2017-02-26, 11:03
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Dante_
Visst är det så! Dessutom med pengar hon uppenbarligen inte HAR då hon har en stor skatteskuld som hon har problem att betala, och hennes chilenske ToyBoy inte kan redovisa att han erhållit några vita pengar från sin SugarMom!

Kan det vara annan kriminalitet inblandad då turturduvorna anser sig ha råd med sån storslagen livsstil?.. Knark?.. Trafficking?

Jag tror inte alls att det är något grov kriminalitet inblandad. Ni anar inte hur långt en del kommer med dåligt omdöme. Dessutom är så handikappad i det organisatoriska att hon aldrig skulle klara av något sådant.

Jag tror det är så enkelt att Mona ville vara med och köpa hus. Något som väl borde ha råd med. Men att hon inte ville stå med i ansökan till lån, (dålig kreditvärdighet!), på själva köpet, och figurera i skvallerpressen.

Så då kom hon på den enligt henne smidiga idén att trolla upp livvaktens lön. Med hennes historia av, och omvittnat usla omdöme, ser jag det det här som en troligaste och enklaste förklaringen.
Citera
2017-02-26, 13:37
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Jag undrar om det äntligen gått upp för Mona att hon faktiskt är, och alltid har varit en ohederlig person och fifflare nu när hon erkänt sig skyldig till brott?
Citera
2017-02-26, 14:06
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Jag undrar om det äntligen gått upp för Mona att hon faktiskt är, och alltid har varit en ohederlig person och fifflare nu när hon erkänt sig skyldig till brott?

Kappast. Det hördes redan när hon blev ertappad och sa "sorry" med ett tonfall som betydde det motsatta. Att hon erkänner brott beror bara på att hon hoppas på ett mildare straff. Hon ångrar sig inte utöver det faktum att hon åkte dit; det ångrar hon säkert bittert. Mona är en äkta sosseorm med kluven tunga.
Citera
2017-02-26, 15:26
Medlem
_Dante_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Jag tror inte alls att det är något grov kriminalitet inblandad. Ni anar inte hur långt en del kommer med dåligt omdöme. Dessutom är så handikappad i det organisatoriska att hon aldrig skulle klara av något sådant.

Jag tror det är så enkelt att Mona ville vara med och köpa hus. Något som väl borde ha råd med. Men att hon inte ville stå med i ansökan till lån, (dålig kreditvärdighet!), på själva köpet, och figurera i skvallerpressen.

Så då kom hon på den enligt henne smidiga idén att trolla upp livvaktens lön. Med hennes historia av, och omvittnat usla omdöme, ser jag det det här som en troligaste och enklaste förklaringen.

Då frågar man ju sig varför inte människan gick ut och sa det när hon återigen fastnat med sina "Fifflar-Fingrar" i syltburken istället för att arrogant ljuga så att Baron von Münchhausen vred sig i graven av avundsjuka över människans fräckhet och hittepåförmåga? Hade inte det varit den enda och rätta lösningen?
Om det handlade om en ren säkerhetsaspekt (vilket var en av slingervägarna hon traskade ut på) så var det ju lixom redan kört att bo just där under skyddad identitet! Det fanns väl ingen anledning att stänga av kameran för att diskutera det! Vilka hemligheter kan försvåra hennes fortsatta skydd om hon rent ut sagt att detta var menat som ett hemligt boende för mig? Det kan väl en femåring räkna ut att det måste ske lite i lönndom!

Vet inte hur relationen är/var med hennes gubbe Bosse men det är ju samma sak där att alla visste och förstod ju direkt att hon fick Chilensk-livvakts-stock och att han hade privilegier som vi skattebetalare fick betala. Så om det var en otrohetsaffär så fanns det ingen anledning att ljuga då heller!

Om det berodde på att hon (förvånansvärt nog) skämdes över att hon köpte lyxbostäder i mångmiljonklassen samtidigt som hon i egenskap av solidarisk socialdemokrat (som tycker det är häftigt att betala skatt) själv sin vana trogen skiter i att betala skatt utan dras med skulder hos fogden på flera hundra tusen trots inkomster många drömmer om så skiter sig även det! Vi visste redan vid det här laget vilken skenhelig lögnerska hon är och det vet hon att vi vet!

Det kan OMÖJLIGT handla om oförmåga/dumhet/glömska/andra mänskliga drag som någon gång kan överses med och slätas över när det kommer till hennes egen ekonomi med toblerone-affären - ständigt obetalda skatter och obetalda parkeringsböter i en omfattning man bara ser hos kriminella bilmålvakter annars! Hon kan bara inte fått de uppdragen hon fått om hennes kapacitet motsvarade hennes privata förehavanden... Det kan fan inte vara möjligt! Människan chefade ju för bövelen över Anna Linds minnesfond trots hennes historik med pengar!

Nej allt måste bottna i hennes skenheligt fifflande natur!
Citera
2017-02-26, 17:00
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Dante_
Då frågar man ju sig varför inte människan gick ut och sa det när hon återigen fastnat med sina "Fifflar-Fingrar" i syltburken istället för att arrogant ljuga så att Baron von Münchhausen vred sig i graven av avundsjuka över människans fräckhet och hittepåförmåga? Hade inte det varit den enda och rätta lösningen?
Om det handlade om en ren säkerhetsaspekt (vilket var en av slingervägarna hon traskade ut på) så var det ju lixom redan kört att bo just där under skyddad identitet! Det fanns väl ingen anledning att stänga av kameran för att diskutera det! Vilka hemligheter kan försvåra hennes fortsatta skydd om hon rent ut sagt att detta var menat som ett hemligt boende för mig? Det kan väl en femåring räkna ut att det måste ske lite i lönndom!

Vet inte hur relationen är/var med hennes gubbe Bosse men det är ju samma sak där att alla visste och förstod ju direkt att hon fick Chilensk-livvakts-stock och att han hade privilegier som vi skattebetalare fick betala. Så om det var en otrohetsaffär så fanns det ingen anledning att ljuga då heller!

Om det berodde på att hon (förvånansvärt nog) skämdes över att hon köpte lyxbostäder i mångmiljonklassen samtidigt som hon i egenskap av solidarisk socialdemokrat (som tycker det är häftigt att betala skatt) själv sin vana trogen skiter i att betala skatt utan dras med skulder hos fogden på flera hundra tusen trots inkomster många drömmer om så skiter sig även det! Vi visste redan vid det här laget vilken skenhelig lögnerska hon är och det vet hon att vi vet!

Det kan OMÖJLIGT handla om oförmåga/dumhet/glömska/andra mänskliga drag som någon gång kan överses med och slätas över när det kommer till hennes egen ekonomi med toblerone-affären - ständigt obetalda skatter och obetalda parkeringsböter i en omfattning man bara ser hos kriminella bilmålvakter annars! Hon kan bara inte fått de uppdragen hon fått om hennes kapacitet motsvarade hennes privata förehavanden... Det kan fan inte vara möjligt! Människan chefade ju för bövelen över Anna Linds minnesfond trots hennes historik med pengar!

Nej allt måste bottna i hennes skenheligt fifflande natur!

Det är intressant att spekulera i Monas psykologi, och jag håller med om att du har en del poänger. För med enbart bristande omdöme och intellekt kommer man ingenstans, för om man som hon är född in i sosseadeln.

Lite fiffel tycker hon nog inte är så farligt, och är nog något inom mest ser som en löneförmån. Hon ser det nog lite mest som att hjälpa sina vänner lite. Att det är praktiskt att använda företags/riksdagskortet för sina privata utgifter. Antagligen för att hon tycker att hon kan. Det är ingen kriminell mastermind vi har att göra med, utan bara taffligt småfiffel.

Jag tror att det grovt överskattar hennes intellektuella kapacitet. Den är säkert knappt medelmåttig utom på en punkt. Hon har under hela sin karriär lyckats göra sig vän med lämpliga personer, och tydligen lyckats behålla många av dem genom alla skandaler.

Där någonstans tror jag vi har en del av förklaringen till att hon fick vara chef till detta mot våldsbejakande extremism. Trots att hon är uppenbart olämplig för dylika uppdrag.
Citera
2017-02-27, 09:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Man brukar säga att psykopater aldrig kan rehabiliteras eftersom dom inte inser sin sjukdom. Skulle tro att det är så med Mona också. Hon inser att hon skall avge en 'läpparnas bekännelse', men är mest förbannad för att detta kom fram !!
Citera
2017-02-27, 10:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ullmerkott
Bloggaren cornucopia påstår att MS dragit på sig en ny skatteskuld på drygt 360 k som fogden nu får ta itu med. Det är häftigt när andra betalar skatt eller hur det nu var.

Mona Sahlins skulder till det allmänna är faktiskt hemliga, till skillnad från de flesta andras.
Citera
2017-02-27, 11:32
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Kappast. Det hördes redan när hon blev ertappad och sa "sorry" med ett tonfall som betydde det motsatta. Att hon erkänner brott beror bara på att hon hoppas på ett mildare straff. Hon ångrar sig inte utöver det faktum att hon åkte dit; det ångrar hon säkert bittert. Mona är en äkta sosseorm med kluven tunga.
Hahaha
"SÅRRY AA JAA SKREV FEL. SÅRRY."
Med ett tonfall som sa "vilken jävla idiot journalisten är".

- - - - - - - - - - - - - -

En annan fråga, det talas väldigt lite om ALICE BAH KUNKE i denna tråd. Rätta mig om jag har fel, men ligger det inte lite ansvar på den nollans axlar? Var det inte lilla Alice som var med och anställde Mona?
Citera
2017-02-27, 13:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Hahaha
"SÅRRY AA JAA SKREV FEL. SÅRRY."
Med ett tonfall som sa "vilken jävla idiot journalisten är".

- - - - - - - - - - - - - -

En annan fråga, det talas väldigt lite om ALICE BAH KUNKE i denna tråd. Rätta mig om jag har fel, men ligger det inte lite ansvar på den nollans axlar? Var det inte lilla Alice som var med och anställde Mona?

Hon fick väl jobb av Fredde ? Strax innan han avgick.
Citera
2017-02-27, 14:18
Medlem
Nya problem på gång ...

Mona Sahlin har en skatteskuld på 361782 kronor som har överlämnats till kronofogden.
Källa: http://www.expressen.se/nyheter/mona-sahlin-erkanner-brott/
Citera
2017-02-27, 14:25
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thunk
Hon fick väl jobb av Fredde ? Strax innan han avgick.
Har för mig att Alice var med där också.

Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Nya problem på gång ...

Mona Sahlin har en skatteskuld på 361782 kronor som har överlämnats till kronofogden.
Kvinnan är ju GROVT KRIMINELL!
Citera
2017-02-27, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Nya problem på gång ...

Hoppas få läsa Herr RangRovers förklaring snart, ser med spänning fram emot detta. RangRover har hållit sig lugn nu ett tag, här är ett av hans berömda citat (2016-09-24):

Citat:
Ursprungligen postat av RangRover
På inget sätt förvånade att en utredning påbörjats just till följd av att man vill undvika en debatt om att det inte togs vidare pga. MS är så högt profilerad och har ett starkt stöd bland folket (några i denna tråd ej inräknade). Att arbetsgivare skriver falska intyg vad gäller inkomst i samband med att en anställd ska köpa bostad är något som sker generellt inom de flesta företag. Det hon därför ska klandras för är just att historien kring att han var anställd av henne samtidigt, vilket förklarade det belopp hon skrev på intyget. Ser man det från ett annat perspektiv valde hon, på ett föredömligt sätt, att ta "smällen" istället för att den stackars polisen, som pga. marknadspriserna, annars inte kunnat hittat en lämplig bostad.

Herr RangRover kanske sitter inne med inside information om detta ärende eftersom han var så säker. Någon klipsk förklaring har han dock inte presenterat om varför MS inte betalt ut lön (vad vi vet), eller betalt in prel skatt och arbetsgivaravgifter och inte heller presenterat ett anställningsavtal, eller gjort en registrering som arbetsgivare...

Eller så har Herr RangRover liksom Mona också möjlighet att "låna ur kassan, det kan ju vem som helst göra", isåfall vore det väl på sin plats att den vite riddaren (aka RangRover) kommer tlll MS undsättning med tex ett litet nätt kassauttag på 361782 kr hos den vite riddarens lokala syjunta där han virkar offerkoftor åt behövande. Utöver det kommer alltså HLS lön + soc avgifter + prel skatt för 2015. Och dessutom åtminstone 5 månaders lön under 2016, 5 x 60000 kr = 300 000 kr, plus soc avgifter. Har hon ens sagt upp HLS, står det något i anställningsavtalet om uppsägningstid, avgångsvederlag osv ?

Jag tycker att facket (Polisförbundet) borde intressera sig för detta ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in