Citat:
Ursprungligen postat av
martinator
Leksaksuniversitetet Malmö Högskola har idag en ytterst otäck insinuant artikel i Sydsvenskan. Helt okritisk och urskiljningslöst utpekas alla etniska vita malmöbor som stora negerhatare. Malmös etniska svenskar anklagas i förtäckta ordalag för att gå runt på stan och skrika neger efter folk, i syfte att kränka dem.
Att man tar i en sådan artikel i stans största dagstidning säger väl en del om vart vi är på väg...
http://www.sydsvenskan.se/opinion/aktuella-fragor/hatbrott-smartar-mer/
/m
Läste den imorse.
Här har vi ett fall där en svart man tydligen har blivit misshandlad och med en gång så är det givetvis väldigt viktigt att peka på offrets etnicitet som den bidragande orsaken till misshandeln.
Det har idag varit en demonstration mot rasistiskt våld i Malmö och på bilderna i Sydsvenskan så verkar det mest vara vita svenska malmöbor i tåget. Denna demonstration och andra manifestationer och ledarsidor mot hatbrott som varit i dagarna kommer givetvis just nu för att man trodde att det var vita svenskar som var gärningsmän men när sanningen kom fram så fick man ändra sig till att demonstrationerna var mot all form av rasism i samhället.
Men varför all denna uppmärksamhet just nu?
Varje dag kan man läsa i tidningen att det har varit gaturån där hot om misshandel, utförd misshandel, hot men pistol, hot med kniv förekommer. Detta brukar resultera i några rader i Sydsvenskan och en notis på 1x1 cm. Det är heller inget ovanligt att det står små notiser i tidningen att kvinnor blir väskryckta, guldsmycken rycks av äldre kvinnor som faller och skadar sig. Detta resulterar aldrig i några demonstrationer eller upprop på sociala medier.
Däremot så kan jag inte komma på att jag hört talas om något fall där vita svenskar skulle ha rånat eller misshandlat några invandrare för att de just är invandrare även om det just nu påtalas från alla håll hur vanligt det är i Sverige att svenskar rycker slöjorna av de muslimska kvinnorna och alla hatbrott som vi utsätter den svarta befolkningen för.
Har själv bekanta vars barn har blivit knivrånade i Malmö och jag känner äldre som inte vågar öppna dörren för okända längre men aldrig är det någon som bryr sig om detta men gud nåde den som skulle "kränka" en invandrare.
//trött som f*n