Citat:
Ursprungligen postat av
Wetnurse
Vet inte om nån spekulerat i det tidigare, har inte följt på sistone.
Men, om nån börjar knivhugga min sambo bredvid mig i sängen kan jag lungt påstå att jag vaknar.
Om denne 'knivhuggare' agerat ensam så tog han med stor sannolikhet 'en i taget'.
Därav tror jag de var två som högg SAMTIDIGT, och det kan försvara varför mamman överlevde.
Det var en människa med mindre frenesi, mindre muskler samt med emotionella spärrar kvar.
Det var kolsvart samt gärningsmännen var maskerade.
Mvh
Det har spekulerats en del runt detta tidigare. Nu har vi ju tid att spekulera i avvaktan på nya fakta eller kanske t.o.m. FUP. Några fler fragment till historien har vi ju också fått från MRs erkännande.
Det finns några oklarheter. Var fanns tvillingarna? Kan dom ha varit hos barnvakt eller var dom med i bilen? Var det två som knivade i sovrummet eller väntade en (JM) i bilen? Hur visste JM/MR att föräldrarna sov?
Detta är min ungefärliga bild av förloppet.
Ett antal faktorer utlöste mordresan på kvällen 3e augusti. En del hade grott länge och en del hade kommit till eller förstärkts under de senaste månaderna, ja till och med veckorna. Kanske fanns det tidsgränser som försäljning av stugan och resa med husbilen.
Paret JM/MR placerar sig någonstans där dom ser när ljuset i sovrummet släcks. JM/MR ger AM/GM en stund (ca 30-45 minuter) att somna ordentligt och sedan går dom in. Med nyckel. Antingen MR eller båda.
Om MR är ensam slår han ut Göran först. Strupe eller hjärta.
Om båda (JM/MR) är inne kan det vara förklaringen till skillnaden i resultat. MR var flinkare med kniven än vad JM var.
Om MR var ensam så börjar AM vakna av ljud. När hon anfalls har hon vaknat till tillräckligt för att värja sig. Kanske var inte MR så kall som han trodde att han skulle vara med nedblodade händer och en kvinna som försvarar sig. Vi får veta vilka skador AM hade. Kanske hade hon tur. Kanske klarade inte MR av att fullfölja sitt uppdrag.
MR eller MR/JM flyr nerför trappen och ut till bilen. På vägen tillbaka till Eskilstuna stannar dom vid en bro och kastar mordvapnet/vapnen i vattnet. MR har svårt att peka ut bron, för det var mörkt och han känner inte till vägen.
När JM/MR vaknar nästa morgon får dom höra på nyheterna att GM är död men att AM lever.
Det var troligen en överraskning, såvida inte AM jagade MR nerför trappen med en stor ljusstake i högsta hugg...
Ungefär så tror jag att det gick till, med några frågetecken.
– Hur visste JM/MR att AM/GM sov?
– Var fanns tvillingarna?
– Gick JM/MR in i huset med nyckel?
– Väntade JM i bilen, eller delade de tu på jobbet med varsin kniv?
– Var finns mordvapnet/vapnen?
– Var det en överraskning att AM överlevde och hur reagerade JM/MR på det?
–