lags poängligor?
Salo är väldigt viktig för Blåvitt, det har han varit under en längre period nu, han är, sett till utgångspositionen, väldigt produktiv, 2016 var inte ett undantag, har ett väldigt fint poängsnitt, 2016 gav i jämförelse med 2015 ett produktionstapp för Salo, jag är snarare orolig att vi inte lyckats ersätta Haitam, för även han levererade mycket poäng, Jamie har inte visat samma kvalitéer.
Tobbe gjorde 10 (spel)mål på 15 AS starter, målsnittet var nog bland de bättre i AS 2016, och han har visat fina tendenser under försäsongen, men han blir ju inte yngre. Dessutom vet jag inte riktigt hur JL ser på situationen, och hur Tobbes relation till Jörgen är. Det skall också bli intressant att se hur EMO levererar denna säsongen, fortsätter han på inslaget spår, så kan han bidra med en del mål, han gjorde 6 mål på 13 AS matcher förra året.
Jag tycker ju att Salo är bäst i Allsvenskan på sin position, men det finns det säkert delade åsikter om.
Salo+MSD kommer bli bra, tappet av Ankersen påverkade dock bredden på truppen väldigt mycket.