Citat:
Ursprungligen postat av
lokalkrim
Snälla du läs på lite är du snäll. SOCKER OCH SNABBA KOLHYDRATER är giftet INTE FETTET. Fett är kanon ur viktminskningssynpunkt om man utesluter kolhydrater. Då hamnar kroppen i ketos och fettet förbränner sig självt.
Den här tråden är fylld av så mycket okunskap, illvilja och fördomar mot människor. Jag kan hålla med om att Kajsa inte förespråkar en hälsosam livsstil och att det kan få motsatt effekt, i synnerhet på unga kvinnor som redan mår dåligt. Men OM man nu tror att Kajsa i själva verket mår både fysiskt och mentalt dåligt, så är det ju inget mot vad man kan må efter att ha läst en sån här tråd.
/Normalviktig kvinna
Jo, men jag var inte så teknisk kring exakt vilka termer som jag använde. Jag menar givetvis att fetma som symptom i samhället, inte dess orsaker som mycket riktigt ofta härstammar från socker och snabba kolhydrater som omvandlas till fett av inaktiva människor som inte kan konsumera all denna snabba energi.
Det är självfallet så att många av tongångarna är kontraproduktiva och elaka. KAnske till ochmed jag gjort mig skyldigt till sådan språk då jag varit oaktsam. Det är själva ideologin med fetacceptans från neomarxister som vill dekonstruera alla värderingar i samhället, det är vad som måste få mothugg.
Att stackars Kajsa fallit kanske ner i en djupare håll genom att få ideologisk backup för att sluta kämpa mot gravitation och leva på skräppmat och soffliggande livsstil, detta är djupt tragiskt.
Vid det här laget så har vi säkert bara gjort saken värre för Kajsa med denna tråd, men likväl måste individer som offentligt vill dekonstruera hälsosamma ideal få mothugg.