Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnyGenzale
Jobbigt som i? Det mesta är redan jobbigt om vi pratar om guld/topp 3 i nuläget, vilket inte ens är ett speciellt rimligt mål.
Att vi slutar typ 4-8 nånstans är väl ungefär vad som kan förväntas även om allt under 4:e platsen är rätt dåligt.
Däremot är det typ bättre om vi blir av med Rieks då antingen Paka/Ohlsson får speltid då vi för 2017, 2018 och framåt är beroende av nya försäljningar.
Därmed kan vi egentligen redan skeppa iväg Albaek, Bjärs, Rieks etc då vi aldrig kommer få några pengar för dem ändå och aldrig kommer komma högre än 2:a vi kom 2015 med dessa spelare. De må vara våra viktigaste spelare men MFF har 7-8 spelare av den kalibern och dessutom 3-5 som är bättre.
Vi skulle givetvis nappat på bud på såväl Rieks som Mads nu när det fanns. Inte för att jag tycker illa om dom eller för att dom inte håller måttet men det ekonomiska måste fan gå först, det syntes verkligen i rapporten inför årsmötet.
Jag är "rädd för" att vi tar hem cupen (alt att Peking/AIK gör det) så vi ska ut i europa igen. Visst får vi pengar den vägen men vi kommer inte klara det alls denna säsong och rasa än mer i allsvenskan. Denna säsong blir tuff men vi måste fan bromsa nu.
Det resulterar väl i mitten/nedre halvan men vafan vi kan inte fortsätta som nu utan att riskera klubben.
Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnyGenzale
Vårt försvar lär vara lika dåligt som förra året då det i slutändan är en tränarfråga och Lennartsson ändrar ju inte på det centrala mittfältet.
Inte heller lär Boo-Wiklander peta Rogne/Bjärs även om han antagligen i nuläget är vår både bäste och mest formstarka mittback.
Dahlberg kommer säkert göra grodor men frågan är om han når upp till den hysteriska mängd Alvbåge gjorde förra året. Han var absolut bedrövlig och jag är överlycklig över att han är borta.
Att Dahlberg har fått chansen och är förstekeeper är en stor stor anledning till att jag ändå ser positivt på den här säsongen. Det mesta annat är grymt negativt.
Men i år är vår käre "Mr Football" Lennartsson så illa tvungen att spela unga spelare även om han helst hade velat ha 23 spelare i 30-årsåldern i truppen. Så det är ju rätt bra faktiskt.
Att inte spela DBW som mittback istället för Bjärs/Rogne vore tjänstefel av JL. Vem som ska petas är svårare dock. Vi ska inte heller glömma av Zalo som faktiskt inte satt en fot fel under träningsmatcher/U21 matcher såhär långt iår heller.
Dahlberg kommer vara bättre än Alvbåge totalt sett det är jag övertygad om, min fasa är att Alvbåge kommer tillbaka i sommar och att JL då petar Pontus oavsett hur bra han varit. Det vore typiskt JL...
Klubben vill förlänga med Lennartsson, jag blir vansinnig.