2017-02-28, 15:26
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Lust att göra en liknande sammanställning för övriga mittenlag?

Jag ser att det kan bli jobbigt för er om Rieks lämnar i sommar. Ankersen är ju redan borta. Ohlsson & PaKa lär inte ersätta poängmässigt (väl?).

Jobbigt som i? Det mesta är redan jobbigt om vi pratar om guld/topp 3 i nuläget, vilket inte ens är ett speciellt rimligt mål.

Att vi slutar typ 4-8 nånstans är väl ungefär vad som kan förväntas även om allt under 4:e platsen är rätt dåligt.

Däremot är det typ bättre om vi blir av med Rieks då antingen Paka/Ohlsson får speltid då vi för 2017, 2018 och framåt är beroende av nya försäljningar.

Därmed kan vi egentligen redan skeppa iväg Albaek, Bjärs, Rieks etc då vi aldrig kommer få några pengar för dem ändå och aldrig kommer komma högre än 2:a vi kom 2015 med dessa spelare. De må vara våra viktigaste spelare men MFF har 7-8 spelare av den kalibern och dessutom 3-5 som är bättre.
Citera
2017-02-28, 15:33
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Jobbigt som i? Det mesta är redan jobbigt om vi pratar om guld/topp 3 i nuläget, vilket inte ens är ett speciellt rimligt mål.
Ert försvar verkar lika kasst som i fjol, och att då tappa 10+ mål utan riktiga ersättare är jobbigt. Å andra sidan har ni blivit av med Alvbåge så de eventuella poängförlusterna p g a uteblivna mål kanske vägs upp av de uteblivna poängförlusterna nu när Alvbåge inte längre ställer till det för er.
Citera
2017-02-28, 15:36
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Ert försvar verkar lika kasst som i fjol, och att då tappa 10+ mål utan riktiga ersättare är jobbigt. Å andra sidan har ni blivit av med Alvbåge så de eventuella poängförlusterna p g a uteblivna mål kanske vägs upp av de uteblivna poängförlusterna nu när Alvbåge inte längre ställer till det för er.

Vårt försvar lär vara lika dåligt som förra året då det i slutändan är en tränarfråga och Lennartsson ändrar ju inte på det centrala mittfältet.

Inte heller lär Boo-Wiklander peta Rogne/Bjärs även om han antagligen i nuläget är vår både bäste och mest formstarka mittback.

Dahlberg kommer säkert göra grodor men frågan är om han når upp till den hysteriska mängd Alvbåge gjorde förra året. Han var absolut bedrövlig och jag är överlycklig över att han är borta.

Att Dahlberg har fått chansen och är förstekeeper är en stor stor anledning till att jag ändå ser positivt på den här säsongen. Det mesta annat är grymt negativt.

Men i år är vår käre "Mr Football" Lennartsson så illa tvungen att spela unga spelare även om han helst hade velat ha 23 spelare i 30-årsåldern i truppen. Så det är ju rätt bra faktiskt.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2017-02-28 kl. 15:48.
Citera
2017-02-28, 20:27
Medlem
Har sökt i evigheter men kan ändå inte hitta kvalmatcherna HIF-HBK på internet, kan någon hjälpa mig?
Citera
2017-02-28, 22:35
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlayaArmy
Har sökt i evigheter men kan ändå inte hitta kvalmatcherna HIF-HBK på internet, kan någon hjälpa mig?
180 minuter ångest, speciellt sista matchen var det riktigt mycket fräs i.
Citera
2017-03-01, 08:56
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Att vi slutar typ 4-8 nånstans är väl ungefär vad som kan förväntas även om allt under 4:e platsen är rätt dåligt.

Däremot är det typ bättre om vi blir av med Rieks då antingen Paka/Ohlsson får speltid då vi för 2017, 2018 och framåt är beroende av nya försäljningar.

Därmed kan vi egentligen redan skeppa iväg Albaek, Bjärs, Rieks etc då vi aldrig kommer få några pengar för dem ändå och aldrig kommer komma högre än 2:a vi kom 2015 med dessa spelare. De må vara våra viktigaste spelare men MFF har 7-8 spelare av den kalibern och dessutom 3-5 som är bättre.

Vi skulle givetvis nappat på bud på såväl Rieks som Mads nu när det fanns. Inte för att jag tycker illa om dom eller för att dom inte håller måttet men det ekonomiska måste fan gå först, det syntes verkligen i rapporten inför årsmötet.

Jag är "rädd för" att vi tar hem cupen (alt att Peking/AIK gör det) så vi ska ut i europa igen. Visst får vi pengar den vägen men vi kommer inte klara det alls denna säsong och rasa än mer i allsvenskan. Denna säsong blir tuff men vi måste fan bromsa nu.
Det resulterar väl i mitten/nedre halvan men vafan vi kan inte fortsätta som nu utan att riskera klubben.

Citat:
Vårt försvar lär vara lika dåligt som förra året då det i slutändan är en tränarfråga och Lennartsson ändrar ju inte på det centrala mittfältet.

Inte heller lär Boo-Wiklander peta Rogne/Bjärs även om han antagligen i nuläget är vår både bäste och mest formstarka mittback.

Dahlberg kommer säkert göra grodor men frågan är om han når upp till den hysteriska mängd Alvbåge gjorde förra året. Han var absolut bedrövlig och jag är överlycklig över att han är borta.

Att Dahlberg har fått chansen och är förstekeeper är en stor stor anledning till att jag ändå ser positivt på den här säsongen. Det mesta annat är grymt negativt.

Men i år är vår käre "Mr Football" Lennartsson så illa tvungen att spela unga spelare även om han helst hade velat ha 23 spelare i 30-årsåldern i truppen. Så det är ju rätt bra faktiskt.

Att inte spela DBW som mittback istället för Bjärs/Rogne vore tjänstefel av JL. Vem som ska petas är svårare dock. Vi ska inte heller glömma av Zalo som faktiskt inte satt en fot fel under träningsmatcher/U21 matcher såhär långt iår heller.

Dahlberg kommer vara bättre än Alvbåge totalt sett det är jag övertygad om, min fasa är att Alvbåge kommer tillbaka i sommar och att JL då petar Pontus oavsett hur bra han varit. Det vore typiskt JL...

Klubben vill förlänga med Lennartsson, jag blir vansinnig.
Citera
2017-03-01, 15:40
Medlem
Om ingen har nämnt det så verkar det som om AIK inom kort har gjort klart med en anfallare i den bosniska ligan, Sloboda Tuzlas Sulejman Krpic. Krpic leder skytteligan med 11 mål på 19 matcher och det verkar som om bara läkarundersökningen är kvar, AIK är ju i behov av en anfallare och de ska bli spännande att se om man kan utmana i toppen under 2017.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/4aEyR/uppgifter-krpic-nara-aik--efter-accepterade-budet
Citera
2017-03-01, 16:24
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colaboy1996
Om ingen har nämnt det så verkar det som om AIK inom kort har gjort klart med en anfallare i den bosniska ligan, Sloboda Tuzlas Sulejman Krpic. Krpic leder skytteligan med 11 mål på 19 matcher och det verkar som om bara läkarundersökningen är kvar, AIK är ju i behov av en anfallare och de ska bli spännande att se om man kan utmana i toppen under 2017.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/4aEyR/uppgifter-krpic-nara-aik--efter-accepterade-budet

Jo då, ett flertal gånger i den rätta tråden, svenska silly season.
Citera
2017-03-02, 15:13
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
I GP den 25 februari gick att läsa om att Frank Andersson under sin tid som ordförande i Gunnilse IS skrivit under arbetsgivarintyg som gav föreningens dåvarande kassör Abbas Zarrinpour en månadslön på 55 850 kronor. Frank Andersson medgav själv att fel begåtts i hanteringen av arbetsgivarintyget till hans socialdemokratiske partikamrat Zarrinpour.

Vem hade kunnat tro detta om en socialdemokratisk pamp i Göteborg? Man kan undra hur det känns för Blåvitt-fansen att Andersson ska se till så att klubben håller hårt i pengarna...
Senast redigerad av MrSkargard 2017-03-02 kl. 15:16.
Citera
2017-03-02, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Vem hade kunnat tro detta om en socialdemokratisk pamp i Göteborg? Man kan undra hur det känns för Blåvitt-fansen att Andersson ska se till så att klubben håller hårt i pengarna...

Den gode Frank med Göteborgsandan har varit uppe tidigare i tråden i samband att han tillträdde IFK Mygel och Båg.

Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Nej, Frank har absolut inget med Göteborgsandan att göra....

"Frank Andersson (S) får svidande kritik av regionens revisorer för vad som i klartext kallas mygel och vänskapskorruption."

Men jag förstår att i Göteborg är vänskapskorruption en förutssättning för att lyckas som idrottsledare.
http://spanaren.se/2015/03/24/efter-spanarens-avslojande-revisorer-kritiserar-toppolitiker-for-mygel-och-vanskapskorruption/
Citera
2017-03-02, 20:48
Medlem
En gång sosse, alltid sosse. Frank Andersson ville inte ha en ny arena drygt 10 år sedan.
http://www.expressen.se/gt/arenasprickan/
Citera
2017-03-03, 10:32
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard

Det var bara en tidsfråga innan det dök upp även här...
Givetvis oerhört klantigt.
Det borde givetvis reagerats tidigt när en kassör i div.2-3 har haft en sådan hög lön. Visst att han skulle sköta annat med men vafan.
Valberedningen har förtroende för honom efter ett samtal, och skall man vara sådan erkände Frank iaf direkt att han gjort fel, så har ju inte direkt varit fallet med alla politiker oavsett parti och nivå.

Sedan kan man ställa sig frågan vad det gör med klubben och givetvis är det aldrig bra när en representant för klubben gör bort sig oavsett om det är styrelse, spelare, ledare eller supportrar och allt sådant gör att varumärket naggas i kanten.
Jag anser dock inte att Franks arbete som ordförande för oss försämras av det hela och jag hoppas att vi slipper avgå-stämning på årsmötet ty sådant behöver vi sannerligen inte nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in