2017-02-26, 20:18
Medlem
Beror mäns fetma också på feminism?
Citera
2017-02-26, 20:20
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Beror mäns fetma också på feminism?
Nej det beror på mat & öl.
Citera
2017-02-26, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nej det beror på mat & öl.

Är det normalt för män att äta och dricka öl?

Alltså, 99,99% av alla män jag ser ser inte ut som i Dressman reklamerna. Borde inte män sopa framför sin egen dörr innan de klagar på Kajsa?
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-02-26 kl. 20:57.
Citera
2017-02-26, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av voodoodaddy
Nu är det ju fläskbomben själv som valt att använda sina smaklösa bilder för att offentligt bedriva feministisk opinionsbildning. Självklart får hon då räkna med att de som inte håller med henne använder hennes bilder när de argumenterar mot henne.

Fast att offentligt hudflänga någons utseende är INTE att argumentera, du missar helt fatta skillnaden mellan debatt/ argumentation/ kritik av ideologi och tyckande ex. och personpåhopp, förolämpningar, kränkningar, spottloskor.

att kalla någon för "blindgalen fläskbomb" är inte att argumentera, det är att förolämpa...

klara du fatta skillnaden?
Citera
2017-02-27, 03:15
Bannlyst
Citat:
Är det normalt för män att äta och dricka öl?

Alltså, 99,99% av alla män jag ser ser inte ut som i Dressman reklamerna. Borde inte män sopa framför sin egen dörr innan de klagar på Kajsa?

Ser inga överviktiga män som viker ut sig 24/7 på diverse media och suktar efter uppmärksamhet och bekräftelse för att släta över sina problem de vägrar ta tag i. Så de är inget problem.

Däremot feminister pga av att de vägra att inse att det inte är folk runtom som är skyldiga till deras livsproblem utan de själva. Och deras sätt att skylla över är genom att vara radikala, överdrivna och skrika så högt det går som en 5-åring med grov ADHD.

Av egen erfarenhet vet jag att de flesta feminister har diverse diagnoser och många borde medicineras för att må bättre alternativt gå på terapi och byta inriktning på deras annars destruktiva och hatfyllda liv. För i det privata är de instabila galore (och oftast i det offentliga med).

EDIT: Rekt!
Senast redigerad av Farsan.Baloo 2017-02-27 kl. 03:20.
Citera
2017-02-27, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Den glade alkoholisten är otroligt välkänd fenomen, han tror att livet leker tills en dag (vilket egentligen var många år sedan) den inte gör det längre. Alkohol liksom socker och fett är ju kortsiktligt ångestdämpande, men långsiktigt förödande.

Att en alkoholist ska sitta och propagera för alkoholens fröjder genom instagram och dricker hembränt i soffan (när denne dessutom har bebis), att sitta och hata nykteristhetsen ser jag som idiotiskt. Samhället kan acceptera alkoholistens existens, men alkoholism liksom fetma kan aldrig bli någon alternativ ideal.

Snälla du läs på lite är du snäll. SOCKER OCH SNABBA KOLHYDRATER är giftet INTE FETTET. Fett är kanon ur viktminskningssynpunkt om man utesluter kolhydrater. Då hamnar kroppen i ketos och fettet förbränner sig självt.
Den här tråden är fylld av så mycket okunskap, illvilja och fördomar mot människor. Jag kan hålla med om att Kajsa inte förespråkar en hälsosam livsstil och att det kan få motsatt effekt, i synnerhet på unga kvinnor som redan mår dåligt. Men OM man nu tror att Kajsa i själva verket mår både fysiskt och mentalt dåligt, så är det ju inget mot vad man kan må efter att ha läst en sån här tråd.

/Normalviktig kvinna
Citera
2017-02-27, 07:05
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lokalkrim
Snälla du läs på lite är du snäll. SOCKER OCH SNABBA KOLHYDRATER är giftet INTE FETTET. Fett är kanon ur viktminskningssynpunkt om man utesluter kolhydrater. Då hamnar kroppen i ketos och fettet förbränner sig självt.
Den här tråden är fylld av så mycket okunskap, illvilja och fördomar mot människor. Jag kan hålla med om att Kajsa inte förespråkar en hälsosam livsstil och att det kan få motsatt effekt, i synnerhet på unga kvinnor som redan mår dåligt. Men OM man nu tror att Kajsa i själva verket mår både fysiskt och mentalt dåligt, så är det ju inget mot vad man kan må efter att ha läst en sån här tråd.

/Normalviktig kvinna

Jo, men jag var inte så teknisk kring exakt vilka termer som jag använde. Jag menar givetvis att fetma som symptom i samhället, inte dess orsaker som mycket riktigt ofta härstammar från socker och snabba kolhydrater som omvandlas till fett av inaktiva människor som inte kan konsumera all denna snabba energi.

Det är självfallet så att många av tongångarna är kontraproduktiva och elaka. KAnske till ochmed jag gjort mig skyldigt till sådan språk då jag varit oaktsam. Det är själva ideologin med fetacceptans från neomarxister som vill dekonstruera alla värderingar i samhället, det är vad som måste få mothugg.

Att stackars Kajsa fallit kanske ner i en djupare håll genom att få ideologisk backup för att sluta kämpa mot gravitation och leva på skräppmat och soffliggande livsstil, detta är djupt tragiskt.

Vid det här laget så har vi säkert bara gjort saken värre för Kajsa med denna tråd, men likväl måste individer som offentligt vill dekonstruera hälsosamma ideal få mothugg.
Citera
2017-02-27, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farsan.Baloo
Ser inga överviktiga män som viker ut sig 24/7 på diverse media och suktar efter uppmärksamhet och bekräftelse för att släta över sina problem de vägrar ta tag i. Så de är inget problem.

Däremot feminister pga av att de vägra att inse att det inte är folk runtom som är skyldiga till deras livsproblem utan de själva. Och deras sätt att skylla över är genom att vara radikala, överdrivna och skrika så högt det går som en 5-åring med grov ADHD.

Av egen erfarenhet vet jag att de flesta feminister har diverse diagnoser och många borde medicineras för att må bättre alternativt gå på terapi och byta inriktning på deras annars destruktiva och hatfyllda liv. För i det privata är de instabila galore (och oftast i det offentliga med).

EDIT: Rekt!

Varför gör de inte det? Skulle någon klaga eller? Kan det vara för att feta män redan är socialt accepterade?

Eller är det så enkelt att intresset för nakenbilder på män är så lågt?
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-02-27 kl. 08:22.
Citera
2017-02-27, 08:38
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Varför gör de inte det? Skulle någon klaga eller? Kan det vara för att feta män redan är socialt accepterade?

Eller är det så enkelt att intresset för nakenbilder på män är så lågt?
Det kan vara så att män inte har samma behov av att söka bekräftelse genom att lägga ut bilder på sig själv på obskyra internetforum .

Den här stackars flickan säger sig vara feminist och det brukar ju betyda en rejäl obalans av signalsubstanser i hjärnan med medföljande problem .
Citera
2017-02-27, 09:00
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Brrr! Motbjudande.

Rättvisan ligger dock där i sin uppenbarhet.
Feministers sociala, andliga och fysiologiska fattigdom är deras helt egna konstruktion.
Citera
2017-02-27, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Det kan vara så att män inte har samma behov av att söka bekräftelse genom att lägga ut bilder på sig själv på obskyra internetforum .

Den här stackars flickan säger sig vara feminist och det brukar ju betyda en rejäl obalans av signalsubstanser i hjärnan med medföljande problem .

Jag tror inte Kajsa la upp dem för att få bekräftelse, hon la upp dem för att gå emot de onaturliga kroppsideal som tjejer matas med varje dag.
Den här tråden är bara bevis på hur hårt kvinnor som inte strävar efter att uppnå dessa onaturliga ideal döms ut.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-02-27 kl. 09:10.
Citera
2017-02-27, 09:11
Medlem
papercut-ninjas avatar
Citat:
Har du ens läst länkarna du postar? Givetvis är det olagligt att sprida en privat MSN-konversation med känsliga uppgifter, i syfte att kränka någon. Det är inte jämförbart med att kritisera, kommentera och håna offentligt publicerade bilder och åsikter. Om någon annan än fläskbomben hade offentliggjort bilderna i syfte att kränka henne hade vi kunnat börja tala om något som liknar brottslighet.

Domarna visar med nödvändig tydlighet att du kan dömas för sådana uppgifter och information som du sprider på ett forum, även om dessa är allmänt kända. Att du kräver att omständigheterna måste vara likadana för att det ska vara jämförbart på denna punkt är enbart försök att flytta målstolparna.

Citat:
Du menar att jag ska kontakta polisen och anmäla mig själv för att jag på internet hävdat att det inte är förtal att kalla ett kroppspositivt klappmongo för fläskbomb? Rimligt ...

Att lämna uppgifter till polisen är inte att anmäla sig själv, som ärlig människa kan du bidra till att reda ut en händelse och bidra till att samhället får klarhet. Du är ju så övertygad om att detta inte är olagligt så du kan ju göra detta utan någon som helst risk, och sedan få tillfredsställelsen att köra ner detta i halsen på oss som då har fel...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in