2017-02-27, 19:52
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Bosse må vara en jäkel på att fynda spelare men tränare? Nja han borde nog lämna den sysslan till någon annan. Inför den mest spännande säsongen på länge står man där med özcan som tränare. Visst bosse kanske inte visste då att källström skulle "hem" men ändå. Räcker med att lyssna på intervjuerna så hör man att özcan är en "kör bara" tränare helt utan egenskaper att taktiskt organisera ett lag. Jag ger honom till typ juli sen har DIF en ny tränare.
Citera
2017-02-27, 23:33
Medlem
Dålig stämning i DIF leden nu om sociala medier och SF är något att gå på...

Tvära kast, det var ju hallelujah-stämning när Kim blev klar!
Citera
2017-02-28, 00:17
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit

Jag längtar till 08-fotboll på onsdag...
Den där Pontus Almqvist i ert lag Peking, skaplig talang det där, född 99, hoppas han får lite inhopp i år.
Citera
2017-02-28, 00:42
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:

Det roligaste är hur det sias i hur hela laget ska rensas och nya toppspelare in. Så har det låtit i flera år och man har en spelaromsättning som heter duga. Något annat än köra ekonomin i botten lyckas man nog inte med den inställningen.
Citera
2017-02-28, 02:08
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Allsvenskan har ju inte ens börjat...
Citera
2017-02-28, 02:27
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avhuggethuvud
Allsvenskan har ju inte ens börjat...
Det stämmer. Apropå?
Citera
2017-02-28, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Jag längtar till 08-fotboll på onsdag...
Den där Pontus Almqvist i ert lag Peking, skaplig talang det där, född 99, hoppas han får lite inhopp i år.

08-lagen känns inte som nytt och fräscht Djurgården med Källström, Isaksson och behöver värva en gubbe på topp. Hammarby med Kennedy och Hamad har säkert någon fler okänd gubbe eftersom man har äldsta truppen. AIK här har man faktiskt skaffat lite ungdomlighet men Nisse och Ishisaki känns segt. Malmö med Rosenberg känns som armbågarnas mästare.
Citera
2017-02-28, 12:08
Medlem
Interna poängligan allsvenskan 2016:
Emil Salomonsson
14 (7+7)
Tobias Hysén
13 (10+3)
Sören Rieks
11 (4+7)
Jakob Ankersen
10 (7+3)
Martin Smedberg–Dalence
8 (3+5)
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-02-28 kl. 12:10.
Citera
2017-02-28, 12:56
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Emil Salomonsson
14 (7+7)
Tobias Hysén
13 (10+3)
Sören Rieks
11 (4+7)
Jakob Ankersen
10 (7+3)
Martin Smedberg–Dalence
8 (3+5)
Lust att göra en liknande sammanställning för övriga mittenlag?

Jag ser att det kan bli jobbigt för er om Rieks lämnar i sommar. Ankersen är ju redan borta. Ohlsson & PaKa lär inte ersätta poängmässigt (väl?).
Citera
2017-02-28, 13:33
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Citat:
Emil Salomonsson
14 (7+7)
Tobias Hysén
13 (10+3)
Sören Rieks
11 (4+7)
Jakob Ankersen
10 (7+3)
Martin Smedberg–Dalence
8 (3+5)

Jag, som utomstående, hade tyckt att det var lite oroväckande att högerbacken var i topp i poängligan. Dock ska jag kanske inte säga för mycket, jag kan inte hitta någon intern poängliga gällande MFF från fjolåret. Vill minnas att jag såg bänknötaren Yotun rätt högt upp.

Någon som har en bra länk var man kan hitta olika lags poängligor?
Citera
2017-02-28, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Lust att göra en liknande sammanställning för övriga mittenlag?

Jag ser att det kan bli jobbigt för er om Rieks lämnar i sommar. Ankersen är ju redan borta. Ohlsson & PaKa lär inte ersätta poängmässigt (väl?).

Sören är viktig ja. Jag hoppas ju mycket på Paka, men jag var tveksam till hans fysik redan inför säsongen 2016, sett till den speltid han fick 2016, vilket var rätt begränsat, så gjorde han det bra, det blev 2 mål i AS. Återstår att se hur det går för honom, talang har han.

Citat:
Ursprungligen postat av Ernst.Hugo
Jag, som utomstående, hade tyckt att det var lite oroväckande att högerbacken var i topp i poängligan. Dock ska jag kanske inte säga för mycket, jag kan inte hitta någon intern poängliga gällande MFF från fjolåret. Vill minnas att jag såg bänknötaren Yotun rätt högt upp.

Salo är väldigt viktig för Blåvitt, det har han varit under en längre period nu, han är, sett till utgångspositionen, väldigt produktiv, 2016 var inte ett undantag, har ett väldigt fint poängsnitt, 2016 gav i jämförelse med 2015 ett produktionstapp för Salo, jag är snarare orolig att vi inte lyckats ersätta Haitam, för även han levererade mycket poäng, Jamie har inte visat samma kvalitéer.

Tobbe gjorde 10 (spel)mål på 15 AS starter, målsnittet var nog bland de bättre i AS 2016, och han har visat fina tendenser under försäsongen, men han blir ju inte yngre. Dessutom vet jag inte riktigt hur JL ser på situationen, och hur Tobbes relation till Jörgen är. Det skall också bli intressant att se hur EMO levererar denna säsongen, fortsätter han på inslaget spår, så kan han bidra med en del mål, han gjorde 6 mål på 13 AS matcher förra året.

Jag tycker ju att Salo är bäst i Allsvenskan på sin position, men det finns det säkert delade åsikter om.

Salo+MSD kommer bli bra, tappet av Ankersen påverkade dock bredden på truppen väldigt mycket.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-02-28 kl. 14:10.
Citera
2017-02-28, 14:23
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst.Hugo

Över hälften av Salomonssons mål kom från straffpunkten. Något som i sammanhanget bör påpekas. SvFF:s hemsida har ju all statistik men där måste man gå in på varje spelares sida.

För oss var Eikrem så klart poängkung (4+15), därefter är det väl Kjartansson (14+0) och Rosenberg (8+4), fritt ur minnet.
Citat:
Jag tycker ju att Salo är bäst i Allsvenskan på sin position, men det finns det säkert delade åsikter om.
Bra skrivet och jag håller nog med dig om det citerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in