2017-02-25, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Jon-Henrik kommer ta hem hela skiten. Min osvikliga vinnarlåtsindikator ståpäls på armarna säger så. Det brukar funka. Det har inte med "bra" att göra utan mitt undermedvetna som talar till mitt högre jag, som sätter en hundring på honom och tjejen, Amanita eller vad hon hette.

Wiktoria hade tagit sig vatten över huvudet, hon har inte röst eller kondis för att klara en sån här pass krävande låt. Förvånad över att hon tog sig direkt till final, hör inte folk hur skrikigt det är, att hon får slut på luft?

Axel har jag aldrig gillat, hade hellre haft lejontjejen från Vietnam till andra chansen, men hade på känn det skulle bli han. Han drar på växlarna med sin brännskada i vanlig ordning, nu fick man ju se alla ärren. Jag kan inte låta bli att tänka på om han har attiraljerna kvar eller ej. Med tanke på hur strömmen måste ledas ner genom ett eller båda ben kan jag tänka mig han är slät som en Baribiedocka... Nån som vet?

Loreen då... Bra dansnummer, Sia-wannabe men det kan man uthärda. Låten är väl extrem för mello och kommer åka ut. Minns inte hur den lät, bara "No statement"... Den hade inte kommit med alls om hon inte varit den hon är.

Tldr: Jon-Henrik vinner i finalen.

Håller helt med och jag hoppas att du har rätt. Jag bettade på Jon Henrik att han ska vinna när det var 36 gånger pengarna
Citera
2017-02-25, 23:37
Medlem
fitz-humes avatar
Jojkarens låt var bäst, en fin duo där med mycket själ. Wiktoria förtjänar en bättre låt men vann troligen då hon är mer folkkär än Loreen och Alice, många minns Wiktorias andraplacering förra året (bland tv-tittarnas röster) och vill se hennes lyckas. Första omgången hade de starkaste bidragen. Nano blir troligen den som tar hem detta.
Citera
2017-02-25, 23:40
Medlem
freeriderXIIs avatar
Jons låt, Daniels jojk som han vann Talang med 2014 hade också kunna vinna Eurovision. På ett sätt synd att han inte ställde upp i Melodifestivalen med Daniels Jojk istället för i Talang.

Denna remix är riktigt bra.

Jojken En värld full av strider från årets Melodifestival är inte till tillnärmelsevis lika bra.

Bra jojk men saknar en bra melodi.

Dock röstade jag på den för att gå vidare till final. Och kanske kommer jag röta på den i finalen också. Vore kul att visa upp lite svensk samekultur, våra indianer. (Ja jag vet att han är adopterad från Colombia)
Senast redigerad av freeriderXII 2017-02-26 kl. 00:01.
Citera
2017-02-25, 23:52
Medlem
Klappars avatar
Den enda som var bra var Wictoria, söt och duktig tjej. Inte ens Loreen var bra, dålig låt tillsammans med konstig koreografi. Man såg hur chockad hon blev när hon inte gick vidare, så blir det när man tar ut segern i förskott
Citera
2017-02-25, 23:55
Medlem
dialektikers avatar
Loreen drev ju på i samma anda som sist (det blir tjatigt) i någon slags gotisk sångstil. Äh, det gav jag inte mycket för.
Hellre Alice till final.
Fjäll-Henrik var väl också lite tjatig.

Men nu lyssnade jag bara med ett halvt öra på Melodifestivalen, medan jag pysslade med annat, så jag ska inte ge för mycket utlåtanden.
Citera
2017-02-25, 23:55
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Den enda som var bra var Wictoria, söt och duktig tjej. Inte ens Loreen var bra, dålig låt tillsammans med konstig koreografi. Man såg hur chockad hon blev när hon inte gick vidare, så blir det när man tar ut segern i förskott

Hon var bäst. Det håller jag med om.
Citera
2017-02-25, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar

Wictoria hade några riktigt avskyvärda toner. Man ska inte kunna sjunga sådär och ändå gå vidare till final hur mycket publikfavorit man än är.
Citera
2017-02-26, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Underbart att Sveriges ursprungsfolk sopar banan med allsköns importerat motstånd.
Jag tycker också att det var glädjande att Wiktoria gick till final, men inte i första hand på grund av etnicitet, utan för att hon sjunger bra och har utstrålning. För du menar väl att det var kul med en svensk? Eller menar du att Jon Henrik är ursprunglig? I så fall rekommenderar jag dig och (alla andra) att titta på de studier som finns av DNA från stenålderns människor. Det var inte samer som bodde i Sverige eller på resten av nordkalotten under stenåldern. Samerna invandrade senare, precis som germanerna. Folkgrupper har kommit och gått, precis som melodifestivallåtar.

Loreens låt var ju mer performance än mello. Den kantiga basen riffade lika snyggt som BRMC eller Primal scream gjorde för 15-20 år sedan, och det var ju kul, men det förtas av att radio moskva godkänt ett uppenbart politiskt budskap. Nej, det är inte överraskande, vi lever i en Pravdavärld, men jag vill inte bli påmind om det hela tiden. Dö omoralisk schlagerfestival kan väl få vara bara det.
Citera
2017-02-26, 00:02
Medlem
axel är en grym artist - trots en låt som inte faller mig i smaken alls så lyckades han ändå få den att bli medryckande på nåt sätt. hoppas han får komma tillbaka ett annat år med ett bättre och lugnare bidrag.
Senast redigerad av tsaritsan 2017-02-26 kl. 00:13.
Citera
2017-02-26, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Wictoria hade några riktigt avskyvärda toner. Man ska inte kunna sjunga sådär och ändå gå vidare till final hur mycket publikfavorit man än är.
Har du aldrig sett det här programmet tidigare? Det är ju inte direkt första gången en sned ton går till final. Sedan handlar det ju om hur man missar. Tänk på Håkan Hellström, som råskunkar varenda ton, men på ett sådant sätt och i en sådan helhet att oerhört många människor tycker att det funkar. Och även Wiktoria har något som gör att det funkar fast hon missar.
Citera
2017-02-26, 00:16
Medlem
Dejads avatar
En hel del chattande raderat ikväll, tänk att det ska vara så svårt att läsa det som står precis ovanför när man postar.

För att er som inte klarar det kommer det här en gång till:
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Moderatormeddelande
Det är inte tillåtet att chatta i trådarna. Realtidskommentering får förekomma givet att inläggen är av substans och kan stå på egna ben efter att programmet har sänts. Det vill säga att inlägg som "Haha, vad hände nu?", "Vad hade hon på sig?", "Oj vilken dålig/bra låt" inte är okej eftersom det inte går att veta vad ni menar om man inte följer tv-programmet samtidigt som ni gör det.

Inlägg som helt fokuserar på deltagarnas utseende postas istället i (FB) Modeller, paparazzi och kändisbilder.

Skvaller om deltagarna tas i (FB) Kändisskvaller.

Inlägg som inte följer ovan ställda riktlinjer kommer att tas bort och varningar kan komma att delas ut.

/Moderator

Om detta upprepas kommer det att bli en del varningar. Ha nu en trevlig kväll och tänk på era synder.

/Mod.
Citera
2017-02-26, 00:18
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blabarssylt
Jag tycker också att det var glädjande att Wiktoria gick till final, men inte i första hand på grund av etnicitet, utan för att hon sjunger bra och har utstrålning. För du menar väl att det var kul med en svensk? Eller menar du att Jon Henrik är ursprunglig? I så fall rekommenderar jag dig och (alla andra) att titta på de studier som finns av DNA från stenålderns människor. Det var inte samer som bodde i Sverige eller på resten av nordkalotten under stenåldern. Samerna invandrade senare, precis som germanerna. Folkgrupper har kommit och gått, precis som melodifestivallåtar.

Loreens låt var ju mer performance än mello. Den kantiga basen riffade lika snyggt som BRMC eller Primal scream gjorde för 15-20 år sedan, och det var ju kul, men det förtas av att radio moskva godkänt ett uppenbart politiskt budskap. Nej, det är inte överraskande, vi lever i en Pravdavärld, men jag vill inte bli påmind om det hela tiden. Dö omoralisk schlagerfestival kan väl få vara bara det.

Jon Henrik är samisk i hjärtat. När det gäller DNA är han indian (förmodligen med vitare inslag) och adopterad från Columbia.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-02-26 kl. 01:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in