2017-02-27, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Men nu skenar väl verkligen fantasin iväg. Hissa flagga under pågående mord? Så korkad är väl inte ens JM. Dessutom om man bor utom synhåll för grannar och förbipasserande, orka hissa och hala flaggan enligt konstens alla regler.

Ja alldeles sannolikt menar jag inte att det är men jag tror du missförstod lite hur jag tänkte; alltså om nu föräldrarna hissat flaggan på halv stång så menar jag att JM kanske hissade upp den i topp i samband med dådet.
Visst kan det vara så att flaggan är utom synhåll för grannar men förr eller senare skulle väl någon trots allt uppmärksamma att stuginnehavarna mördats och då kanske det skulle framstå som ett något suspekt inslag i bilden att flaggan var på halv stång, det skulle nog väcka en del frågor hos utredande polis, frågor som ev skulle leda blickarna mot JM.

Och som flera påtalat tidigare: nåt är det ju med flaggan eftersom LGWP i VB såg det som märkligt att den var hissad.
Citera
2017-02-27, 07:21
Medlem
Mycket tal om denna flagga efter LGW:s funderingar. Det kan ju vara så enkelt som att man glömt att ta ned den. Det har jag själv gjort vid några tillfällen utan dåligt samvete efteråt. Det är ju numera inget regelbrott.

Att man hissat den behöver inte bero på att man firat något. Det är inte ovanligt att göra så vid sommarstugor för att visa att man är där.
Senast redigerad av Dial999 2017-02-27 kl. 07:44.
Citera
2017-02-27, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dial999
Mycket tal om denna flagga efter LGW:s funderingar. Det kan ju vara så enkelt som att man glömt att ta ned den. Det har jag själv gjort vid några tillfällen utan dåligt samvete efteråt. Det är ju numera inget regelbrott.

Att man hissat den behöver inte bero på att man firat något. Det är inte ovanligt att göra så vid sommarstugor för att visa att man är där.

Det är den både troligaste och enklaste förklaringen tror jag med.

GW har inte alltid rätt, det va vid den här tidpunkten han också siade
om ett badkar som inte finns.
Citera
2017-02-27, 13:11
Medlem
trojaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Om JM har börjat rappa under förhören så låter det kanske så här ("Prove it!"):
https://www.youtube.com/watch?v=oEBccgzaJjw

Men eftersom MR kör en annan text så tvivlar jag på att JM klarar sig undan ("I confess!"):
https://www.youtube.com/watch?v=NiajVY-f99s

Jag vet ju inte hur mycket JM fått veta om MRs berättelser, men något har hon nog fått veta, om inte annat via sin advokat. Om hon är minst normalbegåvad så borde hon inse att hon ligger illa till, om det inte är all inclusive på Hinseberg Hilton som är hennes mål…

Bok och filmmanus kan det ju bli ändå, men då måste hon ju nästan erkänna först. Annars blir det ju en lite konstig historia om en påhittad konspiration som ingen kommer att tro på.

Nja hon kan ju skriva om sin version av det hela och sen står ju ord mot ord vad det gäller flyktinggrabben. Så egentligen spelar det ingen roll vad han än säger för det gör han då såklart för att få strafflindring genom att dels erkänna och sen vara samarbetsvillig utöver sanningen och skylla på Johanna som den pådrivande. Detta kommer ju helt klart hennes försvarare att hävda.

Sen är det ju det andra målet.....hennes man...kan bli samma upplägg där.
Citera
2017-02-27, 13:35
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trojaner
Nja hon kan ju skriva om sin version av det hela och sen står ju ord mot ord vad det gäller flyktinggrabben. Så egentligen spelar det ingen roll vad han än säger för det gör han då såklart för att få strafflindring genom att dels erkänna och sen vara samarbetsvillig utöver sanningen och skylla på Johanna som den pådrivande. Detta kommer ju helt klart hennes försvarare att hävda.

Sen är det ju det andra målet.....hennes man...kan bli samma upplägg där.

Nog har jag sett personer som är osedvanligt kreativa och fantasifulla med ord (läs: ljuger väldigt bra), men jag skulle vilja se den historia som JM diktar ihop och som beskriver hur hon är ett offer genom hela skeendet.

– Hur hon kämpade för att förhindra Aki från att dränka sig på 40 cm djup intill bryggan och hur hon sörjde sin älskade make som lämnade henne alltför tidigt.

– Hur hon blev "ganska arg" på MR när han närapå, helt på eget initiativ, mördat hennes föräldrar.

Ska hon få ihop något sådant som inte låter som ett dåligt skämt, så måste hon nog komplettera med några skruvar som ser ut att ha kommit bort först. Jag tror att hon saknar förmågan till sådan diktning. Det kan visa sig att jag har fel...

När jag skriver om "skruvar som ser ut att ha kommit bort" så tror jag att jag tänker på ungefär samma företeelse som vad LGW syftade på när han sa att hon fick "ett sådant där strömavbrott i huvudet som hon får ibland" när hon "glömde bort" att ha någon förklaring till varför det inte fanns någon bil vid stugan då Aki hittades död.

Citera
2017-02-27, 13:55
Medlem
FYI: JB bytte profilbild igår och bilden har gillats av AM.
Citera
2017-02-27, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlygandeDraken
FYI: JB bytte profilbild igår och bilden har gillats av AM.

Fast det är kanske inte så konstigt?
Är ju hennes barnbarn,och hon liksom vi, vet inte hur inblandad hon är i morden.
Citera
2017-02-27, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Fast det är kanske inte så konstigt?
Är ju hennes barnbarn,och hon liksom vi, vet inte hur inblandad hon är i morden.

Håller givetvis med dig. Dock värt att vara medveten om detta när det spekuleras både till höger och vänster.
Citera
2017-02-27, 14:59
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Någon form av sömnmedel utdelad av JM tidigare under kvällen kan vara en logisk och tänkbar förklaring till flaggan. Det har sagts att de båda två sov djupt. Modern larmade polisen redan kl. 23.12, det är alltså rimligt att anta att de lade sig relativt tidigt.
Det finns en anledning till att misstankarna så snart riktades åt annat håll efter första förhöret med modern. Om något samband finns att hitta här återstår att se.
Att ingen av makarna reagerade på att någon befann sig i huset, är något förvånande. Gamla trappor brukar knarra.

Har det stått någonstans att paret blev attackerade i sovrummet eller är det bara en trådsanning?
Citera
2017-02-27, 15:09
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Har det stått någonstans att paret blev attackerade i sovrummet eller är det bara en trådsanning?

Det finns nog flera uppgifter om att paret sov.
Kanske har det inte uttrycken angetts att dom sov i sovrummet, men det är väl ett rimligt antagande?

Här är ett exempel:

41-åriga kvinnans dödsorder i stugan
"Under onsdagskvällen den 3 augusti hade paret gått och lagt sig. Paret sov när polisen tror att den mordmisstänkta duon tog sig in den röda stugan med vita knutar vid Hjälmarens strand."
"Pappans dödskamp blev kort.
– Men mamman vaknade av att hon blev knivhuggen, säger en person med insyn i mordutredningen."

http://www.expressen.se/nyheter/41-ariga-kvinnans-dodsorder-i-stugan/
Citera
2017-02-27, 15:15
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
bblat.se:
Citat:
Vid elvatiden vaknar kvinnan av att hon blöder kraftigt på flera ställen. Hennes man ligger knivmördad i sängen bredvid henne.
http://www.bblat.se/allmant/experten-det-finns-tre-typer-av-mordare-nar-aldre-par-dodas-1
Sängar står oftast i sovrum.
Citera
2017-02-27, 15:36
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
bblat.se:

http://www.bblat.se/allmant/experten-det-finns-tre-typer-av-mordare-nar-aldre-par-dodas-1
Sängar står oftast i sovrum.

Sprängskiss på huset
För att kanske ytterligare förtydliga en smula så kompletterar jag med en sprängskiss på huset:

https://s27.postimg.org/jj07zqt9v/huset_inuti_320.jpg

Där kan man se husets disposition, med kök och vardagsrum på nedervåningen och en hall, badrum och ett sovrum på övervåningen.

På skissen kan vi också se trappan upp till övervåningen. Där satt det numera välkända trappräcket, som skruvades bort och skickades till forensisk undersökning efter mord och mordförsök.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in