2017-02-25, 13:53
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Jättehäftig. Blir ni så lätt imponerade att om Trump nämner något, han pratade ju inte om det på något informativt sätt utan gnällde mest och hyllade sig själv mest. Vill ni inte att han ska påverka samhället på något sätt?
Trump kan mycket enkelt ta alla pengar i världen, så man frågar sig varför han skulle välja att inte göra det? När han nu t.o.m. pratar om det så kan det vara nära förestående. Alla euro, yen, pund och kronor i världen ska skänkas bort till USAs regering. Jag tror det genomförs redan detta år. Penningpolitik är ju ingenting som någon demokrati någonsin har röstat om, det där med alla pengarna är ju nånting som byråkrater bestämmer över under bordet.
2017-02-25, 19:44
Medlem
I dagsläget har väl inte USA någon utrikespolitik värd namnet, åtminstone inte om man skall tro republikanerna som ju inte är samstämiga i några uttalanden. Bristen på ledarskap gör att utrikespolitiken haltar betänkligt och att Trump helt enkelt inte är kapabel att styra den. Trumps uttalande är såpass långt från verkligheten att inte ens administrationen riktigt vet var man har honom eller hur man skall mildra alla grodor han gör så fort han öppnar munnen. Ryssland mullrar över honom och är allt annat än glada. Visst, bara bra om det nu inte gällt kärnvapenupprustningen. Är ganska säker på att trumps städniga grodor när dt gäller utrikespolitiken kommer att slå rejält tillbaka. Dom enda som vädrar morgonluft nu är ju demokraterna som ser Trump och hans rekordlåga stöd och förtroende hos väljarna som det bästa som hänt trots valförlusten. Bara att hoppas inte den gamle mannen hinner förstöra allt för mycket för USA i utrikespolitiken innan han avgår.
2017-02-25, 20:03
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Trump kan mycket enkelt ta alla pengar i världen, så man frågar sig varför han skulle välja att inte göra det? När han nu t.o.m. pratar om det så kan det vara nära förestående. Alla euro, yen, pund och kronor i världen ska skänkas bort till USAs regering. Jag tror det genomförs redan detta år. Penningpolitik är ju ingenting som någon demokrati någonsin har röstat om, det där med alla pengarna är ju nånting som byråkrater bestämmer över under bordet.

Då är det bäst han stoppar Tyskland som nu kräver tillbaka sin guldreserv, ta din medicin och gå o lägg dig.
2017-02-25, 21:22
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Då är det bäst han stoppar Tyskland som nu kräver tillbaka sin guldreserv, ta din medicin och gå o lägg dig.

"host-host"..

Var det inte samma prat under Obamas regeringstid.., dvs i början när allt var skakigt pga den ekonomiska härdsmältan ?

(och nej, Obama hade ingen orsak i den)

Dock skedde inget. Inget kommer knappast att ske nu heller. Om Tyskland skulle göra det.., så är det bara för Trump att höja insatserna.., och jag tror att varken Merkel eller Trump önskar det.., innerst inne !

(bägge två har skrivbordet fullt utav problem som måste lösas, ingen orsak att skapa fler problem)
Senast redigerad av Snapcount 2017-02-25 kl. 21:24.
2017-02-26, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Trumps raljerande hör hemma i ölkällare i 1930-talets Tyskland.

1. Inte alls.

2. Trump är väldigt inspirerande för sina åhörare. Jag har tittat igenom stora delar av materialet från partiets senaste sammankomst och de verkar ha mycket intressant att komma med. Partiprogrammets upptagna juridiska problem påminner närmast om vissa kommunistiskt styrda kommuner i Sverige på sextiotalet.
2017-02-26, 01:59
Medlem
Continental Ops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Trump nämnde "a global currency" i sitt CPAC-tal.
missade det då jag gjorde annat när jag lyssnade, tyckte det var mkt av det vanliga rallyköret bara, det var lite coolt att han drog till med second amendment ibland och då blev det alltid ett jävla drag.

Ang global currency så är det rätt mkt goldbugs som har spekulerat i att Trump vill knyta dollarn till guldet eller få till nån slags guldstandard och hävdad att han har uttryckt såna åsikter tidigare i sin karriär o att han rent allmänt är kåt på guld (kolla gardinerna!). Man får ju ta vad såna där säger med en nypa salt så jag har inte brytt mig så mkt.

vilken minut var det ungefär?
2017-02-26, 05:44
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
Ang global currency så är det rätt mkt goldbugs som har spekulerat i att Trump vill knyta dollarn till guldet eller få till nån slags guldstandard och hävdad att han har uttryckt såna åsikter tidigare i sin karriär o att han rent allmänt är kåt på guld (kolla gardinerna!). Man får ju ta vad såna där säger med en nypa salt så jag har inte brytt mig så mkt.
Guldvaluta begränsar politikernas makt att trycka mer papperspengar. Jag ser inte alls varför Trump skulle vilja begränsa sin egen makt. Papperspengar och nollränta passar the king of debt perfekt. Allas pengar kommer att vara det han påstår att de är.

De beroende territorierna (utlandet) kommer snart att vilja införa pappersdollarn, the global currency. (Hur mycket guld har förresten utlandet, hmmm?)

Trumps inredningsstil är barock. Ludvig XIV är den uppenbara förebilden, Trump Tower är vår tids Versailles. Ingenting är för mycket.

Melania klagar över att han nu bor "i en liten styga" i en förort i bakvattnet. Om han åtminstone målade allt utom knutarna röd. Gardinbytet räcker definitivt inte.

"- Venn the Donald tåld mi that he vill rann for preesident of America, I told him: Be careful, Donald. If you rann, you vinn!"
Senast redigerad av Fri 2017-02-26 kl. 06:11.
2017-02-26, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Inte alls.

2. Trump är väldigt inspirerande för sina åhörare. Jag har tittat igenom stora delar av materialet från partiets senaste sammankomst och de verkar ha mycket intressant att komma med. Partiprogrammets upptagna juridiska problem påminner närmast om vissa kommunistiskt styrda kommuner i Sverige på sextiotalet.
Jodå.

Ett av dess huvuden såg ut att ha fått ett dödligt hugg, men det dödliga såret hade läkts. Hela jorden greps av beundran för odjuret och följde det, och man tillbad draken för att han hade gett odjuret makten, och man tillbad odjuret och sade: ”Vem är som odjuret? Vem kan strida mot det?” Upp 13:3-4

Odjuret i detta stycke är världens myndigheter. Du kan läsa mer här om du vill. (FB) Odjuret i Johannes Uppenbarelse är världens myndigheter

Den korta versionen: draken är satan, odjuret är myndigheter, och att det blir beundrat är nationalism. Tänk Deutschland, Deutschland über alles och make America great again. Vem kan strida mot Nazityskland och den enda återstående supermakten USA? Många har/hade den uppfattningen.
2017-02-26, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Jodå.

Ett av dess huvuden såg ut att ha fått ett dödligt hugg, men det dödliga såret hade läkts. Hela jorden greps av beundran för odjuret och följde det, och man tillbad draken för att han hade gett odjuret makten, och man tillbad odjuret och sade: ”Vem är som odjuret? Vem kan strida mot det?” Upp 13:3-4

Odjuret i detta stycke är världens myndigheter. Du kan läsa mer här om du vill. (FB) Odjuret i Johannes Uppenbarelse är världens myndigheter

Den korta versionen: draken är satan, odjuret är myndigheter, och att det blir beundrat är nationalism. Tänk Deutschland, Deutschland über alles och make America great again. Vem kan strida mot Nazityskland och den enda återstående supermakten USA? Många har/hade den uppfattningen.

1. Inte alls. Men säkerligen skulle Trump bli applåderad även i en ölhall i Tyskland på 1930-talet. Rent hypotetiskt skulle nog Tyskarna mått bättre med Trump än med korpralen.

2. Ifall uppenbarelseboken och misstolkningar av den är allt du har att komma med så kommer vi inte att ha en trevlig debatt. Uppenbarelseboken kan bara tolkas av "de vise". Detta innebär att boken ska tolkas efter de tre första kapitlen och de tre sista kapitlen. Boken utgör alltså inte en "prognos" utan en "regeringsinstruktion" med tydlig avsiktsförklaring.

3. Din tolkning av andras sinnesförvirring är knappast något att debattera.

4. Enligt uppenbarelseboken är alla de figurativa entiteter som beskrivs inget annat än verktyg.
2017-02-26, 18:54
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jävla judar

http://www.politico.com/story/2017/02/trump-jewish-republicans-235402
Citat:
Adelson recently flew to Washington, where he dined with the president and offered his views on how an Israeli-Palestinian peace process could play out. The mogul has spoken highly of David Friedman, Trump’s hawkish pick to serve as U.S. ambassador to Israel.

The outreach has gone further. Kushner, a 36-year-old Orthodox Jew who is leading the Trump push for a Middle East peace deal, has been in touch with RJC executive director Matt Brooks about a variety of issues. A few weeks after the RJC criticized the administration over the Holocaust statement, Brooks was invited to the White House and met briefly with the president.
Citat:
It was only during a “lightning round” of questions at the end that Adelson remarked that Trump could end up being the best president for Israel in history.
Den nya trippelententen USA-Israel-Ryssland?
2017-02-26, 19:08
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
http://www.politico.com/story/2017/02/trump-jewish-republicans-235402

Den nya trippelententen USA-Israel-Ryssland?
Varför falskciterar du mig gång på gång, ditt fega lögnaktiga judekräk?

Judarna hatar Ryssland och Trump. Det är fortfarande möjligt att Trump blir den bästa presidenten för Israel, men då kan han inte samtidigt vara det för USA. Om judarna vinner förlorar USA. Du kan liksom inte få både och eftersom det inte finns två saker så diametralt olika som "judiska intressen" och "amerikanska intressen".
2017-02-26, 19:21
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Varför falskciterar du mig gång på gång, ditt fega lögnaktiga judekräk?

Judarna hatar Ryssland och Trump. Det är fortfarande möjligt att Trump blir den bästa presidenten för Israel, men då kan han inte samtidigt vara det för USA. Om judarna vinner förlorar USA. Du kan liksom inte få både och eftersom det inte finns två saker så diametralt olika som "judiska intressen" och "amerikanska intressen".
Du verkar vara mer insatt än jag i jude-frågan.

Jag tycker att Trumps relationer med judarna är väldigt intressant. Han går aldrig på "du måste ta avståndet från X"-dyngan, men han verkar vara ganska positivt inställd till Israel (+ Kushner/Ivanka). Det kan du inte neka.

Ditt svar var dock inte saklig. Try one more time

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in