2017-02-25, 20:08
Medlem
Libertarismuss avatar
De sjunger "skellefte" och glömmer bort å:et, låter otroligt korkat. Men vad vet jag, jag är ingen metrosexuell, schlager-drottning.
Senast redigerad av Libertarismus 2017-02-25 kl. 20:11.
Citera
2017-02-25, 20:09
Medlem
Får börja sända det här på barnkanalen snart av folk man snackar med verkar det mest va deras barn som tittar.
Citera
2017-02-25, 20:11
Medlem
Intressant hur det skall gå med Wiktoria.
Citera
2017-02-25, 20:12
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
De sjunger "skellefte" och glömmer bort å:et, låter otroligt korkat. Men vad vet jag, jag är ingen metrosexuell, schlager-drottning.

Skellefte, Ume, Pite, Lule. Det är så städerna uttalas.
Men jag håller med om att låten var töntig med väldigt hemska nödrim.
Citera
2017-02-25, 20:12
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crew009
Får börja sända det här på barnkanalen snart av folk man snackar med verkar det mest va deras barn som tittar.

Det är vanligt att de flesta inte vill erkänna att de tittar men är ju över tre miljoner som tittar på programmet så nog lite fler än barn och deras föräldrar som tittar på det här. Starkt stärtfält idag, mest nyfiken på loreen men jon henrik var bra förra gången han var med o sara varga är ju helt ok med. Alice är lite söt

Hoppas Jon henrik har en bra låt, jag gillar han.
Citera
2017-02-25, 20:13
Medlem
Citat:

brukar väl sägas utan å av vissa väl? Pite kallas piteå av kompisar som bott där.
Citera
2017-02-25, 20:14
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smeider1
brukar väl sägas utan å av vissa väl? Pite kallas piteå av kompisar som bott där.
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Skellefte, Ume, Pite, Lule. Det är så städerna uttalas.
Men jag håller med om att låten var töntig med väldigt hemska nödrim.
Jaha, tack för upplysningen!

Vi stockholmare är aningen etnocentriska när det kommer till dialekt.
Citera
2017-02-25, 20:15
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crew009
Det är bara folk som använder barnen som en ursäkt för att titta själva. Många vill inte erkänna att de tittar utan säger saker som melodifestivalen är bara skit och jag tittar aldrig på det men just i lördags ville barnen titta så då hamnde jag framför TVn. Ungefär som folk som säger jag läser aldrig skvallertidningar men hos frissan råkade jag se att den och den har skiljt sig eller jag tittar aldrig på porr men förra helgen var jag på en fest där alla tittade på det så då tittade jag också
Citera
2017-02-25, 20:16
Medlem
Mikeyjamess avatar
Riskabelt för Jon Henrik att börja först. Borde kommit nånstans i mitten.

Kemin är sådär mellan honom och Aninia. Varför kan han inte bara stå själv med minimalistisk musik som i Talang?

Och igen att det ska översättas vad han sjunger. Så jävla kolonialistiskt
Vi behöver förfan inte förstå minsta ord i jojken, vi ska ju bli berörda. Nu tar ju Aninia chansen att bräcka honom röstmässigt.

Mycket sämre än hans bidrag från 2015.
Citera
2017-02-25, 20:18
Medlem
Clara Henrys kropp är inte mycket att se. Hon borde täcka över den mer. Dölja den fula formen.
Citera
2017-02-25, 20:19
Medlem
Wristcutters avatar
Citat:

Alla supermanliga män däruppe säger ju Skellefte. Alla bögiga män och kvinnfolk av de olika slag likaså, i och för sig. Jag ser bara inte det "metrosexuella" med det. Jag säger Pite om Piteå, men det är ju för att min flickvän därifrån säger så. Jag själv säger Boråas om Borås, där jag är född.

Jon Henriks förra låt lät som en komponerad specifikt för någon slags bilreklam. Den här var mer en egen låt, men inget som tilltalade mig. Jag tycker de kan ha med Jannok något år i stället. Förresten har Norge redan skickat en samisk artist till ESC, så kvoten kan ses som fylld.
Citera
2017-02-25, 20:19
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Riskabelt för Jon Henrik att börja först. Borde kommit nånstans i mitten.

Kemin är sådär mellan honom och Aninia. Varför kan han inte bara stå själv med minimalistisk musik som i Talang?

Och igen att det ska översättas vad han sjunger. Så jävla kolonialistiskt
Vi behöver förfan inte förstå minsta ord i jojken, vi ska ju bli berörda. Nu tar ju Aninia chansen att bräcka honom röstmässigt.

Mycket sämre än hans bidrag från 2015.

Jo tycker också att hans bidrag från 2015 var bättre men tycker det ändå var en mäktig låt. Hoppas han går vidare. Känns som en modern låt i den oroliga världen. Tror den skulle komma på den övre halvan i den europeiska tävlingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in