2017-02-24, 08:29
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Skräckläkare kan jobba vidare trots varningar och mängder med felbehandlingar

SJUKVÅRD. Han kan inte se skillnad på cancer och en infektion. Redan för tre år sedan anmäldes skräckläkaren första gången. Nu, tio lex Maria-anmälningar och ännu fler felbehandlade patienter senare, har han anmälts igen. Ändå får den 39-årige läkaren fortsätta – Socialstyrelsen har hjälpt honom med ett intyg så att han kan söka jobb i Norge.
https://petterssonsblogg.se/2017/02/24/skracklakare-kan-jobba-vidare-trots-varningar-och-mangder-med-felbehandlingar/#more-204297
Citera
2017-02-25, 16:22
Medlem
Tre gripna för vapenbrott men släppta

Tre män greps misstänkta för vapenbrott efter en husrannsakan i en lägenhet i centrala Malmö sent på fredagskvällen. På lördagsförmiddagen vid 11-tiden släpptes de tre gripna männen fria.
Husrannsakan ska ha genomförts vid 22-tiden på fredagskvällen sedan polisen upptäckt ett misstänkt narkotikabrott.

– Vi anträffade en pistol och ammunition i lägenheten och tre män greps, säger Ulrika Olsson, inre befäl vid polisen i Malmö, till Sydsvenskan.

Männen var i åldrarna 24, 25 och 32. De förhördes under natten och åklagaren beslutade under lördagsförmiddagen att männen skulle friges.

– Åklagaren fann bevis men det är ändå inte tillräcklig grund för häktning enligt våra lagar. Det sänder dåliga signaler till allmänheten, säger inre befäl på Malmöpolisen Mats Attin, till SVT Nyheter Skåne.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/tre-gripna-for-vapenbrott-i-malmo

Senast redigerad av ascheberg 2017-02-25 kl. 16:25.
Citera
2017-02-26, 09:13
Medlem
Ördögs avatar
nt
Senast redigerad av Ördög 2017-02-26 kl. 09:31.
Citera
2017-02-26, 09:30
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Lars Åberg.

http://www.sydsvenskan.se/2017-02-22/lars-aberg-vad-ar-det-som-ska-doljas

Separat tråd om styrpinnarnas nobbande av illvilliga utlänningar, som bara vill ha sina egna fördomar bekräftade.

(FB) Malmö Stad nobbar utländska medier. De rapporterar inte enligt förväntan
Citera
2017-02-26, 13:47
Medlem
FI i Malmö driver nu en jätteviktig fråga som avgör Malmös öde.Nämligen att det ska vara mer vegetabilisk mat i skolan. Och nej det är inget skämt
Citera
2017-02-26, 14:07
Medlem
Polisen: "Folk skjuts i benen, barn hotas"

Butiksrånen i Malmö har dubblerats i antal – och förövarna är mycket unga.
Samtidigt har brutaliteten i de våldsamma rånen blivit ännu grövre.
– Folk skjuts i benen, barn hotas. Vår bedömning är att trappan i våldsamhet har ökat, säger Andy Roberts, lokalpolisområdeschef vid Malmö Norr.

Läs mer..........

http://www.expressen.se/kvallsposten/polisen-folk-skjuts-i-benen-barn-hotas/
Senast redigerad av ascheberg 2017-02-26 kl. 14:35.
Citera
2017-02-26, 15:45
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
FI i Malmö driver nu en jätteviktig fråga som avgör Malmös öde.Nämligen att det ska vara mer vegetabilisk mat i skolan. Och nej det är inget skämt

Kanske tänker FI att rovdjuren äter kött medan de snälla djuren är gräs, så om barnen i skolorna slutar äta kött då minskar aggressionen-kriminaliteten

dessutom genom detta utspel som avleder man uppmärksamheten från det tråkiga som händer
Citera
2017-02-26, 15:53
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Kanske tänker FI att rovdjuren äter kött medan de snälla djuren är gräs, så om barnen i skolorna slutar äta kött då minskar aggressionen-kriminaliteten

Fi är nog dumma och verklighetsfrånvända nog att resonera på det viset .
Personligen tycker jag det bästa och mest integrerande vore att servera griskött dagligen .
Det är gott , nyttigt och som gjort för mångkulturell gemenskap
Citera
2017-02-27, 11:40
Avstängd
Den där amerikanen som åkte till Malmö Rosengård och tyckte allt var frid och fröjd, inget hände när han gick omkring med tunga kameror, m.m., han åkte till fel förort tror jag. Han skulle åkt till Rinkeby i stället. Det är en annan nivå på våldet där tror jag.
Citera
2017-02-27, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Den där amerikanen som åkte till Malmö Rosengård och tyckte allt var frid och fröjd, inget hände när han gick omkring med tunga kameror, m.m., han åkte till fel förort tror jag. Han skulle åkt till Rinkeby i stället. Det är en annan nivå på våldet där tror jag.

Men herregud. Att det finns så kallade sociala utanförskapsområden i Sverige innebär inte att man blir "påhoppad" när man besöker dessa(om man inte uppträder medvetet provocerande, det har jag aldrig testat). Jag har besökt flera miljonprogram av olika anledningar och mina främsta intryck har mest varit att det verkar vara så jäkla trist att bo där. Däremot finns det gott om problem i dessa områden som förefaller vara mer eller mindre omöjliga för det svenska "majoritetssamhället" att rå på.
Citera
2017-02-27, 14:11
Medlem
rex144s avatar
de har kanske inte varit på gårdar där det bor mest zigenare och somalier? inom varje utanförskapsområde finns det bättre och sämre gårdar, köpcentrum är ett neutralt område, de skulle gått in på gårdarna där det förekommer upplopp, tex. Ramelsväg, då hade bonde där börjat kasta grejer på de
Citera
2017-02-27, 14:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Men herregud. Att det finns så kallade sociala utanförskapsområden i Sverige innebär inte att man blir "påhoppad" när man besöker dessa(om man inte uppträder medvetet provocerande, det har jag aldrig testat). Jag har besökt flera miljonprogram av olika anledningar och mina främsta intryck har mest varit att det verkar vara så jäkla trist att bo där. Däremot finns det gott om problem i dessa områden som förefaller vara mer eller mindre omöjliga för det svenska "majoritetssamhället" att rå på.

Olika problem i olika områden. I Rosengård verkar de ha fått smak för att kasta in allt möjligt genom fönster och skjuta på fönster, m.m. I Rinkeby går man inte ostraffat runt med en stor kamera eller är polis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in