2017-02-13, 17:11
Medlem
Red-Pandas avatar
Jag bytte trd p min Dripbox 160 (Stapled Fused Clapton By Teus) men jag fr ingen smak ifrn juicen nu p dom frsta blossen jag tog, smakar bara lite konstigt av vad jag antar r coilen.

Vet inte om man behver brnna coilen lite innan man stter in bomull och juice?, ngot jag tnkte p shr i efterhand.

Ska jag ta bort bomullen och juicen och brnna coilen lite eller r det bara att fortstta vapa som vanligt s kommer smaken efterhand?
Citera
2017-02-17, 23:09
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Gr det att rka E-cigg utan att bli beroende? Jag skulle grna vilja rka lite vid festtillfllen, men inte annars. Funkar det med E-cigg?
Citera
2017-02-18, 09:34
Medlem
Har en liten fundering...
Jag har puffat p min Eleaf pico i snart en mnad och r grymt njd! Anvnder mig enbart av Maestro Rahpsody 6mg d jag tycker den r helt fantastiskt god, men jag knner samtidigt att jag vill ha mer! Mer nga och mer smak. Har maxat ut picon s drfr funderar jag nu p att g upp i watt och byta ut den mot en
https://www.vapes.se/produkt/batteri...er=matt-vitvit
samt
https://www.vapes.se/produkt/foranga..._farger=silver

Vad tror ni om det? Eller ngon som har bttre frslag?
Citera
2017-02-27, 11:27
Medlem
Vapar Eleaf Pico 75w med Melo Mini-tanken, men det har hnt ngot konstigt p senaste. Ibland fr jag en konstig smak (ej brnd, ej torrhit, utan mer tvl/bara jvligt skum), men sedan frsvinner den efter ett tag. Nr jag skruvar av sjlva locket med sugmunstycket s r den svartsotig p insidan av atomizer tuben (bilden hgst upp till hger: https://www.altsmoking.gr/2305-thick...l-atomizer.jpg) vilket ju r "p vg ned till coilen". Denna svartsotiga goja r mer flytande n sotig, och lukten pminner mest om en juice jag kr emellant - apple pie egenblandad, men "sotet" uppkommer ven om jag inte haft den p ett tag. Det gr att torka bort, men kommer tillbaka hela tiden.

Vapen smakar normalt och funkar bra, men blir nojig ver detta. Snlla, vet ngon varfr det blir s?

Har 0,5 ohm-coil p 28,5w och en 70/30 VG/PG-bas.
Citera
2017-02-28, 01:23
Medlem
tomatochfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15APRIL
Mrke: X20 Kronos 80TC

Nytt batteri, Pfylld med "Rka"

Men nr jag ska rka gr det icke utan str Shorted?
Vad r problemet? Och tips p hur jag kan lsa det om mjligt.
som sagt, frmodligen r det coilen som sitter lst, testa att skruva t det ordentligt ev byt coil.
Citera
2017-02-28, 09:37
Medlem
Hej, ngon som kan tipsa om en hyfsad elcigg med hyfsad vtskevolym som gr att fylla p? De nya varianterna jag blivit rekommenderad i butik har alla haft pyttesm cleromizers/behllare fr vtska och skitstora batterier s de blir otympliga.

Har krt med Kengertech EVOD 2 (och 1) i flera flera r och kpt flera nya, varit vldigt njd med andra ord. I brjan hade jag ex ett startkit med EVOD 1 dr de tv batterierna hll bra i ver ett r! Likadant med mitt frsta EVOD 2 kit. Det senaste ret har jag dock haft problem med alla nya batterier jag kpt till, de funkar hyfsat frsta mnaderna men sedan kortsluter de hela tiden. Spelar ingen roll att jag byter brnnaren. Har givetvis testat med olika brnnare (med eko bomull o.s.v.) och bytt hela cleromizern eftersom jag har flera oanvnda. Den kanske inte produceras lngre s jag har kpt gamla batterier? Man brjar fan undra..

Jag sker efter en elcigg dr batteriet r relativt litet och smidigt och jag mste kunna ha en extra behllare frdig med vtska som jag kan byta.
Citera
2017-02-28, 19:56
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Precis det jag inte ville har hnt .....

Det har gtt ver frvntan med att sluta rka. Slutet av april 2016 slutade jag och har sedan dess enbart rkt p fyllan. Det har funkat bra p s stt att jag inte kpt ngra egna cigg och aldrig knt ngot sug dagen efter. Senaste tv mnaderna har jag bara vejpat hemma och aldrig tagit med mig e-ciggen nr jag lmnat hemmet. r nere p lga nikotinniver p juicen ocks och dom senaste veckorna har jag vejpat ngon jvla slags hxblandning av alla slattar jag haft p ful-juicer etc. och hade tnkt att sluta helt.

Men s blev jag lite nojjig att det kanske r fr tidigt att sluta helt s jag kpte ett gng fuljuicer frn hrnturken hr hemma. Det vidrigaste jvla mget jag smakat, fyra olika fruktsmaker, en peppermint och en kaffevariant. Fruktsmakerna var i sanning rtt jvla otrevliga (varning fr Innovation) men s blandade jag lite och helt pltsligt hnde ngot. Jag har aldrig vejpat av ngon annan anledning n att sluta rka. Snr som p att jag lskar Liqua Two Apple s har smaken nd varit sekundr och jag har hllit mig till enkla eGo AIO makkaprer men nu har jag fan snat in p att brja blanda juicer sjlv och sitter med fingret p kpknappen p en massa olika Inawera-aromer.

Men till saken ..... r nd lite bekvm av mig och vill ha en frdigblandad VPG-bas med nikotin. Men d r frgan hur mycket det skiljer i kvalitet mellan olika tillverkare. r t.ex. Inawera's basvtskor lika bra som deras aromer eller ska jag satsa p denna frn eciggs.se

/#LOUDmouth#
Citera
2017-03-02, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Red-Panda
Jag bytte trd p min Dripbox 160 (Stapled Fused Clapton By Teus) men jag fr ingen smak ifrn juicen nu p dom frsta blossen jag tog, smakar bara lite konstigt av vad jag antar r coilen.

Vet inte om man behver brnna coilen lite innan man stter in bomull och juice?, ngot jag tnkte p shr i efterhand.

Ska jag ta bort bomullen och juicen och brnna coilen lite eller r det bara att fortstta vapa som vanligt s kommer smaken efterhand?

Lite sen p bollen men;
Stter du i nya coils skall du alltid (om det inte r nickel200) brnna in dom s att de glder jmt innifrn och ut i samma takt p bda coilsen.
Nr du gjort det skljer du dem under rinnande vatten lite snabbt medans de fortfarande "glder".

Gr du inte detta kommer du garanterat att f "hotspots" och det kommer inte bli bra alls.
Citera
2017-03-02, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Men till saken ..... r nd lite bekvm av mig och vill ha en frdigblandad VPG-bas med nikotin. Men d r frgan hur mycket det skiljer i kvalitet mellan olika tillverkare. r t.ex. Inawera's basvtskor lika bra som deras aromer eller ska jag satsa p denna frn eciggs.se

/#LOUDmouth#

Tycker helt rligt att du skall skippa att kpa frdigblandad bas. Det blir knappast enklare och det kommer bara att bli knepigare att f till just den VG/PGn och nic-halten du vill ha i din frdiga juice d man anvnder olika aromer i helt olika styrkor.

Kper du en frdigblandad bas s kan den allts bli vldigt olika i styrka beroende p om du har essenser du vill ha 20% av totalt eller kanske 5% totalt.

Kp en vg, VG/PG och 72mg+ nic r mitt tips. Det r sjuukt smidigt att blanda med vg och det r verkligen supersimpelt.

Basvtska har jag kpt frn basicvape.se eller n-taste.eu (bda r svenska). Har kpt mitt nic frn n-taste ocks (kr p 100mg VG-baserat just nu) men skulle nog rekomendera nic i PG d det r lite lttare att handskas med och jag antar att du vill hlla en relativt hg PG-halt om du anvnder pennor och sdant.
Citera
2017-03-02, 13:25
Medlem
Closters avatar
Jag har funderat p att byta upp mig frn cigarrliknande vapes till en Smok Osub 80w, vad har ni fr erfarenheter av den? Har ni frslag p en bttre vaporizers som ger riktigt fina moln utan att kosta skjortan?
Citera
2017-03-02, 14:14
Medlem
Redlinezs avatar
Tja, kpte en EasyGo Startset EasyGo Digital Powerbank & Startset frn http://www.electrocigarette.se och undrar om det var ett klokt kp med tanke p rean? Sedan undrar jag vilka skna tillbehr som passar till den?
Vet ni mjligtvis en billig och bra e cigg utver den jag kpte? Vad r skillnaden mellan en vapen och en e cigg och vilken fredrar ni? Ber om urskt om texten e frvirrande men skriver fn en telefon

Mvh RedlineZ
Senast redigerad av Redlinez 2017-03-02 kl. 14:51.
Citera
2017-03-02, 18:29
Medlem
Redlinezs avatar
Tjo, ber om urskt fr dubbelpost men det gick inte att redigera. . Men till min frga, jag undrar om det gr att kpa tillbehr som passar EasyGo Digital Powerbank & Startset? Sker bra munstycken samt andra skna tillbehr fr en billig peng. Helst inge skrp utan kvalit fr s billigt som mjligt.

EDIT: Glmde ven frga vilken r bst och sknast att rka frn? Vape eller E cigg? Kanske r bgge samma sak? HElt novis inom detta

Bless
Senast redigerad av Redlinez 2017-03-02 kl. 19:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in