Citat:
Ursprungligen postat av
trojaner
Nja hon kan ju skriva om sin version av det hela och sen står ju ord mot ord vad det gäller flyktinggrabben. Så egentligen spelar det ingen roll vad han än säger för det gör han då såklart för att få strafflindring genom att dels erkänna och sen vara samarbetsvillig utöver sanningen och skylla på Johanna som den pådrivande. Detta kommer ju helt klart hennes försvarare att hävda.
Sen är det ju det andra målet.....hennes man...kan bli samma upplägg där.
Nog har jag sett personer som är osedvanligt kreativa och fantasifulla med ord (läs: ljuger väldigt bra), men jag skulle vilja se den historia som JM diktar ihop och som beskriver hur hon är ett offer genom hela skeendet.
– Hur hon kämpade för att förhindra Aki från att dränka sig på 40 cm djup intill bryggan och hur hon sörjde sin älskade make som lämnade henne alltför tidigt.
– Hur hon blev "ganska arg" på MR när han närapå, helt på eget initiativ, mördat hennes föräldrar.
Ska hon få ihop något sådant som inte låter som ett dåligt skämt, så måste hon nog komplettera med några skruvar som ser ut att ha kommit bort först. Jag tror att hon saknar förmågan till sådan diktning. Det kan visa sig att jag har fel...
När jag skriver om "skruvar som ser ut att ha kommit bort" så tror jag att jag tänker på ungefär samma företeelse som vad LGW syftade på när han sa att hon fick "ett sådant där strömavbrott i huvudet som hon får ibland" när hon "glömde bort" att ha någon förklaring till varför det inte fanns någon bil vid stugan då Aki hittades död.
–